MuscleMeat

Help mij hier een Home Gym samen te stellen (uitgebreid topic) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Bipcepstang en kabelset kunnen eraf, want zitten er standaard al op.
 
Bipcepstang en kabelset kunnen eraf, want zitten er standaard al op.
Ja ik dacht een reserve kabelsetje (zat een beetje zooi bij te bestellen om boven de 500 euro te komen) maar dat hoeft dan idd niet meer nee. Ik vraag me ook af hoevaak je die kabels moet vernieuwen. Ze zeggen eens per jaar maar volgens mij kan je er best een jaar of 5 mee door als je niet 2 uur per dag traint
 
Wat dachten jullie hiervan jongens? Moet alleen wat losse gewichten hebben maar dat wil ik via marktplaats doen omdat dat goedkoper is. En vanaf 500 euro is het gratis bezorgen vandaar dat ik wat cable attachments erbij heb gehaald.

Bekijk bijlage 441403

Ik vraag me alleen af of je ook al een grote stang krijgt bij dat rack + lat pulley? Op de foto zie je hem wel zitten. Misschien dat iemand met ervaring mij dit kan vertellen? Bedankt!
Wel op de greepmaat letten of hij normaal in je rack past die 180cm stang(30mm spul)
 
Wel op de greepmaat letten of hij normaal in je rack past die 180cm stang(30mm spul)
30mm past neem ik aan in zowel 50mm als 30mm. 50mm krijg je dan weer niet in 30mm. Maar ik moet wel goed op de binnenmaat letten ja
 
Wel op de greepmaat letten of hij normaal in je rack past die 180cm stang(30mm spul)

Ik heb 1 kooi gehad,squat stands en nu een halfrack. Nooit problemen gehad met de 1m80 30 mm barbells. Maar idd best eerst checken.
 
Neem van mij aan dat je meer dan genoeg ruimte hebt. Train zelf in hokje van ca 3.40*1.80 en ca 2.10hoog...
Heb er cage staan met pulley (wel megatec ras bench, met vorige bench moest ik hele tijd omdraaien om binnen de cage te blijven)
Shoulder press zal met die hoogte seated worden, niet ideaal maar overleef je wel.
Ik ben begonnen met simpele roestige cage van marktplaats en heb alles stap voor stap geupgrade. Eerst stond er ook nog een losse pulley naast ipv aan de cage en zelfs dat paste...
Houd wel rekening met enorm veel geschuif tussen oefeningen in en probeer alles opgeruimd te houden. In een kleine ruimte is t anders al snel niet meer werkbaar.
Ik heb zo bijv. mn safety squat bar in mn cage opgehangen met spanbandjes en de accesoires voor mn bench en mn calf block aan de muur.
Ja het is een hoop werk en stuk minder praktisch, maar wel een eigen gym waar ik stiekem trots op ben :DBekijk bijlage 441358 Bekijk bijlage 441359 Bekijk bijlage 441360

Op verzoek nu een simpel plattegrondje getekend in paint. Vroeger was het een losse pulley die naast de cage stond, en heb nogal wat bankjes getest voor ik iets had dat lekker werkte in deze kleine ruimte. Ook de upgrade naar weightstack i.p.v. plate loaded pulley heeft me nogal wat extra ruimte gegeven.
Als antwoord op eerdere vraag, ja het is een 2m20 barbell, net zoals die SSB van ATX kunnen die niet rechtop in de ruimte staan. Daarom ben ik blij met wat extra aflegsteunen en heb ik de SSB buiten gebruik in de hoek bovenaan in de kooi geknoopt:)

homegym plattegrond.png
 
Als opties voor jou is t wat makkelijker gezien je simpelweg meer ruimte hebt
Ik zou gaan voor wat goedkoop tweedehandsspul, zal waarschijnlijk losse cage en losse pulley zijn.
Dan kan je later nog een keer upgraden als je zou willen, maar kan je veel flexibeler zijn kwa aankopen.
onderstaand een tekening op verhouding van je eigen ruimte. heb 2m20 aangehouden voor de barbell, past dus makkelijk, en ca 110x110 voor de cage, dit wil nog weleens verschillen, maar zal in deze opzet verder geen invloed hebben.
Je kan er een losse pulley naast zetten, scheelt in kosten, en geeft wat meer ruimte in de cage.
Wellicht zal je veel met je bankje moeten slepen. Wieltjes zijn dus een pre:)

homegym voorstel.png
 
Uiteindelijk de knoop doorgehakt en toch voor een powercage gegaan. Qua oppervlak scheelt het niet veel vergeleken met de half rack (slechts 20cm of zo) het enige nadeel is misschien dus 2 van die grote stangen erbij. Maar ja dit ding is wel vele malen steviger dan zo'n halfrack dus ik hoop dat ik de goede keuze heb gemaakt.

pr-la_2.jpg


Nu wachten tot het binnen is! Zodra ik het heb ga ik besluiten hoe ik hem ga zetten. En aan de hand daarvan kan ik besluiten wat voor barbell ik nodig heb. Die afleghaken kunnen denk ik ook gespiegeld worden dus hij zou eventueel ook richting de muur kunnen dat die cable attachment meer in het midden zit van de kamer. Of toch richting de deur en dan een smallere stang. Ik zie het wel zodra die staat.

Bedankt voor de adviezen allemaal.
 
Uiteindelijk de knoop doorgehakt en toch voor een powercage gegaan. Qua oppervlak scheelt het niet veel vergeleken met de half rack (slechts 20cm of zo) het enige nadeel is misschien dus 2 van die grote stangen erbij. Maar ja dit ding is wel vele malen steviger dan zo'n halfrack dus ik hoop dat ik de goede keuze heb gemaakt.

pr-la_2.jpg


Nu wachten tot het binnen is! Zodra ik het heb ga ik besluiten hoe ik hem ga zetten. En aan de hand daarvan kan ik besluiten wat voor barbell ik nodig heb. Die afleghaken kunnen denk ik ook gespiegeld worden dus hij zou eventueel ook richting de muur kunnen dat die cable attachment meer in het midden zit van de kamer. Of toch richting de deur en dan een smallere stang. Ik zie het wel zodra die staat.

Bedankt voor de adviezen allemaal.

Veel succes met je aankoop.

Vind dit niet echt een argument.
 
En de deur altijd open of eruit halen, is dat een optie welke te overwegen is? Succes met de aankoop en veel plezier!
Ja je hebt toch 2 ingangen dus dat maakt niet uit. Het punt is dat op 210cm afstand + de lat pulley + de ruimte die de gewichten aan de lat pulley innemen je toch al bijna tegen de muur zit dus grote kans dat idd die deur dicht gaat blijven.

Veel succes met je aankoop.

Vind dit niet echt een argument.
Welk argument?
 
Ja je hebt toch 2 ingangen dus dat maakt niet uit. Het punt is dat op 210cm afstand + de lat pulley + de ruimte die de gewichten aan de lat pulley innemen je toch al bijna tegen de muur zit dus grote kans dat idd die deur dicht gaat blijven.


Welk argument?
Maar ja dit ding is wel vele malen steviger dan zo'n halfrack
 
Maar ja dit ding is wel vele malen steviger dan zo'n halfrack
Is echter doorgaans wel zo. En daarmee/ daarnaast veiliger. Onmogelijk mijn rack omver te beuken, of om achterover te vallen met gewicht op je. Zelfs het verkeerd beladen van een barbell is veiliger in een full rack. Dit tezamen kan helpen bij het doen van 1rm pogingen.
 
Maar ja dit ding is wel vele malen steviger dan zo'n halfrack
Dat is gewoon waar hoor. Je hebt het dubbele aantal buizen. Wil niet zeggen dat een halfrack niet stevig is, alleen dat dit steviger is.
 
Dat is gewoon waar hoor. Je hebt het dubbele aantal buizen. Wil niet zeggen dat een halfrack niet stevig is, alleen dat dit steviger is.

Ik zeg niet dat het niet zo is. Maar vind dit geen argument om een keuze op te baseren.

Dat je een kooi zou nemen omdat deze veiliger zou zijn kan ik inkomen. Maar waarom zou het steviger moeten zijn? Belasbaarheid en stabiliteit van halfrack is meer dan genoeg voor gewone mensen.
 
Is echter doorgaans wel zo. En daarmee/ daarnaast veiliger. Onmogelijk mijn rack omver te beuken, of om achterover te vallen met gewicht op je. Zelfs het verkeerd beladen van een barbell is veiliger in een full rack. Dit kan helpen bij het doen van 1rm pogingen.
Ja dit was uiteindelijk ook de doorslag voor mij. Dat halfrack was 400 euro maar je zou dan 30 euro verzendkosten moeten betalen. Of zo'n full rack van 500 euro zonder verzendkosten. Een verschil van 70 euro. En aangezien het oppervlak hetzelfde is was die 70 euro dus wel dat extra stukje stevigheid/veiligheid waard voor mij. Het enige nadeel is dat het wel gelijk heel "vol" oogt. Iets dat zeker gaat opvallen in mijn kleine kamer. Maar ja je kan niet alles hebben.

Ik zeg niet dat het niet zo is. Maar vind dit geen argument om een keuze op te baseren.

Dat je een kooi zou nemen omdat deze veiliger zou zijn kan ik inkomen. Maar waarom zou het steviger moeten zijn? Belasbaarheid en stabiliteit van halfrack is meer dan genoeg voor gewone mensen.
Klopt het was idd ook veiligheid En ja je weet niet waar je over een paar jaar bent. Misschien doe ik dan wel een stuk zwaarder dan nu en dan is het wel handig.
 
Ik heb dezelfde kooi en ik heb de extra spotterarmen erbij genomen voor wanneer ik oefeningen buiten de kooi moet of wil doen. Met mijn huidige opstelling kom ik qua ruimte beter uit dan met een halfrack, omdat ik mijn bench bijna geheel in de kooi kan plaatsen. Met zware squats vind ik het ook een prettiger idee wanneer ik in de kooi sta. Voelde me nooit heel veilig met mijn halfrack.
 
Is echter doorgaans wel zo. En daarmee/ daarnaast veiliger. Onmogelijk mijn rack omver te beuken, of om achterover te vallen met gewicht op je. Zelfs het verkeerd beladen van een barbell is veiliger in een full rack. Dit tezamen kan helpen bij het doen van 1rm pogingen.
Al de s[otters lang genoeg zijn heb ik weinig bezwaar maar dat megatec ding op de site van FS met die mini spottersarmen zou ik never nooit vertrouwen bij 1rm..
 
Al de s[otters lang genoeg zijn heb ik weinig bezwaar maar dat megatec ding op de site van FS met die mini spottersarmen zou ik never nooit vertrouwen bij 1rm..
Goed idee daar heb ik nog niet aan gedacht. Of als je nog geen vriendin hebt kan het je helpen om te zorgen dat ze niet weglopen.
 
Back
Naar boven