MuscleMeat

HELP! Linkerborst groter/schouderblessure (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Sukur

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
9 aug 2009
Berichten
11
Waardering
0
Goedemorgen allemaal,

Ik kijk al een hele tijd mee hier op het forum en ik lees ook aardig wat topics van andere leden om zo mijn kennis te vergaren.

Nu zit ik zelf met een groot probleem, namelijk een schouderblessure. Het gaat hier om mijn linker schouder, zelf denk ik dat het een slijmbeurs ontsteking is. Ik train nog wel gewoon alles. Ik doe alleen geen neck-press meer en ik doe ook geen bankdrukken meer. Ipv bankdrukken doe ik langzaam en geconcentreerd me borst met dumbels. Ik train nu zo'n 4 jaar en vorig jaar ben ik begonnen met mijn eerste vrij lichte kuur. Toen heb ik zo'n 12.5kg gepakt en 8.5kg overgehouden met een lagere vetpercentage.

Nu ben ik dus begonnen met mijn tweede kuur, ook weer een naar mijn mening vrij lichte kuur, ik zit nu dus precies in me vierde week en alles begint lekker aan te slaan. Nu had ik al een tijdje(1.5maand) last van me linker schouder, dit was een klein pijntje. Nu heb ik er meer last van, het 'rare' hierbij is dat mijn linkerkant, me armen en borst een dikke pomp krijgen en me rechter kant vrij normaal blijft. Zodoende heb ik gister mijn armen opgemeten en deze waren kwa formaat hetzelfde, enkel is mijn linker borst duidelijk groter.

Mijn vraag is nu dus WAT TE DOEN? Ik word een beetje gek aangezien ik mij voorbereide voor mijn eerste wedstrijd volgend jaar.

Ik ben benieuwd naar jullie meningen...
 
Goedemorgen allemaal,

Ik kijk al een hele tijd mee hier op het forum en ik lees ook aardig wat topics van andere leden om zo mijn kennis te vergaren.

Nu zit ik zelf met een groot probleem, namelijk een schouderblessure. Het gaat hier om mijn linker schouder, zelf denk ik dat het een slijmbeurs ontsteking is. Ik train nog wel gewoon alles. Ik doe alleen geen neck-press meer en ik doe ook geen bankdrukken meer. Ipv bankdrukken doe ik langzaam en geconcentreerd me borst met dumbels. Ik train nu zo'n 4 jaar en vorig jaar ben ik begonnen met mijn eerste vrij lichte kuur. Toen heb ik zo'n 12.5kg gepakt en 8.5kg overgehouden met een lagere vetpercentage.

Nu ben ik dus begonnen met mijn tweede kuur, ook weer een naar mijn mening vrij lichte kuur, ik zit nu dus precies in me vierde week en alles begint lekker aan te slaan. Nu had ik al een tijdje(1.5maand) last van me linker schouder, dit was een klein pijntje. Nu heb ik er meer last van, het 'rare' hierbij is dat mijn linkerkant, me armen en borst een dikke pomp krijgen en me rechter kant vrij normaal blijft. Zodoende heb ik gister mijn armen opgemeten en deze waren kwa formaat hetzelfde, enkel is mijn linker borst duidelijk groter.

Mijn vraag is nu dus WAT TE DOEN? Ik word een beetje gek aangezien ik mij voorbereide voor mijn eerste wedstrijd volgend jaar.

Ik ben benieuwd naar jullie meningen...

Zucht, als je serieus bent voor die eerste wedstrijd is het misschien eens een idee om naar de dokter te gaan? Er mee blijven lopen en niks aan doen, blijft dus een probleem zoals je zelf merkt.
 
Als de meting gelijk uitkomt hoe constateer je dan dat je links groter bent? Spiegel? Gevoel?
 
Diepe zucht voor mij...Een kennis van mij is fysio/manueletherapeut en doet ook aan acapunctuur. Hij heeft eerst me hele rug gekraakt en daarna me schouder ook nog. Daarna heeft hij met en paar naaldjes een spier bij mijn schouderblad gestimuleert, deze spier is volgens hem gelinkt aan de pijn die ik heb bij mijn voorkant schouder. Ik had nooit last van die spier bij me schouderblad maar toen dat naaldje er tegen aan zat onderging ik toch vrij erge pijnen en me pijngrens licht aardig hoog vind ik zelf. Daarna stak hij nog een naaldje in me voorkant schouder, deze had hij niet bewogen dat mocht ook niet volgens hem. Hij zat tegen me slijmbeurs aan zei hij(zoiets).

Dit allemaal is vorige week donderdag gebeurt, ik zou paar dagen last hebben wat ook het geval is in de vorm van een heel klein pijntje gedurende de dag. Dit pijntje is tot op heden hetzelfde.

Ik wordt er alleen echt heel erg gek van want ik zit echt met mijn wedstrijd in me maag. Motivatie is top, voeding is top alles is zoals het hoort te zijn. Maar een lange tijd rust nemen, ik weet niet hoe ik dat ga doen...

Als het goed is komt zaterdag mijn kennis weer langs, hopelijk kan hij me dan wat meer vertellen, we gaan samen borst trainen zodat hij kan zien wat ik verkeerd doe als ik uberhaupt iets verkeerd doe. Ik heb namelijk in die 3 jaar nooit last gehad...

Vandaar dat ik even jullie meningen vraag, kijken of jullie zoiets soortgelijks hebben meegemaakt of iemand kennen die dit ook had. Hoe meer kennis hoe beter lijkt mij...

---------- Post toegevoegd Thu 27 Oct 2011 om 12:32 ----------

Als de meting gelijk uitkomt hoe constateer je dan dat je links groter bent? Spiegel? Gevoel?

Ik dacht dat mijn linker arm ook groter was aangezien ik hier een duidelijkere pomp in kreeg(bloedvaten waren veel meer aanwezig als bij rechts) voelde ook harder aan als de rechter arm. En me linker borst is voelbaar en zichtbaar groter in de spiegel. Zowel warm als koud...
 
Ok sorry, ik ging door je reactie ervan uit dat je nog niet naar de dokter was geweest. Verder kan ik er niet echt iets nuttigs van zeggen.
 
Ok sorry, ik ging door je reactie ervan uit dat je nog niet naar de dokter was geweest. Verder kan ik er niet echt iets nuttigs van zeggen.



Geen verontschuldiging nodig :D je kon het ook niet weten aangezien ik het niet vermeld had haha. Ben gister avond bij een vriend geweest die zelf ook wedstrijden doet, hij vond het wel meevallen en zei dat ik me nergens druk om moest maken. Hij vertelde me dat ik me rechter kant dan iets meer moet stimuleren door bijv. in die zittende-bankdruk-apparaat(of hoe je het ook noemt) enkel met me rechter arm te drukken. Om zo het verschil proberen iets meer recht te trekken.

Morgen hoop ik dat me kennis/fysio mee komt trainen en kijken of hij me eventueel nog kan masseren oid. Het pijntje wat ik in me schouder had is nu ook weg...Wie weet helpen die naaldjes toch op een mysterieuze manier:D
 
Back
Naar boven