Fitness Seller

Help, ik krijg geen verlof! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Rawplayer

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
30 jun 2005
Berichten
6.433
Waardering
0
Ik wil verlof aanvragen voor 16 juni, want dan is defqon1 Maar mijn werkgever wil mij geen verlof geven omdat zij zeggen dat de maanden mei en juni een drukke periode is. Ik werk bij een adventure sport bedrijf, hier werk ik iedere zaterdag en soms ook op de zondag, nu hebben alle begeleiders van het bedrijf een email ontvangen dat wij dus voor die maanden niet op verlof moeten rekenen voor de zaterdag. Uiteraard word ik hier behoorlijk pissig van :evilred: Zijn er eventuele juridische mogelijkheden waar ik mijn werkgever op kan wijzen om mij toch vrij te geven? 16 juni is nog meer dan 2 maanden weg.
 
graag serieuze antwoorden!
 
hij is verplicht je verlof te geven dacht ik hoor!
 
hij is verplicht je verlof te geven dacht ik hoor!

yups ... mits gegeven dat er genoeg tijd op voorhand is verstreken,
kan hij niet weigeren om verlof te geven.

Gewoon naar de dokter -> zeg dat je depri bent -> 3 weken thuis
en leuke pilletjes om je te ontspannen na een harde training :D
 
yups ... mits gegeven dat er genoeg tijd op voorhand is verstreken,
kan hij niet weigeren om verlof te geven.

Gewoon naar de dokter -> zeg dat je depri bent -> 3 weken thuis
en leuke pilletjes om je te ontspannen na een harde training :D


het is 2 maanden op voorhand, dus moet kunnen, die depressie shizzle pakt bij mn dokter ook wel af en toe
 
Zeg gewoon dat je een begravenis hebt van een kennis op Curacao :D
Ik heb ooit gezegd toen ik vrij moest hebben dat ik een bruiloft had, maar ja je hebt al gevraagd dat je verlof wou dus nu nog een leugen bedenken voor die dag is een beetje moeilijk.
 
Hij heeft nog voldoende tijd om je te vervangen en het is maar voor 1 dagje, dus ik zie het probleem niet zo. Kan een collega je ook niet vervangen?
 
Buiten het feit of hij het recht wel of niet heeft.......
Je arbeidsrelatie is natuurlijk verstoort als jij je zin door zet.
 
Ik heb vaak hetzelfde probleem.. Werk in de horeca op vrijdag en zaterdag en ze vertellen me dan telkens dat ik zelf een vervanger moet regelen, maar doordat de baas zo min mogelijk personeel heeft (Lees: eigenlijk altijd te weinig) is dit altijd erg moeilijk te regelen
 
Je baas kan je verlof wijcheren hoor!

Ziek melden is een optie, maar valt natuurlijk wel op.
Of bespreek het nogmaals met je werkgever, dat je een familiefeest op die dag hebt.
 
neem ontslag. (of dreig ermee, als je belangrijk bent tenminste)
 
Niemand in een organisatie is belangrijk.

Dreigen met ontslag is echt het domste wat je kan doen

Nofi :)
 
Buiten het feit of hij het recht wel of niet heeft.......
Je arbeidsrelatie is natuurlijk verstoort als jij je zin door zet.

Precies.

Ik heb geen idee hoe je contract eruit ziet maar ze kunnen wel artikel erin zetten wat in kan houden dat ze verlof kunnen weigeren vanwege bedrijfsbelang (onderbezetting of drukke periode). Check dat even.

Maar ik zou het niet te ver doordrijven....
 
De baan betekend ws veel voor hem, anders zou hij niet een topic openen met vraag naar advies.
Zowiezo liggen de banen niet voor het oprapen.
 
Back
Naar boven