AndroidHealthClinic

help met borst trainen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

jeroensp24

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
18 mei 2008
Berichten
10
Waardering
0
Lengte
1m94
Massa
130kg
hallo, ik ben nieuw hier en ik heb een vraag mbt borst trainingen.

ik train 3 a 4x per week en doe ook aan cardio ( crosstraining / fietsen ) 45 minuten op lage weerstand en hartslag niet hoger dan 60% van mijn max. maar ik krijg het niet voor elkaar om mijn borst mooi in vorm te krijgen. heeft iemand toevallig goede tips voor mij zodat ik mijn borst mooi
vol kan krijgen.
 
Wat voor oefeningen doe je allemaal? Hoe is het met je voeding?
 
wat lex zegt.. Is wel handig als we weten wat je voor oefeningen doet enzo;) en hoelang train je al? en wat vind je dan mooi vol?
 
hallo.

de oefeningen die ik doe. Schuin bankdrukken, normaal bankdrukken, peck-deck, achterover hellend drukken. wat ik bedoel met mooi vol is dat ook de binnenkant van mijn borst vol wordt, nu is het alleen de buitenzijde van mijn borst
 
hallo.

de oefeningen die ik doe. Schuin bankdrukken, normaal bankdrukken, peck-deck, achterover hellend drukken. wat ik bedoel met mooi vol is dat ook de binnenkant van mijn borst vol wordt, nu is het alleen de buitenzijde van mijn borst

Toch al leuke oefeningen. Misschien beter dips ipv Peck-deck. En wat flyes doen helpen ook goed voor borst.
 
borst slechts 1maal per week trainen, maar dan wel zo zwaar mogelijk gaan (mits toch goeie uitvoering)
 
ik doe flyes en bechpresse en incicle press
en me borst spier is in 1 maand 2x dikker geworen :p dus zou dat is proberen en dan heel diep
 
totale weekschema + stats geven
 
bankdrukken, schuindrukken, dips, flyes en pull-overs
 
heozo :P
eerst had ik niks :P
en nu wel :P :P
dus ja dan is hij dikker geworden eh :P
van cup 0 naar cup a ":P:P:P
 
Gebruik eens wat minder smileys als je wilt, leest nogal irritant.
 
Eigenlijk zit ik ook met het "probleem" van jeroen.
Het is niet echt heel storend, maar wel opvallend.

Als ik me borstspieren train neem ik daar gewoon een avondje voor. Voor de rest train ik die avond niet me biceps of andere spieren (op buikspier na).

Maar ik merk dat eerst de aanhechtingen van de schouder naar de borstspier wel sneller groeien dan echt de (binnenkant en onderkant) van de borst, al merk je wel snel dat er een "inkeeping/scheiding" ontstaat tussen de linker en rechter borst.

Als volgt gaat mijn training voor de borst zo:
Incline Press; 5kg (beide kanten) warmup - 10 korte presses
Daarna; 15kg (beide kanten) - 10 presses (en dit 3x met ong. een kleine minuut tussen pauze tussen de reps).
Laatst; 12.5kg (beide kanten) - 8 presses (cooldown noem ik het maar)

Flyes; 10KG - 3x 10 , laatst 8KG - 8x

Dumbbell van 14KG - Deze pak ik met beide handen vast, zorg dat ik recht lig. En brend deze dan achter me hoofd en trek hem dan weer omhoog tot boven me borst. Laat hem rustig me borst aantikken. En dan weer omhoog en laten zakken tot achter het hoofd enz.
(weet de naam van de oefening niet :P )

Bankdruk; 7.5KG - 3x 10 (close grip)

Dip; 2x 5 - Aangezien deze als laatst aan de beurt komt kan ik hem minder vaak doen, maar moet er ook nog verder in doortrainen. Ben nog beginner ;)

Maar dit is mijn schema, zelf opgesteld.
Hoop dat je er wat aan hebt, en als iemand nog een suggestie of verbetering enz. heeft. Post het dan aub :)
 
Eigenlijk zit ik ook met het "probleem" van jeroen.
Het is niet echt heel storend, maar wel opvallend.

Als ik me borstspieren train neem ik daar gewoon een avondje voor. Voor de rest train ik die avond niet me biceps of andere spieren (op buikspier na).

Maar ik merk dat eerst de aanhechtingen van de schouder naar de borstspier wel sneller groeien dan echt de (binnenkant en onderkant) van de borst, al merk je wel snel dat er een "inkeeping/scheiding" ontstaat tussen de linker en rechter borst.

Als volgt gaat mijn training voor de borst zo:
Incline Press; 5kg (beide kanten) warmup - 10 korte presses
Daarna; 15kg (beide kanten) - 10 presses (en dit 3x met ong. een kleine minuut tussen pauze tussen de reps).
Laatst; 12.5kg (beide kanten) - 8 presses (cooldown noem ik het maar)

Flyes; 10KG - 3x 10 , laatst 8KG - 8x

dumbbell van 14KG - Deze pak ik met beide handen vast, zorg dat ik recht lig. En brend deze dan achter me hoofd en trek hem dan weer omhoog tot boven me borst. Laat hem rustig me borst aantikken. En dan weer omhoog en laten zakken tot achter het hoofd enz.
(weet de naam van de oefening niet :P )

Bankdruk; 7.5KG - 3x 10 (close grip)

Dip; 2x 5 - Aangezien deze als laatst aan de beurt komt kan ik hem minder vaak doen, maar moet er ook nog verder in doortrainen. Ben nog beginner ;)

Maar dit is mijn schema, zelf opgesteld.
Hoop dat je er wat aan hebt, en als iemand nog een suggestie of verbetering enz. heeft. Post het dan aub :)

Zou beginnen met je borst sets te doen met 10,8,6. Je oefeningen zijn prima waarbij je laatste set per oefening tot muscle failure gaat. Maar zou je bankdrukken met normale grip doen, close grip legt meer nadruk op je triceps. En als je het gevoel hebt dat buitenkant sterkst ontwikkeld zou je je flys als laatst kunnen doen en je dips eerder. Voor de rest, goed eten en rust. En doorzetten, met de tijd komt alles goed. Heb toen ik begon zelfde probleem gehad en hard trainen en doorzetten is enige dat werkt! Succes
 
ik doe sets van 10 8 6 6 en bij elke stap 1 stap gewicht omhoog

bv incline bench press 10x 50 kg 8x 60kg 6x 70kg 6x 80kg

set jezelf als doel na elke 2e week je max. gewicht één tikje omhoog te doen, zo hou je de ontwikkeling erin. Probeer ook zoveel mogelijk met een partner te trainen, die kan je soms met een klein beetje assistentie over je dooie punt heen helpen.

en onthou dat ook rome niet in één dag gebouwd is uh?
 
Als ik bankdruk begin ik (na een opwarmsetje) vaak meteen met het zwaarste gewicht, als je van licht naar zwaar gaat kun je op het einde een mindere top pakken.. Maar iedereen traint anders he.
 
Misschien ook handiger om met iemand samen borst te trainen ?
Persoonlijk train ik altijd samen met maatje borst, kun je zowiezo al zwaarder gaan en dieper.

Na het einde van je benchpress / schuine benchpress setjes nog ff zelf langzaam laten zakken en je maatje de barbell laten optillen ( hoeft nog geeneens zo zwaar: 60/70kg incl.stang ), krijgt hij ook geen hernia :P
je gaat er iig goed kapot van!

ik probeer borst altijd met (schuin)bankdrukken 7 setjes te doen, en dan 2/3x je max te halen. ( dus opbouwen naar max, 2x max, en weer afbouwen. )
misschien niet effectief als bodybuilder ( heb daar geen verstand van ) maar pijn is fijn he ;)
 
Had net de info gevolgd van sbozuwa.
Dippen gaat wel lekker zo om hem in het begin te doen (niet als 1e oefening).

Volgende week ga ik er toch voor om eerst met 10KG beide kanten beginnen en dan opbouwen tot 17.5, zit nu nog namelijk op 2x10 op 15kg en de laatste keer maar 8 presses (incline press).

Voor de rest met dumbbells ook maar van 10kg tot 12kg, of is het daar ook beter mee om eerst met 10 te beginnen en te eindigen met 15kg?

En ja, resultaat duurt wel even ;)
 
ik heb ook dat probleemhoor jongens

ik heb al een hoop oefeningen geprobeerd:
bench press, incline bench press, dumbbell bench press, incline dumbbell bench press, fly's, incline fly's, push-ups.
ik varieer in reps en sets, en rusttijden
toch wil het maar niet lukken

na een training voelt de borst wel gespannen aan,maar ik heb zeker géén wow gevoel, ik voel niet echt een pomp
wat ik wel niet echt vaak kan doen,omdat ik het toestel niet heb zijn dips...

eten is tamelijk in orde
zes keer per dag, eiwitten (whey isolaat, kwark voor slapen,snell en voornamlijk trage carbs)

thx!
 
Back
Naar boven