MuscleMeat

help ik loop vast :(

Bezoekers in dit topic

ZipBoink

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
15 sep 2006
Berichten
17
Waardering
0
Hoi iedereen.. ik ben nu anderhalve maand bezig met afvallen.. ik woog 120 en wil naar de 85 kilo :) ik zat op de 105 anderhalve week geleden, maar ik blijf nu steeds schommelen tussen de 107 en 105.. ik ben harder gaan trainen, let zeer goed op mn voeding maar volgens mij hoor ik minimaal zeker wel 1 kilo per week af te vallen.. ik train 6 dagen in de week, ook 6 dagen KT en cardio... ik train gecontroleerd, vaak te lang maar ik heb geen last van blessures of iets dergelijks (ik train 2-4 uur per dag)

ik train 3 dagen tot max en 3 dagen rustiger met licht gewicht en veel reps (vaak ook wel dingen met max erbij) en cardio doe ik half uur tot uur (meestal half uur)

ik eet 1500-1700 calorieen per dag met 3 stukken fruit, krijg suikers binnen met druivensap (1 glas per dag) genoeg eiwitten en 3 ons groente... ook drink ik 3-4 liter water per dag en doe niets met snoep/chips/frisdrank/patat o.i.d. wel vitamine pillen & visolie

1x in de week heb ik een junk dag waar ik maar enkele calorieen extra eet, gaat me dan meer om de verkeerde vetten zodat mijn lichaam niet teveel gaat wennen aan al dat goede voedsel :)

Wat doe ik fout? na een paar weken was ik 10 kilo kwijt en het is wel aan me te zien, maar ik wil de deze maand wel onder de honderd komen maar ik krijg het maar niet voor elkaar... het is maar 5 kilo, toen ik begon was ik al na een week 5 kilo kwijt, en het is ook niet echt zo dat ik zoveel spieren erbij krijg want lijkt me stug dat ik al meer dan 5 kilo heb aangemaakt qua spiermassa..

iemand nog tips om snel die 5 kilo kwijt te raken? ik word gek omdat ik zo hard bezig ben iedere dag

alvast bedankt!
 
cut the carbs

geen fruit/melk/brood
 
komt mn lichaam dan niet op setpoint en slaat het ieder grammetje dat overblijft in mn maag op in vet?
 
Je lichaam heeft zich aangepast aan de plotselinge beperking van kcals en de vele beweging.

Je kan het beter rustig beginnen en afvallen.
Kom je op een plateau, dan minder eten of meer bewegen
Kom je weer op een plateau, weer hetzelfde doen.
etc.

Nu je al zo veel doet, kan je moeilijk minder gaan eten / meer bewegen. 2x per dag cardio zou je kunnen doen, maar dat is niet aan te raden.

Eet je direct je ontbijt 's ochtends? zonee, iig doen! Hoe vaak eet je op een dag?
 
Hoi iedereen.. ik ben nu anderhalve maand bezig met afvallen.. ik woog 120 en wil naar de 85 kilo :) ik zat op de 105 anderhalve week geleden, maar ik blijf nu steeds schommelen tussen de 107 en 105.. ik ben harder gaan trainen, let zeer goed op mn voeding maar volgens mij hoor ik minimaal zeker wel 1 kilo per week af te vallen.. ik train 6 dagen in de week, ook 6 dagen KT en cardio... ik train gecontroleerd, vaak te lang maar ik heb geen last van blessures of iets dergelijks (ik train 2-4 uur per dag)Hier vreeste ik al iets....

ik train 3 dagen tot max en 3 dagen rustiger met licht gewicht en veel reps (vaak ook wel dingen met max erbij) en cardio doe ik half uur tot uur (meestal half uur)

ik eet 1500-1700 calorieen...EN HIER GAAT HET DUS MIS!!! ...per dag met 3 stukken fruit, krijg suikers binnen met druivensap (1 glas per dag) genoeg eiwitten en 3 ons groente... ook drink ik 3-4 liter water per dag en doe niets met snoep/chips/frisdrank/patat o.i.d. wel vitamine pillen & visolie

1x in de week heb ik een junk dag waar ik maar enkele calorieen extra eet, gaat me dan meer om de verkeerde vetten zodat mijn lichaam niet teveel gaat wennen aan al dat goede voedsel :)

Wat doe ik fout? na een paar weken was ik 10 kilo kwijt en het is wel aan me te zien, maar ik wil de deze maand wel onder de honderd komen maar ik krijg het maar niet voor elkaar... het is maar 5 kilo, toen ik begon was ik al na een week 5 kilo kwijt, en het is ook niet echt zo dat ik zoveel spieren erbij krijg want lijkt me stug dat ik al meer dan 5 kilo heb aangemaakt qua spiermassa..

iemand nog tips om snel die 5 kilo kwijt te raken? ik word gek omdat ik zo hard bezig ben iedere dag

alvast bedankt!

oei... Denk dat je al weet waar het fout zit. Je bent ontzettend veel aan het bewegen en je eet als een wijf. Iemand van 100kilo, die zoveel sport als jij, valt met 3000kcal nog af.
 
Post je voeding en trainingschema eens.
 
je eet als een wijf


hé, da's niet aardig . . . :mad:

wat de vraag betreft, je zit idd op een plateau (goed hè?). ik zou de cardio eruit gooien en wachten wat er gebeurt. ook is het een goed idee een week lang op je onderhoud te eten. met afvallen is het belangrijk de calorieinname te varieren ipv chronish hetzelfde te blijven doen. anders went het lichaam aan een bepaalde hoeveelheid belasting/voedsel. een refeed (dus geen smokkeldag, gewoon veel koolhydraten/weinig vet) helpt de hormonen weer op peil te brengen.
 
Je eet te weinig, das duidelijk. Je lichaam verkeerd dan in een overlevingsmodus, waardoor je dus niet meer afvalt en zelfs vetter kan worden. 1500 kcal is onderhoud voor een gemiddelde vrouw die niet sport..
 
voedingschema:

8:00 ontbijt (2 crackers sandwichspread met 1 glas melk) + stuk fruit (en vitamine dingen)
11:00 boterham met rookvlees (en halve liter water)
13:00 boterham met rookvlees (en halve liter water)
16:00 cracker met kaas of iets dergelijks + stuk fruit + halve liter water
18:00 avondeten (vis of vlees, 3 ons groente) + stuk fruit met paar glazen water
20:00 tijdens training sinasappel of ander stuk fruit en veel water

dit eet ik nu, in de eerste week at ik alleen om 8:00, 13:00 en 18:00. dus ik eet nu al meer dan andere keren.

trainingschema is te divers om zo te plaatsten :) maar tis meer van borst triceps, rug biceps in 1 dag, waar ik bost en triceps max ga, rug en biceps op veel reps.. volgende dag biceps en rug max, met buik en schouders op licht gewicht en veel reps.. daarna schouders en buik op max en borst en triceps op licht gewicht en reps.. dat zijn dus 3 dagen

moet nu ff trainen :) zal straks de rest uitleggen
 
Met jouw manier raak je heel snel veel kwijt, maar kom je inderdaad op een plateau terecht.

Bereken je onderhoud en concludeer dan hoeveel caloriën je te kort komt op een dag als je zoveel sport en zo weinig eet. Dan trekt je lichaam aan de noodrem..
 
ok.. ik zat eerst op 1000 calorie maar hoorde dat 1200 echt minimum was en dat anders je lichaam in overlevingsmodus kwam... heb vervolgens tijd lang 1200-1500 gedaan en nu wat hoger, 1500-1700

ik denk dat ik vanaf nu iedere dag minimaal een uur cardio ga doen en ff een weekje alleen lager gewicht met veel reps, zal proberen met eten dan 2000 calorie als top te nemen... dat plateau is echt k*t, je traint je suf en der veranderd zo weinig... moet wel zeggen dat ik mn buikje al btje wegwerk, ik kan het dus wel zien maar ik weet dat het vrijwel onmogelijk is om in een paar weken een paar kilo spier te kweken zonder kuur

zijn er nog fatburners die veilig zijn en goed werken? ik drink nu wel s L-carnitine maar hoorde dus dat he tmedisch is bewezen dat het niet werkt... whey eiwitten nemen?
 
100+kg BW, KT, iedere dag een uur cardio en 1500 kcal inname? :D

it's a long way to the top if you wanna rock 'n roll!
 
Nog een toevoeging: drastisch cutten aan de ene kant & deftige massa bouwen aan de andere kant botsen met elkaar :o .

Dus verwacht niet dat je 15 kilo spier erbij hebt tegen de tijd dat je vet weg is..
 
ik ben persoonlijk van 102 kilo naar 73 kilo afgevallen in 1 jaar tijd, hoe?

door ongeveer te eten zoals jij nu doet, niet!! Zoals jij traint en eet verbaast het me niks als je dood moe naar bed gaat en je futloos voelt soms. Zo niet, dan komt dat nog wel.

wat jij nu kwijtraakt is denk ik ook een groot gedeelte spier waardoor je uiteindelijk dun bent maar nog steeds wel overal vet hebt over je lichaam, een dun dikkertje als het ware.

als ik jouw was zou ik eerst maar een langzaam ja kcal gaan opschroeven naar ongeveer 3000 en dat even aanhouden, dat wat je aankomt dan zal ongeveer 80 % spier zijn omdat je lichaam eindelijk de stoffen krijgt om je lichaam op te bouwen omdat je als een gek sport. maar voer die kcal langzaam op tot je lichaam eraan gewend is.

dan..... carb cycling. 3 dagen zeer laag in koolydraten, 1 dag hoog en dat wisselen, val je af als een gek en ja, dan mag je nog rustig 2700 kcal eten. ik ben met 87 kilo op 2400 1 kilo per week kwijtgeraakt en ik sporte bij lange niet zo veel als jij op een dag, kun je je voorstellen wat er dus met jouw gebeurt. je lichaam is op dit moment bang en zal al het vet wat het heeft vasthouden en al het andere afgeven.

en 1 kg per week is te veel om af te vallen. als je puur vet afvalt, als is het maar 1,5 kilo in de maand, dan zal het verschil na een half jaar, dus ongeveer 9 kilo waarvan 95 % vet, een TERING GROOT verschil maken dan dat je 20 kilo afvalt waarvan 40 % vet.

ik weet waar ik het over heb, het heeft me een jaar gekost de spiermassa op te bouwen die ik ben kwijtgeraakt toen ik ging afvallen en amper at.
 
marcj dus nu eerst rustig opbouwen naar de 3000, dat vol houden voor hoelang? en dan 3 dagen laag 1 dag hoog?

ik zal het proberen.. weet alleen niet hoe mijn lichaam het nu zal trekken.. klinkt ook wel logisch dat ik spier verbrand, spier weegt 3x zo zwaar als vet en ik ben teveel afgevallen als het puur vet zou zijn..

welke dingen moet ik eten om op 3000 te komen?
 
Ga kickboxen :thumbup:

Kennisje van was ook zo'n bolle :D en die is een half jaar met mij meegegaan 3 to 4x in de week......die gast is in een half jaar 44 kg afgevallen!!
 
ik kan er toch wel van uit gaan da tik niet 15 kilo puur vet kwijt ben

dacht het ook. 15 kilo puur vet is 135.000kcal :D
het zal grotendeels vocht, spierglycogeen en spiermassa zijn (en vet . . .).
 
Back
Naar boven