MuscleMeat

Help mij; zie door de bomen het bos niet meer (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

dnzl

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
20 jun 2005
Berichten
11
Waardering
0
Hallo,

Dit is mijn eerste post op dit forum naar aanraden van Mr. J. :rolleyes:

Ik ben nu ongeveer 3 maanden bezig met fitness (4 keer per week).
In die tijd ben ik van 107kg (1.88) naar 92,5kg afgevallen. Dit is allemaal vet wat ik heb verbrand door de cardio. Ik wil graag onder de 85kg zitten qua gewicht. Maar wil ook graag wat breder/gespierder worden.
Ik weet dus even niet wat ik moet doen.

1. Meer cardio, meer vet verbranden en daarna massa gaan aanzetten
2. Cardio en krachttraining combineren.

Wat denken jullie?

In ieder geval wil ik van mijn buikje af. Mijn voeding bestaat op dit moment uit
kipfilet, kwark/yoghurt, melk, rundvlees, rijst & pasta, salade, ei, kaas, kalkoen, veel brood en knackebrot en wat fruit.

Is dit een goede basis? Moet ik dit eventueel nog aanvullen?
 
dnzl zei:
Hallo,

Dit is mijn eerste post op dit forum naar aanraden van Mr. J. :rolleyes:

Ik ben nu ongeveer 3 maanden bezig met fitness (4 keer per week).
In die tijd ben ik van 107kg (1.88) naar 92,5kg afgevallen. Dit is allemaal vet wat ik heb verbrand door de cardio. Ik wil graag onder de 85kg zitten qua gewicht. Maar wil ook graag wat breder/gespierder worden.
Ik weet dus even niet wat ik moet doen.

1. Meer cardio, meer vet verbranden en daarna massa gaan aanzetten
2. Cardio en krachttraining combineren.

Wat denken jullie?

In ieder geval wil ik van mijn buikje af. Mijn voeding bestaat op dit moment uit
kipfilet, kwark/yoghurt, melk, rundvlees, rijst & pasta, salade, ei, kaas, kalkoen, veel brood en knackebrot en wat fruit.

Is dit een goede basis? Moet ik dit eventueel nog aanvullen?

Lekker doorgaan met krachhtrainen, maar je doel op cutten. dus keuze 2. krachttraining is altijd goed, maar je bouwt zo geen tot heel winig massa op dat ga je doen wanneer je je streef hebt bereikt succes en welkom trouwens
 
Dit is ongeveer mijn voedselschema nu.
Het is niet veel maar ik ben mijn eetlust dan ook totaal verloren.

8.30 Ontbijt
2 plakken brood met kaas of kipfilet
0,5 liter melk

12.30
Lunch
4 plakken brood met kaas kipfilet of ei

Van 9.00 tot 18.00 ongeveer 3 liter water (zittend werk)

18.00 (tijdens trainingsdagen is dit 20.30 aangezien ik meteen na het werk ga)
’s Avonds
Warm eten als het groenten zijn of rijst / pasta met roerbak anders brood.
Salade
Yoghurt of kwark en een stuk fruit

Iets later (soms)
1 plak brood met kaas of kipfilet
 
Laatst bewerkt:
IK denk dat de combi het beste zal werken... je bouwt immers spiermassa op en meer spieren betekent meer energie nodig, dus meer verbranden... als je daarbij ook cardio doet.. moet jij eens kijken. Maar neem hiervoor wel de tijd.. en verwacht niet binnen 1 maand extreme resultaten.
Beter wat meer tijd nemen en zorgen dat de resultaten blijven!


Post eens je volledige eetschema, dus alle maaltijden en tijden vermelden + aantallen koolhydraten, eiwitten en vetten
 
Joyce zei:
Lekker doorgaan met krachhtrainen, maar je doel op cutten. dus keuze 2. krachttraining is altijd goed, maar je bouwt zo geen tot heel winig massa op dat ga je doen wanneer je je streef hebt bereikt succes en welkom trouwens
Thanks

Hoeveel kcal zal ik per dag eingelijk moeten verbruiken?
 
Je bent gek zeker?
Hoe wou je dat ooit voor elkaar krijgen??

Hoeveel verbrand je trouwens tijden anderhalf uur fitness?
 
Je maaltijden verdelen over 6 gelijke porties dus om de 3 u zeker eten. eerst doorcutten en dan pas massa aanzetten,kan je jezelf beter in het oog houden
 
dnzl zei:
Je bent gek zeker?
Hoe wou je dat ooit voor elkaar krijgen??

Hoeveel verbrand je trouwens tijden anderhalf uur fitness?

Nee ik ben niet gek ;) Maar dat aantal heb ik al vaak gelezen hier..
 
Op de eerste plaats gefeliciteerd met je resultaat, zoveel kilo's verliezen is niet niks. Ik zou als ik jou was gewoon cardio combineren met krachttraining.
 
Is 1000kcal verbruiken, 5/6 per week niet meer dan genoeg?
Ik denk dat je mist goede voeding dan zo'n halve kg kan kwijtspelen per week: het absolute gezonde maximum (dacht ik) dat je mag verliezen op een week tijd.
 
dnzl zei:
In ieder geval wil ik van mijn buikje af. Mijn voeding bestaat op dit moment uit
kipfilet, kwark/yoghurt, melk, rundvlees, rijst & pasta, salade, ei, kaas, kalkoen, veel brood en knackebrot en wat fruit.

Is dit een goede basis? Moet ik dit eventueel nog aanvullen?

Als je cut, zou ik zoveel mogelijk het brood proberen te schrappen en vervangen door muesli en rijst.
 
Altijd krachttraining doen ! Het verhoogt je stofwisseling (iets van 24 tot 36 uur) en het promoot spierbehoud ! (wat vooral belangrijk wordt wanneer je een wat lager vetpercentage gaat krijgen)
 
Ik lees hier heel wat onjuiste en onvolledige informatie!!
Gefeliciteerd met je behaalde resultaat!

Het is juist aan te bevelen om een combinatie van cardio en krachttraining te doen. Je kunt, in jouw geval aangezien je pas bezig bent en nog aardig wat vet hebt te verliezen, vet verliezen en spiermassa winnen.

Hoe meer spiermassa je hebt, hoe hoger je stofwisseling is. Dus het winnen van spiermassa heeft alleen maar voordelen. Probeer gewoon lekker door te gaan waar je nu mee bezig bent en zorg er voor dat je per dag minimaal 5 kleine maaltijden eet. Neem als ontbijt de meeste koolhydraten in en zorg er in ieder geval voor dat je na 6 a 7 uur geen koolhydraten meer tot je neemt. Neem alleen de goede vetten zoals lijnzaadolie en olijfolie.

Je kunt niet zeggen hoeveel kcal je per dag nodig hebt om af te vallen. Dus 3000 kcal, wat iemand hier aanbevelt is gewoon onzin. Het aantal kcal wat je nodig hebt is afhankelijk van veel factoren. Probeer je onderhoud te berekenen (dat is het aantal kcal wat je nodig hebt per dag om op gewicht te blijven). En probeer daar dan 500 kcal onder te zitten om niet te snel af te vallen, zodat je in jouw geval nog genoeg kcalsurplus over hebt om spiermassa te winnen.
 
Smoothmold zei:
....
Je kunt niet zeggen hoeveel kcal je per dag nodig hebt om af te vallen. Dus 3000 kcal, wat iemand hier aanbevelt is gewoon onzin. Het aantal kcal wat je nodig hebt is afhankelijk van veel factoren.
...

Heb je idd gelijk in.. sorry :o
 
Balboa18 zei:
Smoothmold zei:
....
Je kunt niet zeggen hoeveel kcal je per dag nodig hebt om af te vallen. Dus 3000 kcal, wat iemand hier aanbevelt is gewoon onzin. Het aantal kcal wat je nodig hebt is afhankelijk van veel factoren.
...

Heb je idd gelijk in.. sorry :o


maakt niet uit, iedereen leert van elkaar ;)
 
Bedankt voor de tips gasten!

Dan ga ik gewoon lekker zo door:
- Fitness dagen kracht en een half uur cardio daarna
- Rustdagen hardlopen 50/60 minuten
Is dat een goed idee?

Trouwens, waar dient dat lijnzaadolie voor en is dat niet erg vet? Ik heb namelijk nogal een vette huid en zit niet te wachten op kneiters van pukkels en puisten!?
 
dnzl zei:
Bedankt voor de tips gasten!

Dan ga ik gewoon lekker zo door:
- Fitness dagen kracht en een half uur cardio daarna
- Rustdagen hardlopen 50/60 minuten
Is dat een goed idee?

Trouwens, waar dient dat lijnzaadolie voor en is dat niet erg vet? Ik heb namelijk nogal een vette huid en zit niet te wachten op kneiters van pukkels en puisten!?


sterker nog: lijnzaadolie zorgt voor een mooiere huid en zorgt voor vetafbraak ;)
 
hoezo is 3000 kcal gek? ik ken iemand die er 8000 kcal neemt, serieus :D
 
Mag ik trouwens bij die muesli wel magere yoghurt eten?
 
Back
Naar boven