AndroidHealthClinic

help met mijn scriptie presentatie!

Bezoekers in dit topic

Smoothmold

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
6 nov 2003
Berichten
5.768
Waardering
6
Wie heeft hier eens een scriptie presentatie gehad. Ik moet adhv een metafoor een presentatie geven. Wie heeft dit al een keer gedaan?
En heeft tips. En wat is de inhoud van die presentatie? Moet daar ook ingaan worden op wat je onderzocht hebt en wat de resulaten hieruit zijn? :scratch:
 
hoeveel tijd krijg je voor het presenteren?
 
max 15 minuten maar mag ook korter zijn.
 
Je kan het over een dier doen en als metafoor de mens nemen.
 
Hier wat meer over mijn mondeling.

Het mondelinge examen omvat twee delen en neemt in totaal een uur in beslag.
• Het eerste gedeelte bestaat uit een presentatie door de student met een gebruikmaking van een metafoor, waarbij de bedrijfsbegeleider aanwezig mag zijn. De presentatie dient iets toe te voegen aan de scriptie.
• Het tweede besloten gedeelte, omvat de mondelinge verdediging van de scriptie door de student tegenover de scriptiebegeleider, de tweede lezer, evt. een taaldocent (IBL) en evt. een gecommiteerde van buiten de Hogeschool.
 
Bij de mondelinge verdediging dient de student in de vorm van een metafoor een presentatie te geven. De uitvoering van deze presentatie van maximaal 15 minuten is volledig vrij. Mits er maar wordt voldaan aan metaforie.
Voor de duidelijkheid: Er is maximaal 15 minuten voor, minder minuten gebruiken kan en mag dus ook. Ook de vorm is dus vrij, het hoeft dus niet per se een powerpointpresentatie te zijn. Gebruik je creativiteit in deze.
 
Moet je dus tijdens de presentatie niet ingaan op de inhoud van je scriptie (want deze heb je immers al op papier)? Dus niet ingaan op je probleemstelling en onderzoeksresulaten?

Maar alleen maar een metafoor gebruiken om de organisatie te belichten? :scratch:
 
wat had jijzelf in gedachte?

als ik jou was zou ik zeker wel gebruik maken van powerpoint. komt ff wat professioneler over en scoor je meteen punten.

als je maar 15 minuten hebt is het logisch dat je kern uit je scriptie haalt, maar ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met metafoor presentatie?
 
ik zou eerst starten met de probleemstelling, daarop je onderzoeksresultaten en dan pas koppelen aan een metafoor dat tevens ook dient als eind conclusie.
 
Ik snap het ook niet precies.
Je hebt dus nog helemaal geen onderwerp?
 
Vergeet in ieder geval niet om wat humor te gebruiken in je presentatie;)

Succes!
 
Een metafoor omvat het gebruik van een beeld in relatie tot een bepaald onderwerp, op zo'n manier dat tussen deze beide een transformatieproces op gang wordt gebracht waarbij een vergroting van inzicht onstaat (Juurlink- Tuitert, 1993). Kenmerkend is de procesgang bij de ontvanger: als deze de uiting zodanig verwerkt dat hij/zij er nieuwe inzichten aan kan ontlenen is sprake van metaforie. Iemand kan een metafoor ervaren in een verhaal, in muziek, in een handeling of een afbeelding. Tevens kan de persoon zelf op deze manier een metaforisch proces op gang brengen bij anderen.

Het metaforisch proces wordt op gang gebracht door een ongebruikelijke of niet passende associatie en deze kan ontstaan door de vorm: bijvoorbeeld als men een afbeelding of muziekstuk gebruikt als metafoor voor een bedrijf of uit de combinatie van inhoud en context. Een simpel voorbeeld is de uitspraak: 'Ondanks het gevaar rukten de troepen verder op.'
Deze zin is semantisch correct, en in de context van een veldslag geen metafoor. Maar als deze zin geplaatst wordt in een verhaal over kinderen die hun oppas tot het uiterste drijven en zo juist voor de laatste keer gewaarschuwd zijn, kan een metaforisch proces ontstaan (Juurlink-Tuitert, 1993).

Mensen zijn niet alleen passieve ontvangers van informatie. Aan de hand van een taaluiting reconstrueren zij de gebeurtenis waarnaar de uiting verwijst (Ortony, 1975). Zij scheppen een beeld van de situatie, een 'mental image' (Kittay, 1987). En deze beperkte informatie in woorden wordt aangevuld met. eigen kennis, meningen en gevoelens.
Door het uitdrukken van een concept in termen van een ander concept, geeft de metafoor richting aan dit proces. De nadruk valt op bepaalde aspecten en andere aspecten worden onderdrukt.
 
ik zou eerst starten met de probleemstelling, daarop je onderzoeksresultaten en dan pas koppelen aan een metafoor dat tevens ook dient als eind conclusie.

Ik denk dat dat ook de beste opzet is.
 
Back
Naar boven