Fitness Seller

Help! My gordelvet is killing me!! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

klerkie

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
27 jul 2007
Berichten
32
Waardering
0
Beste leden,

Een zoektochtje via de zoekfunctie heeft me niets opgeleverd, daarom deze topic...

Ik volg nu reeds een kleine drie maanden een strikt dieet en trainingsschema, opgesteld door een ex-bodybuilder en tevens uitbater van een fitnesszaak.

Ik ben zeer tevreden over de resultaten, meer in het bijzonder over de manier waarop de dingen zich na amper drie maanden al beginnen af te tekenen.
Vet is er nog meer dan voldoende :o maar we zijn wel al op de goede weg.

Sinds m'n 19de kamp ik echter met een vetophoping rond de gordel. Je zou het bijna kunnen vergelijken met een onderhuidse traktorband die netjes boven m'n bekken weggemoffeld werd...

Hebben jullie er enig idee van wat goede oefeningen zijn om dit gordelvet weg te krijgen?
Ik tracht zelf voldoende cardiotraining te voorzien maar zou graag efficiënte trainingsoefeningen kennen om het vet rond deze zone te fixeren.

Alvast bedankt.
 
Cardio en dan met een lage hartslag rustig aan dus maar wel zodanig dat je zweet natuurlijk je moet het
even zelf voelen hoe intensief je wilt gaan.

Minstens 3x per week en het liefst 5 x pwer week.

En bv cardio na je krachttraining schijnt ook te helpen om vet te verbranden.

En hoe zag je dieet er ut?

suc6 verder
 
Cardio en dan met een lage hartslag rustig aan dus

Ben ik het niet mee eens, beter ga je Hiit doen. Gewoon drie keer in de week. op een rustdag of na een trainingsessie, maakt niet zo heel veel uit. Als je elke keer maar wat langer aan de gang gaat.
 
Met laagfrequentie cardio verbrand je de meeste vetjes maar dan ook echt alleen
tijdens de sessie zelf.

Bij HIT verbrand je meer koolhxdraten maar je naverbranding gaat nog langer door.
Bij de naverbranding verbrand je uiteraard wel vetjes dus HIT is ook prima.
 
Als je traint, train dan intensief (HIT) dat gelul over 60% hartslagzone..... beter 3 kwartier tot een uur vol gaan! voordelen:
- meer kcal verbruik
- ongeveer evenveel vet verbranding
- conditie opbouw gaat veel sneller, dit heeft als voordeel dat er later makkelijker vet wordt verbrand
+ hogere naverbranding (stofwisseling)
 
Laatst bewerkt:
Als je traint, train dan intensief (HIT) dat gelul over 60% hartslagzone..... beter 3 kwartier tot een uur vol gaan! voordelen:
- meer kcal verbruik
- ongeveer evenveel vet verbranding
- conditie opbouw gaat veel sneller, dit heeft als voordeel dat er later makkelijker vet wordt verbrand
+ hogere naverbranding (stofwisseling)


Sterker nog... méér vetverbranding!
 
Met laagfrequentie cardio verbrand je de meeste vetjes maar dan ook echt alleen
tijdens de sessie zelf.

Bij HIT verbrand je meer koolhxdraten maar je naverbranding gaat nog langer door.
Bij de naverbranding verbrand je uiteraard wel vetjes dus HIT is ook prima.

Tijdens de training geldt: hoe intensiever, hoe meer vet er verbrandt wordt. Zolang je in de aërobe zone blijft, dwz tot ca 80% van je maximale hartslag.

Maximale hartslag wordt geschat op 220-leeftijd. Maar voordat je dat een uur vol kan houden, moet je behoorlijk veel trainen, in de gym zijn er maar heel weinig die zover komen.
 
Jah, maar er wordt toch gezegd dat een té hoge hartslag als gevolg kan hebben dat je energie niet alleen van bij je vet gehaald wordt, maar dat je lichaam ook aan je spieren zou kunnen knagen...?
En gaat dit specifiek iets doen aan mijn buikvet...?
 
Plaatselijk vet verbranden kan je niet.
Je vet gaat er af langs de omgekeerde manier dat het er is bij gekomen.
of HIT aan je spieren knaagt denk ik niet..
 
Betreft je dieet: heb je ook uitgerekend hoeveel kcal, koolhydraten, eiwitten en vetten je tot je neemt? Hoeveel heb je per dag nodig (je verbruik) en hoeveel verbrand je (zit je onder je verbruik)?

Qua cardio, doe wat je het beste ligt, grootste kans dat je het goed kan volhouden. Hiit en langdurige cardio (bv 1 uur op 70/80 %) zijn in principe beiden effectief om vet te verbranden.

Succes!
 
verlaagt je vetpercentage..?

zoals ik al eerder heb gelezen in een van je topics als je massa toeneemt en vet vermindert is het toch goed.

kost gewoon wat tijd.;)
 
Plaatselijk vet verbranden kan je niet.
Je vet gaat er af langs de omgekeerde manier dat het er is bij gekomen.
of HIT aan je spieren knaagt denk ik niet..

Kijk maar naar het verschil tussen sprinters en marathonlopers.... Als dat het gevolg is van hun training dan weet ik wel waar ik voor kies.

(damn, ik ben zelfs jaloers op de schouders van die griet uit Sri Lanka die vandaag 3e werd op de 200 meter op het WK)
 
Bij het opstarten van het dieet op 12/06/2007 had ik volgens de berekeningen een basis grondstofwisseling van +/- 2088kcal.
Het dieet voorziet een totaal aantal kcal van 2644kcal.

Ik heb de volledige opmeting neergeschreven in m'n eigen blog. Ik zal trachten dit in de toekomst steeds bij te werken zodat de evolutie mooi zichtbaar is. Ik weet niet tot in hoeverre ik hiervoor reclame mag maken, maar [Link niet meer beschikbaar] is de website. Zoals jullie kunnen zien heb ik, los van het fitnessen ook nog een andere hobby, zijnde duiken.

Mvg,
Klerkie
 
tot 2 aug . ging het goed vetp. met 4 % gezakt netjes toch.

weet niet wat je gedaan hebt om nu ineens op 17.5% te zitten
( vakantie).?

ga naar de 2300Kcal.
 
Wel, ik vermoed dat het enerzijds kwam door het dieet niet meer nauwgezet te volgen en anderzijds (als ik eerlijk ben tegenover mezelf) door én niet genoeg cardio te doen, én teveel te 'zondigen' op de gewone voeding.

Verder ging het inderdaad relatief goed, het buikvet niet meegerekend.
 
Tijdens de training geldt: hoe intensiever, hoe meer vet er verbrandt wordt. Zolang je in de aërobe zone blijft, dwz tot ca 80% van je maximale hartslag.

Maximale hartslag wordt geschat op 220-leeftijd. Maar voordat je dat een uur vol kan houden, moet je behoorlijk veel trainen, in de gym zijn er maar heel weinig die zover komen.

80% van mijn EMHR is 163. Deze hartslag kan ik met gemak volhouden. Zelfs 83% kan ik nog wel voor een half uur- 45 minuten vol houden.
 
Als je traint, train dan intensief (HIT) dat gelul over 60% hartslagzone..... beter 3 kwartier tot een uur vol gaan! voordelen:
- meer kcal verbruik
- ongeveer evenveel vet verbranding
- conditie opbouw gaat veel sneller, dit heeft als voordeel dat er later makkelijker vet wordt verbrand
+ hogere naverbranding (stofwisseling)

Nadelen:

* Van 'n deftige HIT of HIIT - training heb je minimaal twee dagen nodig om te herstellen. Trainen op 'n lage intensiteit kun je iedere dag.
* Meer energieverbruik resulteert ook in meer energiegebruik. Ik eet altijd extra voor 'n HIT-training anders hou ik het niet vol.
* Je spieren worden (onnodig) beschadigd door de intensiteit.

Dus de berekening per week is: 7 duurtrainingen vs 3 HIT-trainingen + drie extra maaltijden!

Stel dat één duurtraining 1000 kcal verbrandt, dan zullen 3 HIT-trainingen 7000 kcal moeten verbranden + nog de extra maaltijden die genuttigd moesten worden. Dat red je nog niet al krijg je spontaan adhd.
 
Nadelen:

* Van 'n deftige HIT of HIIT - training heb je minimaal twee dagen nodig om te herstellen. Trainen op 'n lage intensiteit kun je iedere dag.
* Meer energieverbruik resulteert ook in meer energiegebruik. Ik eet altijd extra voor 'n HIT-training anders hou ik het niet vol.
* Je spieren worden (onnodig) beschadigd door de intensiteit.

Dus de berekening per week is: 7 duurtrainingen vs 3 HIT-trainingen + drie extra maaltijden!

Stel dat één duurtraining 1000 kcal verbrandt, dan zullen 3 HIT-trainingen 7000 kcal moeten verbranden + nog de extra maaltijden die genuttigd moesten worden. Dat red je nog niet al krijg je spontaan adhd.

Ga jij elke dag cardio op lage intensiteit doen? Aan 1000 kcal, dat is bijna 2 uur trainen?
 
Ga jij elke dag cardio op lage intensiteit doen?

In principe doe ik 7 dagen per week cardio (4 x hardlopen en 3 x fietsen). Tenzij ik op zondagochtend met de plaatselijke toerclub 100 km meefiets, me ingeschreven heb voor de 10 Engelse mijlen of halve marathon of interval heb getraind. Want dan heb ik de volgende dag 'n rustdag.

Aan 1000 kcal, dat is bijna 2 uur trainen?

Dat is je verbruik met wandelen op 6 km/u, maar met 60 minuten hardlopen aan 10 km/u verbruik je al 1000 kcal.
 
Back
Naar boven