XXL Nutrition

HELP! Ik kom niet aan. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Luuk033

Cool Novice
Lid geworden
19 feb 2012
Berichten
81
Waardering
1
Lengte
1m86
Massa
85kg
Vetpercentage
15%
Hallo iedereen,

Ik zit met een probleem dat ik kan eten wat ik wil en maar niks aan kom.
ik ben 1.86 en 83,5 kg en als ik veel eet op een dag 87 en de volgende dag is dat weer weg...

Mijn dagelijkse eten ziet er zo uit:
(brood is trouwens grofvolkoren)

6:30
250 ml melk + 70 gr brinta
7:45
soja eiwitshake (35 gr eiwit)
8:30
2 boterhammen met kipfilet of kaas
9:30
2 boterhammen met kipfilet of kaas
10:30
2 boterhammen met kipfilet of kaas
12:00
6 boterhammen tosti + 2 boterhammen vleeswaren / 4 boterhammen tonijn met kaas + 4 boterhammen met pindakaas/ warme maaltijd (pasta, oid)
13:30
soja eiwitshake
14:45
2 boterhammen met kipfilet of kaas
16:00
2 boterhammen met kipfilet of kaas
17:30
warme maaltijd (groente vlees aardappels meestal)
19:00
soja eiwitshake
19:45
TRAINING (tijdens training bcaas en l-arginine)
22:30
einde training soja eiwitshake
23:00
250 ml magere kwark + crusly

Slapen

Op rust dagen gaat er alleen 1 eiwit shake af.

voor me gevoel eet ik meer dan genoeg om te moeten aankomen, maar blijkbaar toch niet.. ook neem ik ongeveer 2/3 liter water op een dag

mijn doel is rond de 90 /95 ongeveer te komen

ik hoop dat jullie me kunnen helpen,


alvast bedankt
 
Reken nu maar eens netjes uit hoeveel kcal je binnen krijgt en hoeveel kcal je nodig hebt met je huidige lengte/gewicht.
 
Reken nu maar eens netjes uit hoeveel kcal je binnen krijgt en hoeveel kcal je nodig hebt met je huidige lengte/gewicht.

heel netjes berekend mijn kcal: kcal 4300 / eiwit 260 / kh 430 / vet 130
 
Je komt misschien geen vet aan maar spiermassa dit gaat xwat trager.
 
Probeer andere producten te gebruiken of nog meer te eten;)
 
Wel véél boterhammen vindt ik persnlk :rolleyes:

Ontbijt is BELANGRIJKSTE x tijd vd dag bvb. 250ml fruitsap met

1schep dextrose of vitargo en 1 schep wei proteïne,

dan binnen het half uur 6 eieren met cheddar&spinazie

en havermout 40gr met 250ml melk 40gr rozijnen & 8 halve walnoten.

Ben ik nu nog iets vergeten? lol
 
Laatst bewerkt:
Om te beginnen zal je vast wel een snel metabolisme hebben en je traint volgens wat ik lees ook nog eens 2u45min, waarin je wel een hele hoop verbrandt als je een degelijk tempo hanteert...

Vraag je het mij, kort dan je trainingen in en maak ze intensiever. Ik kan echt geen twee uur aan mijn tempo doorgaan.
Je zit op 15% lichaamsvet, wat volgens mij oké is en niet veel hoger moet, dus waarom per sé stukken boven je verbruik zitten? Wil je dan toch verzwaren, drink een liter chocomelk extra per dag bijvoorbeeld.

En je drinkt 4 shakes per dag?! Ik snap dat je de 'richtlijnen van de profs' wil volgen rond voeding enzo, maar er zijn toch wel goedkopere manieren om aan je eiwit te raken :) Ik wil wel dagelijks een eitje van mijn kippen komen bakken als je me dat geld van je supps overschrijft ;)

Je zal hier vast wel nog compleet ander advies krijgen, maar ik gebruik zelf de spiegel als maatstaf, niet de weegschaal. Probeer gewoon uit en kijk wat werkt voor jou.
 
Met 4300 kcal zou je met jou gewicht/lengte toch wel aan moeten komen, of train je elke dag 2 uur en 30 min?

Tevens weeg je je wel s'morgens nadat je naar de wc bent geweest? Zoniet dan kan het gewicht wel enkele kilos variëren ja.
 
Met 4300 kcal zou je met jou gewicht/lengte toch wel aan moeten komen, of train je elke dag 2 uur en 30 min?

Tevens weeg je je wel s'morgens nadat je naar de wc bent geweest? Zoniet dan kan het gewicht wel enkele kilos variëren ja.

k train nu 3 dagen en in die uren zit ok halfuur sauna etc:p smorgens na wc weeg ik 83 ong en savonds 87 ong.

---------- Post toegevoegd Sat 25 Feb 2012 om 18:42 ----------

Om te beginnen zal je vast wel een snel metabolisme hebben en je traint volgens wat ik lees ook nog eens 2u45min, waarin je wel een hele hoop verbrandt als je een degelijk tempo hanteert...

Vraag je het mij, kort dan je trainingen in en maak ze intensiever. Ik kan echt geen twee uur aan mijn tempo doorgaan.
Je zit op 15% lichaamsvet, wat volgens mij oké is en niet veel hoger moet, dus waarom per sé stukken boven je verbruik zitten? Wil je dan toch verzwaren, drink een liter chocomelk extra per dag bijvoorbeeld.

En je drinkt 4 shakes per dag?! Ik snap dat je de 'richtlijnen van de profs' wil volgen rond voeding enzo, maar er zijn toch wel goedkopere manieren om aan je eiwit te raken :) Ik wil wel dagelijks een eitje van mijn kippen komen bakken als je me dat geld van je supps overschrijft ;)

Je zal hier vast wel nog compleet ander advies krijgen, maar ik gebruik zelf de spiegel als maatstaf, niet de weegschaal. Probeer gewoon uit en kijk wat werkt voor jou.

Wat ik dacht is als ik eerst bulk zodat ik groter word en dan cutten. Ik ga mijn training ook aanpassen zodat ik 4 of 5 dagen train, dus me training wat kan inkorten. de shake die ik gebruik zijn soja eiwit isolaat van bodyenfitshop 25 euro 2,5 kg en 83 gr eiwitten per 100. volgens mij is dat een redelijk goed prijsje?:D

---------- Post toegevoegd Sat 25 Feb 2012 om 18:44 ----------

Wel véél boterhammen vindt ik persnlk :rolleyes:

Ontbijt is BELANGRIJKSTE x tijd vd dag bvb. 250ml fruitsap met

1schep dextrose of vitargo en 1 schep wei proteïne,

dan binnen het half uur 6 eieren met cheddar&spinazie

en havermout 40gr met 250ml melk 40gr rozijnen & 8 halve walnoten.

Ben ik nu nog iets vergeten? lol

pff k heb al moeite met die bak brinta, kan sochtends egt moeilijk eten:p maar een wat betere mix voor in de ochtend zou al goed moeten helpen?

en waarom ik zoveel boterhammen eet is omdat het snel / makkelijk klaar te maken is en ik het zo kan opeten. Ik zou graag horen of jij nog andere alternatieven hebt voor brood.
 
Laatst bewerkt:
Het eten na je training is echt ruk. Pak daar eens een fatsoenlijke maaltijd (voornamelijk koolhydraten en eiwitten). En voor het slapen pak je kwark en noten.
 
Het eten na je training is echt ruk. Pak daar eens een fatsoenlijke maaltijd (voornamelijk koolhydraten en eiwitten). En voor het slapen pak je kwark en noten.

als k na de training naar huis fiets neem k proteine shake, en als k thuis ben kwark met cruesli en dan slapen. om daar nog een maaltijd tussen te plaatsen lukt me echt niet???
 
zuip je nou serieus 4 shakes van 35 gr eiwit per stuk.... damn ga vast voedsel eten:O
 
pff k heb al moeite met die bak brinta, kan sochtends egt moeilijk eten:p maar een wat betere mix voor in de ochtend zou al goed moeten helpen?

en waarom ik zoveel boterhammen eet is omdat het snel / makkelijk klaar te maken is en ik het zo kan opeten. Ik zou graag horen of jij nog andere alternatieven hebt voor brood.


Ik doe altijd een schep whey (banaan) door me brinta (+/- 100 gr brinta met idk 300 ml melk ofso) Maakt het een stuk lekkerder en dus makkelijker weg te krijgen. Een appel in kleine blokjes snijden en die erdoor mixen doet het ook goed. Dit scheelt je ook weer een shake, kan je gewoon een glas melk ernaast drinken ofso :)

Je eet inderdaad veel boterhammen, 18 o.0.
 
meer slapen!! Dan groei je. 7,5 uur is te weinig is als je intensief sport
 
als k na de training naar huis fiets neem k proteine shake, en als k thuis ben kwark met cruesli en dan slapen. om daar nog een maaltijd tussen te plaatsen lukt me echt niet???
Ik zeg niet NOG een maaltijd. :p

Direct na je training kun je je shake pakken (misschien nog dextro of banaan, ofzo) en dan half uur later als je thuis bent een fatsoenlijke maaltijd (rijst, kip, groente). Voor het slapen gaan pak je kwark en noten. De maaltijd die je nu hebt staan kun je dus verwijderen.
 
Ik doe altijd een schep whey (banaan) door me brinta (+/- 100 gr brinta met idk 300 ml melk ofso) Maakt het een stuk lekkerder en dus makkelijker weg te krijgen. Een appel in kleine blokjes snijden en die erdoor mixen doet het ook goed. Dit scheelt je ook weer een shake, kan je gewoon een glas melk ernaast drinken ofso :)

Je eet inderdaad veel boterhammen, 18 o.0.

dat mixen is idd wel erg handig, ga k zeker doen. bedankt:)

als je een goed en makkelijk mee tenemen alternatief voor brood weet hoor ik het graag;)
 
dat mixen is idd wel erg handig, ga k zeker doen. bedankt:)

als je een goed en makkelijk mee tenemen alternatief voor brood weet hoor ik het graag;)


Ik hoef gelukkig niet zoveel te eten als jij om aan te komen. En aangezien ik tot het volgende schooljaar nog vrij ben kan ik thuis gewoon eten. Maar wat je veel leest van leden opt forum is dat ze bakjes met rijst en kip/gehakt/vis en groenten maken voor een hele week en dan zo'n bakje meenemen naar bijvoorbeeld school of werk. Koud is het namelijk ook nog wel te eten. Bij de lidl kan je bijvoorbeeld zo'n gigantische zak met rijst kopen voor nog geen drol.
 
Ik zeg niet NOG een maaltijd. :p

Direct na je training kun je je shake pakken (misschien nog dextro of banaan, ofzo) en dan half uur later als je thuis bent een fatsoenlijke maaltijd (rijst, kip, groente). Voor het slapen gaan pak je kwark en noten. De maaltijd die je nu hebt staan kun je dus verwijderen.

oo zo, ik probeer het volgende keer, kijken hoe het bevalt;) ik heb trouwens een voedsel en workout schema gevonden. ik weet nie of ik zoiets ook gewoon kan volgen of is het allemaal maar commercieel in elkaar geflanst?

http://www.bodybuilding.com/fun/steve-cook-muscle-building-program.html

(zo'n lichaam als steve cook is mijn doel):D
 
@luuk ik wil wel een paar maandjes met je ruilen


wou dat ik kon bulken wat ik kon haha
 
Back
Naar boven