Fitness Seller

Help met cutten! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

AzEz86

Novice
Lid geworden
20 jan 2016
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m86
Massa
109kg
Hallo iedereen,


Ik ben nu sinds 1 jaar intensief bezig met bodybuilding, ik let goed op mijn eten en ben toch al aanzienlijk wat spiermassa bijgekomen. Het enige probleem is dat ik ook dat volledige jaar al probeer te cutten maar ik verlies maar geen vet.

Hier zijn mijn gegevens:
Leeftijd: 30 jaar
Gewicht: 110 kg
Lengte: 186 cm
Vetpercentage: ? (volgens de weegschaal 30.5%, volgens de caliper 15%) => dus ik bereken zonder vetpercentage wat ik mag eten aangezien ik toch geen duidelijk percentage te pakken krijg.

Op de moment eet ik 2736 Kcal per dag verdeelt als volgt onder mijn macro’s (zie voedingsschema in bijlage):
Trainingsdagen: 307.8gr proteïnen; 239.4gr koolhydraten; 60.8gr vetten
Rustdagen: 307.8gr proteïnen; 205.2gr koolhydraten; 76gr vetten
's Avonds eet ik gewoon mee met het gezin maar ik tel wel mijn calorieen en macro's.

In het weekend ben ik aan het verbouwen met als gevolg dat ik geen tijd heb om mijn voeding voor de week voor te bereiden en ik dus mijn uitweg zoek bij proteïnebars ed die snel klaar zijn.

Ik train 3 dagen in de week (zie trainingsschema in bijlage), afwisselend de A en B dagen telkens met 1 rustdag ertussen (weekend is ook "rust" voor de verbouwingen). Ik train thuis met dumbells en doe geen cardio (heb zelf nog geen toestel en aangezien het vrouwtje laat moet werken en wij kinderen hebben is het moeilijk om zomaar ’s avonds naar de gym te gaan).

Je kan je wel voorstellen dat ik na een jaar “cutten” zonder vetverlies het echt beu begin te worden, ik voel ook dat ik te weinig of verkeerde voeding voor mijn onderhoud binnenkrijg omdat ik (mentaal) uitgeput begin te raken.


Kan iemand mij hiermee helpen aub?


PS: Nu ik toch bezig ben, ik drink ongeveer 3-4 liter water per dag en probeer na mijn post-workout niet meer te drinken tot ik ga slapen (dan drink ik nog 1 glas water) maar toch moet ik ’s nachts 2-3 keer (en soms meer) opstaan om naar het toilet te gaan. Kan dit komen door het veelvuldig drinken of heeft iemand hier misschien een andere logische verklaring/oplossing voor?
 

Bijlagen

  • Fitness-schema.xlsx
    10,1 KB · Weergaven: 78
  • voedingsschema.xlsx
    78,3 KB · Weergaven: 97
Vreemd trainingsschema, niet in balans, indeling is vreemd en volume ligt hoog in een cut.

Hoe consistent ben je met je plan daadwerkelijk uitvoeren als je het een cijfer van 1 tot 10 zou moeten geven wat betreft cutten?
 
veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelste hoog in eiwitten en veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelste laag in vetten. probeer ongeveer 2gr eiwit per lichaams gewicht en ongeveer 1gr vet per lichaams gewicht.

Zou je verder je voedingsschema in een foto kunnen uploaden? Om alle schema's te downloaden heb ik geen zin :p
 
Vreemd trainingsschema, niet in balans, indeling is vreemd en volume ligt hoog in een cut.

Hoe consistent ben je met je plan daadwerkelijk uitvoeren als je het een cijfer van 1 tot 10 zou moeten geven wat betreft cutten?

Ik was er van uit gegaan dat ik bij de rugoefeningen ook mijn biceps al een beetje gebruik en daarom heb ik deze op dezelfde dag gezet, hetzelfde voor borst, schouder en triceps. Is dit een onlogische redenering van mij?

9.5/10 consistent, er is geen enkele dag dat ik van mijn voeding of training afwijk (kan je al inbeelden dat ik een beetje gek word na zo'n lange tijd :()

veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelste hoog in eiwitten en veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelste laag in vetten. probeer ongeveer 2gr eiwit per lichaams gewicht en ongeveer 1gr vet per lichaams gewicht.

Zou je verder je voedingsschema in een foto kunnen uploaden? Om alle schema's te downloaden heb ik geen zin :p

Dit is nu net het nadeel van opzoeken op het internet, er staat zoveel info op dat je niet weet welke de juiste is :s

hier is het schema:

voedingsschema.jpg
 
Wat is je dagelijks onderhoud? Ksie dat je dagelijks 2000kcal eet. Lijk mij te weinig. Je moet 300-500 kcal onder je onderhoud zitten. En wat ik al eerder zei, probeer ongeveer 2gr eiwit per lichaams gewicht en 1 gr vet per lichaams gewicht. resterend met koolhydraten opvullen.
 
Wat is je dagelijks onderhoud? Ksie dat je dagelijks 2000kcal eet. Lijk mij te weinig. Je moet 300-500 kcal onder je onderhoud zitten. En wat ik al eerder zei, probeer ongeveer 2gr eiwit per lichaams gewicht en 1 gr vet per lichaams gewicht. resterend met koolhydraten opvullen.
ik vermoed dat mijn onderhoud rond 3300kcal zit (maar er zijn zoveel verschillende formules dat het kan dat ik een verkeerde heb gebruikt natuurlijk :s).
Die 2000kcal is exclusief mijn avondeten, in totaal eet ik 2736 kcal per dag.
 
PS: Nu ik toch bezig ben, ik drink ongeveer 3-4 liter water per dag en probeer na mijn post-workout niet meer te drinken tot ik ga slapen (dan drink ik nog 1 glas water) maar toch moet ik ’s nachts 2-3 keer (en soms meer) opstaan om naar het toilet te gaan. Kan dit komen door het veelvuldig drinken of heeft iemand hier misschien een andere logische verklaring/oplossing voor?

En volgens mij als je geen creatine gebruikt, hoef je niet meer dan 2 liter water per dag te drinken, maar ik kan het mis hebben.

Maar ik heb het zelf helaas ook. Drink rond de 2 a 3 liter per dag bestaande uit groene thee, water en koffie. En drink na 19:00 uur niet meer, en moet alsnog 2 a 3 keer eruit in de nacht. Ben er zelf nu echt op aan het letten dat ik iets minder drink en rond de 2 liter blijf zitten. Lijkt me heerlijk om gewoon niet eruit te hoeven in de nacht en dus ook beter zal slapen.

Verder eens met de macro's van Ratko, uiteraard is het altijd kijken wat goed werkt bij je. Maar ik zou inderdaad niet meer dan 2 gram eiwitten per kg gaan zitten, en 1gram vet per kg. En de rest gewoon lekker uit KH halen, dan weet je zeker dat je goed zit ;)
 
En volgens mij als je geen creatine gebruikt, hoef je niet meer dan 2 liter water per dag te drinken, maar ik kan het mis hebben.

Maar ik heb het zelf helaas ook. Drink rond de 2 a 3 liter per dag bestaande uit groene thee, water en koffie. En drink na 19:00 uur niet meer, en moet alsnog 2 a 3 keer eruit in de nacht. Ben er zelf nu echt op aan het letten dat ik iets minder drink en rond de 2 liter blijf zitten. Lijkt me heerlijk om gewoon niet eruit te hoeven in de nacht en dus ook beter zal slapen.

Verder eens met de macro's van Ratko, uiteraard is het altijd kijken wat goed werkt bij je. Maar ik zou inderdaad niet meer dan 2 gram eiwitten per kg gaan zitten, en 1gram vet per kg. En de rest gewoon lekker uit KH halen, dan weet je zeker dat je goed zit ;)
Misschien heeft dit iets te maken met bepaalde voeding ipv met drinken? Eet jij ook telkens kwark voor het slapen? Misschien helpt bepaalde voeding wel om het tegen te gaan (diuretic zoals asperges zodat alles eruit is voor het slapen?)

Ik ga het proberen voor een paar weken met de macro's zoals hierboven aangeven, alvast bedankt iedereen.
 
Back
Naar boven