XXL Nutrition

HELP, ik kom maar niet bij (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Bustogne

Novice
Lid geworden
9 jun 2015
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
64kg
Hallo allemaal.

Om even een duidelijker beeld te geven hier is wat info over mijzelf: Ik ben een jongen van 17 jaar, ongeveer 1,85 m en maar 64 kg.. Ik zit nog op school dus warm middag eten zit er voor mij niet in. Ik kan wel wat maken na school, dat is rond half 4. Ik ga 2 keer per week naar de sportschool maar resultaat zie ik alleen als ik mijn spieren aanspan.

Mijn grote probleem is dat ik niet bijkom. Ik heb een tijd lang heel weinig gegeten maar sinds een half jaar eet ik al stukken meer. Dit leidde ertoe dat ik wel 3 kg bijkwam in korte tijd maar daar bleef het ook bij. Ik ben erg onzeker over mijn gewicht en ik hoop dat iemand mij kan helpen.

mijn voedingsschema:
8:00: een bak yoghurt met smacks + 2 sneden bruinbrood met chocopasta
11:00 kleine pauze op school: 1 muesli yoghurt reep
13:00 grote pauze op school: 4 sneden brood met chocopasta
15:30 terug uit school: nog eens 2 sneden brood met cervelaat
en dan rond 18:00 avondeten wat de pot schaft mijn moeder kookt altijd vers en gezond zoals biefstuk, spaghetti, kipfilet etc.


ik weet dat dit schema slecht is maar tips zou ik geweldig vinden. Hoe krijg je bijvoorbeeld toch genoeg calorieën binnen als je op school zit? hoeveel boterhammen zijn er dan nodig.

ik hoop op hulp ik zit hier al erg lang mee
 
Meer eten

Maak anders een shake met oats en whey, dan heb je al 50% meer kcal binnen :roflol:
 
hahahahahahahahahahahahaha ik kom ook niet meer bij
 
50 boterhammen per dag kom je wel aan.
 
Thanks! :) En dan zo'n shake voor het slapen nemen zodat je alles opneemt en weinig verloren gaat? Maar aan hoeveel 'meer' moet ik ongeveer denken?
 
Kijk eens naar andere voedingsschema's hier op het forum en neem daar wat gerechten van. Dingen zoals boterhammen met choco zul je niet gauw terugvinden dus
 
melk in de blender, schepje eiwit en havermout erbij

voor het slapen grote bak kwark met flink wat noten

zou al een hoop moeten schelen en het kost praktisch niks
 
Die muslireep doet ook niks. Beter ook meer eten daar.

Sommige maaltijden kun je prima ook koud eten.
 
Chocopasta is lekkeren yoghurtreepje ook maar heb je niet veel aan.

Ontbijt :100 gram Brinta of havermout met 300 ml melk , whey schep 30 gram

Ga dit eens vervangen door 100 gram rijst, pasta met wat groente en 100 tot 150 gram vlees/ vis.
Ik mis ook de vetten : vette vis zoals zalm, makreel, haring etc, avocado, noten, oliën.

Als je er van uit gaat dat een boterham circa 30 gram weegt kan je dit uitrekenen niet zo heel moeilijk.

Je kan makkelijk rijst, pasta maaltijden menemen in bakjes.

Een beetje duidelijk ?
 
Wat zijn anabowlen?
 
Heel erg bedankt! Ik weet dat de openingspost een beetje onnozel is.. Vooral nu ik me meer aan het verdiepen ben. Excuses daarvoor :bang: Ik heb een beter voedingsschema gemaakt en heb de hier gegeven tips daarin verwerkt. Nogmaals bedankt en excuses..
 
Zoveel dingen die je kan doen:

- Kan nog een banaan mee nemen naar school
- Ontbijtkoek zit ook veel kcal in, alleen veel suiker, maar wel makkelijk meenemen
- Boterhammen ipv van muesli reep (doe dan met pindakaas ofzo)
- Bak pindas meenemen, kan je heel snel veel kcal pakken, altijd makkelijk als je weinig tijd hebt/moeilijk iets mee kan nemen maar wel veel kcal moet pakken
- Thuis vaker eten
- Shake met whey + oats + melk (en evt. ook nog olie) maken
- s' Ochtends vruchten shake met shitload aan havermout, bevroren vruchten, whey, sinassappelsap, honing en olie maken of als je terug komt uit school kan ook prima. Denk dat je met een zo'n shake bijna de helft pakt van wat je nu in een dag eet en het smaakt nog lekker ook.
- s' Avonds bak kwark met whey en evt. noten/olie
 
In geval je het nog niet hebt gedaan.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/bereken-mijn-energiebehoefte-34649/
Ga meer eten dan je onderhoud is.

Per 1 kg in lichaamsgewicht - 1gr vet
Per 1 kg in lichaamsgewicht - 4gr eiwitten
Vul de rest aan met koolhydraten

Normaal zou ik ook kiezen voor 4 gram eiwitten, maar TS is 17 jarige scholier die pas begonnen is met 2x pw trainen. een grammetje minder is imo voldoende. Kan later altijd nog hoger als nodig.
 
4g eiwitten :roflol:
 
Ik zit ook op school je kan kip/kalkoen met rijst/pasta ook gewoon koud eten opzich, om maar een voorbeeld te noemen.
Is wel nasty maarja boeien, je wilt toch een buffe kill worden ofniet.

Alleen half uurtje eerder opstaan om eten te maken.
En idd zorgen dat je macro's en je kcals haalt en een goed trainingsschema hebt.
Dan kom je zeker bij
 
Is helemaal niet nasty. Zit tussen de oren. Is gewoon even wennen.
Mensen eten van alles koud en hebben er geen problemen mee. Brood hoeft toch ook niet warm te zijn?
 
Rijst en kip mee naar school nemen doe ik zelf ook niet, is bij mij onhandig te eten ivm drukte in de kantine. Tegenwoordig wraps met met daarin gebraken kipfilet, wrap beetje besmeren met magere smeerkaas beetje sla en kip erover, dicht flappen dat ding dan beetje alu folie erom en je hebt een super maaltijd wat ook nog fatsoenlijk te eten is
 
Back
Naar boven