Fitness Seller

Help met sets en reps (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Rookie45

Novice
Lid geworden
23 aug 2016
Berichten
7
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
80kg
Vetpercentage
7%
ik wil beginnen met powerliften en heb veel liggen googlen nu wil ik
3-4 sets van 3 reps doen bv bench

Moet ik dan direct een gewicht kiezen dat ik maar 3-4 keer kan voor de 3 sets of werkt dit ook met een loading fase??
Maar ik kan toch geen makkelijk gewocht voor maar 3 reps gebruiken?

Thanks in advance
 
Je hebt niet veel gezocht op Google. Of wel.
 
Ik snap gewoon echt niets van het engels
 
ik wil beginnen met powerliften en heb veel liggen googlen nu wil ik
3-4 sets van 3 reps doen bv bench

Moet ik dan direct een gewicht kiezen dat ik maar 3-4 keer kan voor de 3 sets of werkt dit ook met een loading fase??
Maar ik kan toch geen makkelijk gewocht voor maar 3 reps gebruiken?

Thanks in advance


Ja dat kun je wel, sterker nog dat is noodzakelijk om goed op te warmen voor de zware sets, zonder dat je bij voorbaat al te vermoeid bent.

Ramping up heet dat, kortgezegd: Je begint met een relatief licht gewicht (50 a 60% 1RM) en daar doe je 3 reps mee, vervolgens voeg je gewicht toe en doe je weer een set van 3.

Op die manier doe je eerst 3-4 (primer) sets van 3 voordat je aan de echt zware sets begint.

Voorbeeld:

1RM = 1x 100

set 1 3x50
set 2 3x60
set 3 3x70
set 4 3x80

werksets: 3x3 x85
 
Ja dat kun je wel, sterker nog dat is noodzakelijk om goed op te warmen voor de zware sets, zonder dat je bij voorbaat al te vermoeid bent.

Ramping up heet dat, kortgezegd: Je begint met een relatief licht gewicht (50 a 60% 1RM) en daar doe je 3 reps mee, vervolgens voeg je gewicht toe en doe je weer een set van 3.

Op die manier doe je eerst 3-4 (primer) sets van 3 voordat je aan de echt zware sets begint.

Voorbeeld:

1RM = 1x 100

set 1 3x50
set 2 3x60
set 3 3x70
set 4 3x80

werksets: 3x3 x85
Dankjewel!
 
Hoe ver ben je qua krachtstats en wat heb je zoal allemaal gedaan qua krachttraining.
 
Hoe ver ben je qua krachtstats en wat heb je zoal allemaal gedaan qua krachttraining.
Ik heb altijd voor spieren getrained zo'n 3 jaar lang
Dus ik ken niks van mijn max reps
Ik kan bv 80kg juist 10 keer benchen
Deadlift 100kg 10x kan ik wel meer denk ik en squat 100x5
 
Back
Naar boven