Beste post in dit topic. Jorgy, niet zoveel ouwehoeren maar trainen en vreten. Je weet donders goed wat je moet eten, ga dan ook niet lopen zeuren. Daar is dit de sport gewoon niet naar.
Ik lees dat je 1 THEELEPEL groente eet. Dat is echt ronduit belachelijk. Ik mag hopen dat het net als met de aardappels is, dus dat een Belgische theelepel enorm groot is, anders kom je echt vitamines tekort. Een vitaminetablet is dan echt niet voldoende, geloof me.
De reden dat ik jinxx en ik wellicht wat streng tegen je zijn is dat je ook streng voor jezelf moet zijn. Heel streng! Zodra je iets vreet dat je niet moet vreten, scheld jezelf maar de huid vol. Zodra je geen zin hebt om te gaan trainen geef je jezelf een spreekwoordelijke schop onder de kont en je gaat gewoon. GEEN DISCUSSIE!!!
Leer Brinta eten met melk en desnoods wat suiker, dat kan er best bij. Eet pasta of rijst met kip. Ook hier kan je gewoon een lekkere (liefst rode) saus nemen. Laat de chips staan en eet cashewnoten, net zo lekker, wellicht dat je even moet wennen. Eet kwark, ook niet vies. Desnoods neem je de versie met vruchtensmaak, wederom je kan het nog hebben. Bak een ei en leg die op een grote klodder pindakaas. Even laten smelten en het smaakt naar een eitje satehsaus. Neem een bal gehakt, kook wat broccoli, kook wat aardappels, neem wat jus, maak er een Hollands prakkie van en je hebt een heerlijke maaltijd.
Lust je het niet? Ga op zoek naar alternatieven. Lust je echt amper iets? Dan niet zo ouwehoeren en streng voor jezelf zijn!
Je moet Spartaans voor jezelf zijn. Weet je niet wat Spartaans betekent? Zoek het op met google.
In het begin is het lastig om die discipline vol te houden, maar op den duur geniet je van de zelfcontrole en kan je niet meer zonder.
Leer van jezelf te balen als je het niet goed doet. Leer trots op jezelf te zijn als je het wel goed doet. Dat is de manier om met mentale problemen als de jouwe om te gaan. Verder gewoon trainen, vreten en slapen. En alle drie GOED.
Gewoon niet zo'n k*tje zijn zoals je nu overkomt. Je bent oud genoeg om niet zo te zeuren als een ongesteld wijf. En dat bedoel ik echt goed. Eerlijk.