AndroidHealthClinic

Help mij met mijn cutting schema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Elmar

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
16 okt 2002
Berichten
1.493
Waardering
1
Ik ben bezig met cutten en nu wil kijken of jullie nog wat adviezen zouden hebben. Ik wil gewoon wat droger worden en meer detail zien; me zwembandjes weg is ook belangrijk.

Dit is wat ik nu eet en doe:

----------------------------------------------------------------------------------

8:00 uur: 500 gram magere franse kwark met +/- 100 gram muesli en een el. honing, 1 el lijnzaadolie en 2 vitamine tabletten.

10:30 uur: 500 gram magere franse kwark met 1 el honing, 1 liter water

13:00 uur: 250 gram magere franse kwark en 2 volkoren boterhammen met kipfilet, 1 Appel, 1 liter water

16:00 uur: 250 gram magere franse kwark en 2 volkoren boterhammen met kipfilet, 500 ml vivit. 1 liter water

17:00 uur: trainen (4 oefeningen p/spiergroep 15 herhalingen en aan het eind 30 min fietsen) gaat ook wel 1 liter water doorheen.

19:00 uur: vlak na training khd shake.

19:30 uur: avond eten

20:00 uur: Blikje Tonijn

23:00 uur: vivit of kwark iedergeval weer wat eiwitten.

Elke zondag 1 uur hardlopen rustig tempo vetverbrandingsniveau

---- tot hier mijn huidige schema------------------------------------------


wil vanaf maart na elke training half uurtje hardlopen.
en heel misschien amino's gaan aanschaffen zodat ik dat kan combineren met kwark etc.

Whey shakes neem ik nu even niet meer.

Ik hoop dat jullie wat kunnen aan merken en advies kunne geven wat ik beter kan doen. Ik wil gewoon nu lekker droogtrainen en zo veel mogelijk spiermassa behouden, als er een beetje weg gaat vind ik niet erg maar dan kan ik als ik genoeg droog ben voor me zelf weer lekker door knallen.
 
Laatst bewerkt:
Waarom die koolhydraten shake en zoveel kwark op een dag? Misschien meer variatie?
Je traint dus 1.5 uur krachttraining en dan nog 0.5 uur fietsen met een verlaagd calorieen schema??

Als ik cut neem ik zelf helemaal geen melkproducten, maar dat ben ik
 
Originally posted by bestoldschool
Waarom die koolhydraten shake en zoveel kwark op een dag? Misschien meer variatie?
Je traint dus 1.5 uur krachttraining en dan nog 0.5 uur fietsen met een verlaagd calorieen schema??

Als ik cut neem ik zelf helemaal geen melkproducten, maar dat ben ik

Ik vraag daarom ook om advies get it?

1. waarom zou ik die koolhydraten shake niet nemen?

2. kwark tja waar haal ik anders genoeg eiwitten uit.
ja tonijn enzo kipfilet etc.

3. 1.5 uur krachttraining 4x 15 per spiergroep ja

4. en ja half uur fietsen.

:D
 
Ben het met BOS eens, teveel kwark/vivit
Doe meer variatie in de eiwitten.
Neem eens een Cas. shake ipv al die kwark, of een paar eieren extra.
Neem na je training gewoon de Whey met dextrose shake.
 
inderdaad... in zoveel kwark zit ook veel suikers. Als je kwark lekker en makkelijk vindt, kan je ook maaltijd bij maaltijd vervangen voor iets anders.
Als je echt wilt cutten to the bone :D moet je het echt zonder melkproducten doen.

Waarom geen kh shake.. omdat je als je wilt afvallen zo min mogelijk insuline afgifte wilt hebben. Maar na je training is dat niet zo verkeerd, omdat die shake (als het wel uit snelle kh's bestaat - dextrose aka glucose) zo goed als helemaal opgenomen wordt. Maak 'm niet te groot en neem voldoende eiwitten erbij in die shake zodat je je eigen spieren spaart. een mengeling wei - dextrose is goed, als Jefto zei. Je shake zelf ook met genoeg water nemen.

En wellicht zou je ipv na je training te gaan lopen straks 's ochtends op nuchtere maag een 1/2 uurtje lopen. Moet wel in je schema passen natuurlijk.
 
Originally posted by ErEf
inderdaad... in zoveel kwark zit ook veel suikers. Als je kwark lekker en makkelijk vindt, kan je ook maaltijd bij maaltijd vervangen voor iets anders.
Als je echt wilt cutten to the bone :D moet je het echt zonder melkproducten doen.

Waarom geen kh shake.. omdat je als je wilt afvallen zo min mogelijk insuline afgifte wilt hebben. Maar na je training is dat niet zo verkeerd, omdat die shake (als het wel uit snelle kh's bestaat - dextrose aka glucose) zo goed als helemaal opgenomen wordt. Maak 'm niet te groot en neem voldoende eiwitten erbij in die shake zodat je je eigen spieren spaart. een mengeling wei - dextrose is goed, als Jefto zei. Je shake zelf ook met genoeg water nemen.

En wellicht zou je ipv na je training te gaan lopen straks 's ochtends op nuchtere maag een 1/2 uurtje lopen. Moet wel in je schema passen natuurlijk.

Mij is altijd gezegt direct na training khd niet lang mee wachten en 1 uur na training pas eiwitten. En in franse magere kwark zitten toch geen suikers? puur eiwit en wat khd en wel weinig kcal.

Hardlopen op nuchtere maag doe ik meestal elke zondag maar amndere dagen kan ik niet ('s ochtend) iedergeval volgens mij ben ik dan goed verrot. Na het trainen is toch ook goed, ben je al lang bezig geweest en verbrand je toch meer of niet?

Maar goed niemand die zegt van neem amino's ipv kwark? of toch maar een shake! ?
 
Laatst bewerkt:
kipfilet 100 gram = 20 gr. eiwit
110 gram linera 30+ kaas = 35 gram eiwit
100 gram rookvlees (paard of rund) = 20 gram eiwit

Er zijn genoeg mogelijkheden

Al die kwark heeft ook een groot nadeel: veel koolhydraten. Een overvloed hiervan leidt weer tot vettoename.
 
Originally posted by Jordees
kipfilet 100 gram = 20 gr. eiwit
110 gram linera 30+ kaas = 35 gram eiwit
100 gram rookvlees (paard of rund) = 20 gram eiwit

Er zijn genoeg mogelijkheden

Al die kwark heeft ook een groot nadeel: veel koolhydraten. Een overvloed hiervan leidt weer tot vettoename.

ja franse magere kwark ook dan?
hmm.... wist ik neit magere gore kwark zit veel eiwit in geen suiker en vetten dus ik dacht dat het wel ok was, maar idd thx.

dan maar weer veel kipfilet etc eten.
Kmoet gewoon een keer eetschema hebben om te cutten.

Dus als iemand tijd over heeft en mij een plezier wil doen :D
 
Ik kan je mijn schema wel doen, misschien dat je daar iets mee kan

's ochtends
40 gram whey met water
2 sneetjes bruinbrood met appelstroop/honing

+- 10.00 uur
2 sneetjes bruinbrood met 100 gram 30+ kaas (linera)

+- 12.30 uur
200/250 gram kipfilet (gebakken) met 40 gram rijst

+- 15.00 uur
2 sneetjes bruinbrood met 100 gram gebraden kipfilet
1/2 liter yoghurt of half bakje tonijn

Avondeten
200/250 gram kipfilet met 50/60 gram rijst
rauwkost

+- 21.00 uur
1/2 liter kwark of yoghurt

Voor het slapen gaan 40 gram whey met water

Ik ben sinds de tweede week januari tot nu van bf 14,7% teruggegaan naar 11,1%. Voor mij werkt het wel. Je kan met je beleg natuurlijk varieren door ook af en toe rookvlees te nemen of kalkoenfilet.

Om uiteindelijk nog droger te worden kan je de melkprodukten helemaal laten vallen.

Let wel: drink voldoende water 3 tot 4 liter per dag!

succes!!!

Het totaal aan eiwitten is ongeveer 250 gram. Ik weeg zelf 88 kilo, dus ruim voldoende. Let wel dat als jij zwaarder bent dan ik dat je ook meer eiwitten neemt. Dit kan natuurlijk met whey of andere eiwit supplementen.
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by Elmar


ja franse magere kwark ook dan?
hmm.... wist ik neit magere gore kwark zit veel eiwit in geen suiker en vetten dus ik dacht dat het wel ok was, maar idd thx.

dan maar weer veel kipfilet etc eten.
Kmoet gewoon een keer eetschema hebben om te cutten.

Dus als iemand tijd over heeft en mij een plezier wil doen :D

Ehm, per 100 gram 4gram kh, waarvan suikers : 4gram :o

Dus ja... Toch wat minderen...
Proberen gewoon zuivel te beperken.
 
Originally posted by Jordees
Ik kan je mijn schema wel doen, misschien dat je daar iets mee kan

's ochtends
40 gram whey met water
2 sneetjes bruinbrood met appelstroop/honing

+- 10.00 uur
2 sneetjes bruinbrood met 100 gram 30+ kaas (linera)

+- 12.30 uur
200/250 gram kipfilet (gebakken) met 40 gram rijst

+- 15.00 uur
2 sneetjes bruinbrood met 100 gram gebraden kipfilet
1/2 liter yoghurt of half bakje tonijn

Avondeten
200/250 gram kipfilet met 50/60 gram rijst
rauwkost

+- 21.00 uur
1/2 liter kwark of yoghurt

Voor het slapen gaan 40 gram whey met water

Ik ben sinds de tweede week januari tot nu van bf 14,7% teruggegaan naar 11,1%. Voor mij werkt het wel. Je kan met je beleg natuurlijk varieren door ook af en toe rookvlees te nemen of kalkoenfilet.

Om uiteindelijk nog droger te worden kan je de melkprodukten helemaal laten vallen.

Let wel: drink voldoende water 3 tot 4 liter per dag!

succes!!!

Het totaal aan eiwitten is ongeveer 250 gram. Ik weeg zelf 88 kilo, dus ruim voldoende. Let wel dat als jij zwaarder bent dan ik dat je ook meer eiwitten neemt. Dit kan natuurlijk met whey of andere eiwit supplementen.

ja jou schema bevalt me wel! :D alleen probleem enzo dat ik nog op school zit /stage en hoe kan ik in de middag nog kipfilet gaan bakken en rijst koken? hehe! zou wel super lekker zijn want kip en rijst! Hmmmmmmm.... alleen halve kilo kipfilet per dag is ook $$CHING$$ zeg niet dat BB'ers niet lekker eten :D :burger:

p.s. Maar wat kan ik het beste na de training nemen!?
Koolhydraadjes of Whey eiwitjes?? want ik hoor hier en daar ander everhalen, voor massa weet ik snelle khd goed zijn en uurtje later eiwitten maar ik ben aan het cutten dus wat zou ik nu het beste kunnen nemen?
 
Laatst bewerkt:
Laatste tijd is t wat anders op school. Maar op mn vorige school zat ik in de pauze gerust met een tupperware bak met rijst en kip. Van te voren de kip klaarmaken en snijden.
Door de rijst heen gooien en gewoon met een lepel opeten.
In het begin kijken ze je wel raar aan, maar dat went :d
 
Originally posted by Elmar
Maar wat kan ik het beste na de training nemen!?
Koolhydraadjes of Whey eiwitjes??

minder dextrose als bij bulken, whey, glutamine
 
Originally posted by matthieu
Laatste tijd is t wat anders op school. Maar op mn vorige school zat ik in de pauze gerust met een tupperware bak met rijst en kip. Van te voren de kip klaarmaken en snijden.
Door de rijst heen gooien en gewoon met een lepel opeten.
In het begin kijken ze je wel raar aan, maar dat went :d

ja ok maar dat zou wel kunnen alleen nam je dan witte en zilvervlies rijst?
en dat rijst word toch hard en is allemaal toch koud? opzich wel te eten denk ik maar goed ;)
 
Originally posted by Elmar


ja ok maar dat zou wel kunnen alleen nam je dan witte en zilvervlies rijst?
en dat rijst word toch hard en is allemaal toch koud? opzich wel te eten denk ik maar goed ;)

Je kan die rijst goed houden door er een beetje olijfolie in te doen wanneer je hem kookt en in een tupperware goed afsluit.
Die kwark is toch ook koud?
Wissel je carbs meer af! 3 eiwitbronnen en 3 carbs is een goede regel.
 
Ik neem zelf pandanrijst, smaakt ook iets beter dan de andere soorten. De kipfilet is idd prijzig, maar de rest is te doen. En na je training kan je snelle koolhydraten nemen in combinatie met snelle eiwitten. Bijvoorbeeld dextrose (duur) of druivensuiker/dextrose uit de natuurwinkel (€ 1,36 per 500 gr. :D ). Deze gooi je door je Whey shake na je training.
Een uur na je training neem je weer trage eiwitten d.m.v. een maaltijd.
 
Originally posted by SQUAT


Je kan die rijst goed houden door er een beetje olijfolie in te doen wanneer je hem kookt en in een tupperware goed afsluit.
Die kwark is toch ook koud?
Wissel je carbs meer af! 3 eiwitbronnen en 3 carbs is een goede regel.

Ja kwark is koud, maar ik bedoel rijst als ik dat in de koelkast zet in een tupperware bak en dan de dag daarna is het keihard hoor! maar ik denk dat ik alles klaarmaak vlak voor dat ik naar me nest ga en dan de volgende ochtend ff in de magnetron lekker heet worden dan als ik hem 's middags opeet issie denk neit zo hard. maar goed olijfolie ga ik ook ff proberen. gewoon een scheutje?
 
Originally posted by Jordees
Ik neem zelf pandanrijst, smaakt ook iets beter dan de andere soorten. De kipfilet is idd prijzig, maar de rest is te doen. En na je training kan je snelle koolhydraten nemen in combinatie met snelle eiwitten. Bijvoorbeeld dextrose (duur) of druivensuiker/dextrose uit de natuurwinkel (€ 1,36 per 500 gr. :D ). Deze gooi je door je Whey shake na je training.
Een uur na je training neem je weer trage eiwitten d.m.v. een maaltijd.

pandanrijst owkeej ff uitproberen. dus na me training snelle khd en snelle eiwitten? Op me sportsgool kan ik die shake kopen he moet ik dan gewoon vragen om een combi? khd en whey? en dan kan ik toch gewoon wat tabletten dextro energy kopen? om gelijk na me training te nemen?.
 
sportschool shakes tikken ook aan in je portemonnee
 
yep... van 2 shakes in mijn sportschool koop ik bijna een kilo kipfilet... zo denk ik maar weer.

@elmar.. whey + dextrose is beste om samen te nemen na je training, DIRECT :D.
alleen wei nemen en veel van je wei zal omgezet worden in energie omdat je spieren dat na je training nodig hebben
alleen dextrose nemen... waar o waar zijn dan je bouwstoffen :D
dus wei voor het herstel en dextrose voor de energie.
 
Back
Naar boven