AndroidHealthClinic

[HELP] Huidige full-body schema en hoe verder

Bezoekers in dit topic

Brappa

Novice
Lid geworden
19 jul 2017
Berichten
2
Waardering
1
Lengte
1m85
Massa
85kg
Hallo allemaal,

Een aantal weken geleden heb ik besloten mezelf in te gaan schrijven bij een sportschool omdat ik graag wat wil veranderen aan mijn lichaam. Graag vertel ik mijn verhaal van voor af aan zodat jullie een beeld krijgen.

In mijn jeugd op de middelbare school ben ik veel gaan snoepen en snacken wat er voor zorgde dat ik erg veel kilo's aankwam. Het kwam zelfs zo ver dat ik op 16 jarige leeftijd bijna 110 KG woog. Ik besloot mijn levensstijl te gaan veranderen door gezond te eten en te gaan sporten. Hiermee verloor ik in ruim 1,5 jaar tijd 25 KG mee. Ik kwam dus uit op een gewicht van 85 kilo. Een mooi gewicht voor mijn leeftijd en lengte volgens de BMI-meter. Nu ik 3 jaar weinig heb gedaan maar wel op mijn gewicht ben gebleven door de gezonde (eet) levensstijl aan te houden, heb ik een nieuw doel voor ogen. Dit is namelijk; Strakker in mijn vel komen te zitten (door het afvallen heb wat losser vel) en een beetje spiermassa aankomen. Dit zodat ik in de zomer op het strand niet hoef na te denken wanneer ik mijn shirt uit wil doen, net zoals de rest van mijn vrienden ;-)!

Hieronder plaats ik ook even mijn huidige schema. Nu is mijn vraag aan jullie;

Wat is jullie advies?
Wanneer ik na 8-12 weken klaar ben met dit schema, met welk full-body schema kan ik dan het beste doorgaan?
Hebben jullie nog meer tips/ tricks voor mij?

Hopelijk is mijn verhaal e.d. een beetje duidelijk en anders hoor ik het graag!

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groetjes, Bram

Leeftijd: 22
Gewicht: 85 KG
Lengte: 1,85 M


  • Hoelang je traint
3 weken
  • Wat je doel is
Strakker in mijn vel, een beetje afvallen en een beetje spiermassa aankomen.
  • Waar je prioriteiten liggen
Strakker in mijn vel
  • Beschikbare apparatuur
Zowel vrije gewichten als apparatuur. Ik denk dat je het kunt vergelijken met een gemiddelde sportschool.
  • Beschikbare tijd
3x per week (dit is mijn streven), wanneer ik meer tijd heb vul ik mijn huidige full-body aan op de rustdagen met cardio. Ik train op maandag, woensdag en vrijdag of dinsdag, donderdag en zaterdag.


Huidige schema:

Deadlift
3
10-15

Seated calf raise
3
15-20

Bench press
3
5-10

Seated rows
3
10-15

Shoulder press
2
8-12

Standing alternate dumbell curl
2
8-12

Tricep pushdown
2
8-12

Squat
3
10-15

P.s. door een knieblessure kan ik niet altijd squatten en deadliften. Ik krijg hier binnenkort meer duidelijkheid over in het ziekenhuis.
 
Thanks voor je reply!
 
Back
Naar boven