XXL Nutrition

Help mij hier met een boodschappenlijstje (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

catamox

Cool Novice
Lid geworden
15 feb 2019
Berichten
140
Waardering
8
Lengte
1m96
Massa
100kg
Ik ben nogal lui en dom en heb dus nooit echt goede boodschappen gedaan. Ik ging altijd maar ter plekke kijken wat ik wilde en kwam daarom dus met allemaal zooi thuis.

Nu ben ik een boodschappenlijstje aan het maken om gewoon altijd dingen van te kopen zodat ik niet met onzin thuis kom en heb jullie input/bevestiging nodig.

Wat denken jullie hiervan?

Drinken: Melk, Water, Thee, Koffie, Suikervrije dingen
Zuivel: Melk, Eieren, Kaas, Kwark, Roomboter
Vlees: Kipfilet, Kalkoenfilet, Rund (hamburger, biefstuk), Varkensfilet
Vis: Tonijn, Zalm
Sauzen: Mayonaise, Ketchup, Knoflooksaus, Kruiden
Noten & Oliën: Olijfolie, Pindakaas, Cashew noten, Amandelen, Walnoten
Groente: Komkommer, Spinazi, Sperzie/Snij/Bruine Bonen, Broccoli, Paprika, Uien, Tomaten, Knoflook, Avocado, Sla, Wortels
Fruit: Banaan, Appel, Druiven, Bessen
Koolhydraten: Zilvervliesrijst, Wraps, Pasta, Volkoren brood, Havermout, Aardappelen.
Supplementen: Multi vitamine, Vitamine C, Vitamine B6, Vitamine D, Fishoil, Zink, Magnesium
 
Laatst bewerkt:
Prima.
 
Wow dat had ik niet verwacht.

Thanks!

Nog ideeën wat ik er bij zou kunnen zetten of iets dat ik eigenlijk moet weglaten? Ik weet niet of ik hiermee ook voldoende variatie kan houden of zo dat het interessant en lekker blijft maar ik moet eerlijk bekennen ik ben echt een waardeloze kok maar ik wil het dit keer wel proberen zolang ik maar geen troep of ongezonde dingen in huis heb
 
Veel te veel supplementen. Weggegooid geld.

https://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/vitamines.aspx

Voedingssupplementen
Het lichaam neemt vitamines in voedingssupplementen gemakkelijker op dan vitamines in eten. De opname van foliumzuur uit eten is bijvoorbeeld 30 tot 50% lager dan die van synthetisch foliumzuur (PMG).

De meeste mensen hebben geen vitaminepillen nodig, want ze krijgen al voldoende vitamines binnen door gevarieerd te eten. Extra vitamines leveren voor hen geen extra gezondheidswinst. Een teveel aan bepaalde vitamines via supplementen kan zelfs schadelijk zijn voor de gezondheid. Alleen de speciale groepen die extra vitamines nodig hebben, kunnen gebruik maken van vitaminesupplementen.

Voor een aantal voedingsstoffen vormt een hoge inname een risico voor de gezondheid. De EFSA heeft aanvaardbare bovengrenzen vastgesteld voor de inname van vitamines. Het gebruik van vitaminesupplementen met te hoge gehaltes vitamines wordt afgeraden.



Vitamine Aanvaardbare bovengrens
Vitamine A 3.000 mcg (microgram)
Vitamine D 100 mcg
Vitamine E 300 mg (milligram)
Vitamine K
Thiamine (B1)
Riboflavine (B2)
Niacine (B3) 10/900 mg
Pantotheenzuur (B5)
Vitamine B6 25 mg
Biotine (B8) 5
Foliumzuur (B11) 1.000 mcg
Vitamine B12
Vitamine C
Extra vitamines
Er zijn een paar groepen die niet genoeg vitamines binnenkrijgen via eten en drinken. Zij hebben meer vitamines nodig dan eten en drinken en zonlicht kunnen leveren. Voor hen geldt het advies om extra vitamines te slikken:

  • Baby’s tot 3 maanden: vitamine K
  • Kinderen tot 4 jaar: vitamine D
  • Vrouwen die zwanger willen worden: foliumzuur
  • Zwangere vrouwen: foliumzuur en D
  • Ouderen: vrouwen boven de 50 jaar en mannen boven de 70 jaar: vitamine D
  • Mensen met een donkere huid: vitamine D
  • Mensen die weinig buiten komen: vitamine D
  • Veganisten: vitamine B12
Daarnaast zijn er groepen waarvoor aanvulling met een multivitamine- of mineralensupplement wenselijk kan zijn, maar waarvoor geen officieel advies bestaat:

  • Ouderen die weinig eten
  • Mensen die eenzijdig eten (dit kan onder andere voorkomen bij alcoholisten)
  • Mensen die een extreem afvaldieet volgen
Voor deze groepen is het vooral belangrijk om hun leefstijl te verbeteren en eetpatroon aan te passen.

  • Ouderen: vooral bij ouderen met maag-/darminfecties kan de opname van vitamine B12 uit de voeding onvoldoende zijn. Omdat vitamine B12 uit een supplement goed wordt opgenomen, kan voor deze groep extra vitamine B12 zinvol zijn.
 
Verder vind ik persoonlijk roomboter en knoflooksaus ook rotzooi (jouw woorden :)).
Deze producten leveren niks van toegevoegde waarde, dus die zou ik alleen eten als ze je leven leuker maken omdat je het lekker vindt. :D
 
Supplementen weglaten, zonde van het geld, voor de rest in orde
 
+lui zijn is een waardeloze eigenschap, als je van jezelf weet dat je dat bent, werk daar dan aan i.p.v. dit neer te typen en je hierbij neer te leggen. Lui zijn en kracht training gaan niet samen.
 
Supplementen zijn niet altijd rotzooi en kunnen in sommige gevallen voor fysiologische verbetering zorgen.
 
Supplementen zijn niet altijd rotzooi en kunnen in sommige gevallen voor fysiologische verbetering zorgen.

In sommige gevallen.. maar meestal niet.
Kostprijs is het vaak niet waard tegenover de meerwaarde bij een gezond persoon met gevarieerde gezonde voeding.
(Al ga ik nu ook niet beweren dat visolie capsules of een gebalanceerde multivitamine slecht is)
 
Alle supplementen kan je gewoon schrappen, dat kan je gewoon uit je voeding halen. Je hebt sowieso geen idee wat je tekort komt, dus hoe kan je dan gaan supplementeren?
 
+lui zijn is een waardeloze eigenschap, als je van jezelf weet dat je dat bent, werk daar dan aan i.p.v. dit neer te typen en je hierbij neer te leggen. Lui zijn en kracht training gaan niet samen.
Zelfkennis is te beste eigenschap.

Ga je ook tegen iemand in een rolstoel zeggen als je weet dat je niet kan lopen werk er dan aan?
 
Tegen iemand die in een rolstoel zit zeggen we: prima dat je erin zit maar val er anderen niet mee lastig.

maxresdefault.jpg
 
Laatst bewerkt:
Er zit een wezenlijk verschil in in een rolstoel zitten en het beste ervan maken of in een rolstoel zitten en dat dan iedereen het moet meekrijgen. Ik doelde hier op dat laatste.

294113-254657567890054-180442491978229-842774-7917724-n.jpg
 
Er zit een wezenlijk verschil in in een rolstoel zitten en het beste ervan maken of in een rolstoel zitten en dat dan iedereen het moet meekrijgen. Ik doelde hier op dat laatste.
Get the point... ;) Maar dan had je wel iets meer mogen specificeren. :o
 
Niks is zo sterk als iemand die zijn eigen kwaliteiten en gebreken goed kent en daar eerlijk over is
 
Marc Dutroux was ook eerlijk over zijn kwaliteiten en gebreken.
Op de een of andere manier werd het toch niet geaccepteerd.
Kul-argument dit.
Maar hou lekker vol anders, iedereen heeft in zijn vriendenkring wel zo'n type zoals jij, lees: een luie flikker.
Echt popi zijn ze niet binnen een vriendenkring en iedereen mijdt ze eigenlijk als de spreekwoordelijke pest.
Don't be that guy.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven