Fitness Seller

HELP! Schema volgen of naar lichaam luisteren

Bezoekers in dit topic

Ik doe wat ik doe en past dat niet bij je dan moet je niet bij mij zijn.
Daarom zijn er ook verschillende coaches en verschillen die ook in hun aanpak.
Daarom zijn de reacties ook zo raar voor mij, ik maak statements over het grote geheel en dat er wel meer is dan je aanpak, dat het best wat persoonlijker kan zijn en je reacties komen neer op 'mijn methode werkt voor mijn klanten'. Denk dat we dat moeten herformuleren 'het werkt voor je klanten die blijven plakken en aan je aanpak houden', want 'anders moet je niet bij mij zijn'. We zijn weer terug bij chicken, broccoli, rice wat mij betreft.
 
Daarom zijn de reacties ook zo raar voor mij, ik maak statements over het grote geheel en dat er wel meer is dan je aanpak, dat het best wat persoonlijker kan zijn en je reacties komen neer op 'mijn methode werkt voor mijn klanten'. Denk dat we dat moeten herformuleren 'het werkt voor je klanten die blijven plakken en aan je aanpak houden', want 'anders moet je niet bij mij zijn'. We zijn weer terug bij chicken, broccoli, rice wat mij betreft.
ik heb geen zin om me hier te verantwoorden.
Als je een klant bent en daar vragen over stelt dan beantwoord ik die.
Je mag er verder van denken wat je wilt. Vrij land immers.

Update:
e.e.a. nog even teruggelezen. Wellicht begrijp ik je niet goed en/of jij mij niet.
Tijdens de intake probeer ik aan de hand van vooraf ingevulde vragen een beeld te vormen welke persoon er voor me zit.
Wat de likes en dislikes zijn en welke aanpak hier dan het beste past. Ik start met het bepalen van de energiebudget voor en week en als het nodig is pas ik dat per dag toe op basis van het extra verbruikte energie door krachtsport, duursport of zware arbeid.
Tot nu toe kom ik bij mij huidige klanten uit met een weekbudget door 7 dagen te delen dus elke dag dezelfde hoeveelheid.
De voedingsbronnen zijn op vet gebied avocado, donkere chocolade, olijfolie, kaas, vette vis.
Eiwit bronnen, rundvlees, kip, eieren, kwark, yoghurt, vis, bonen, whey, isolaat.
Koolhydraatbronnen, aardappelen (in de airfryer zijn ze te lekker), zoete aardappel, rijst, pasta, wraps, mie (in combi met eiwitbron), ananas, kellogs, Brinta, havermout, cruesli, muesli

Cardio zet ik zo laat mogelijk in als kcal verbranding. Cardio zet ik wel in t.b.v. cardiovasculaire gezondheid. (zwemmen is daarin ook prima)
Voor het overige richt ik me met name op bodybuilding en fitness.
 
Laatst bewerkt:
Waarom geen noten en pindakaas?
die ook, vergeten te noteren.
Pindakaas vooral smeren op je buik voor de gainzzzzzz
Huttekaze ook niet vergeten.
 
die ook, vergeten te noteren.
Pindakaas vooral smeren op je buik voor de gainzzzzzz
Huttekaze ook niet vergeten.
Nee, op kaalgeschoren zak. Voor directe testosteron boost. Heeft Menno je dat niet geleerd ?
 
ik heb geen zin om me hier te verantwoorden.
Als je een klant bent en daar vragen over stelt dan beantwoord ik die.
Je mag er verder van denken wat je wilt. Vrij land immers.

Update:
e.e.a. nog even teruggelezen. Wellicht begrijp ik je niet goed en/of jij mij niet.
Tijdens de intake probeer ik aan de hand van vooraf ingevulde vragen een beeld te vormen welke persoon er voor me zit.
Wat de likes en dislikes zijn en welke aanpak hier dan het beste past. Ik start met het bepalen van de energiebudget voor en week en als het nodig is pas ik dat per dag toe op basis van het extra verbruikte energie door krachtsport, duursport of zware arbeid.
Tot nu toe kom ik bij mij huidige klanten uit met een weekbudget door 7 dagen te delen dus elke dag dezelfde hoeveelheid.
De voedingsbronnen zijn op vet gebied avocado, donkere chocolade, olijfolie, kaas, vette vis.
Eiwit bronnen, rundvlees, kip, eieren, kwark, yoghurt, vis, bonen, whey, isolaat.
Koolhydraatbronnen, aardappelen (in de airfryer zijn ze te lekker), zoete aardappel, rijst, pasta, wraps, mie (in combi met eiwitbron), ananas, kellogs, Brinta, havermout, cruesli, muesli

Cardio zet ik zo laat mogelijk in als kcal verbranding. Cardio zet ik wel in t.b.v. cardiovasculaire gezondheid. (zwemmen is daarin ook prima)
Voor het overige richt ik me met name op bodybuilding en fitness.

Je aanpak begrijp ik en ik denk dus dat je mij niet begrijpt.

Ik doorzie je aanpak en je aanpak werkt volgens de theorie en de mensen die bij je blijven plakken en dus je data. Laten we zeggen de 100 mensen die je behandelt.

Mijn punt is dat de 100.000 mensen die steeds maar blijven falen, met generic aanpak x die gebaseerd is op theorie en denkbeelden van 30 jaar geleden. Waaronder 80% is voeding. Ja voor die stratenmaker waarschijnlijk, maar we bewegen steeds meer en meer naar een samenleving waar we vooral zitten. Andere knoppen in om een deficit te belanden worden belangrijker en mensen vol stoppen met informatie over voeding totaal irrelevant als blijkt dat de meeste personen standaard al redelijk gezond eten.

Afijn ik ga wel een keer een app maken die via een beslisboom begint bij het begin en uitlegt waarom dat het begin is, dan maak ik een generic aanpak 2.0
 
Je aanpak begrijp ik en ik denk dus dat je mij niet begrijpt.

Ik doorzie je aanpak en je aanpak werkt volgens de theorie en de mensen die bij je blijven plakken en dus je data. Laten we zeggen de 100 mensen die je behandelt.

Mijn punt is dat de 100.000 mensen die steeds maar blijven falen, met generic aanpak x die gebaseerd is op theorie en denkbeelden van 30 jaar geleden. Waaronder 80% is voeding. Ja voor die stratenmaker waarschijnlijk, maar we bewegen steeds meer en meer naar een samenleving waar we vooral zitten. Andere knoppen in om een deficit te belanden worden belangrijker en mensen vol stoppen met informatie over voeding totaal irrelevant als blijkt dat de meeste personen standaard al redelijk gezond eten.

Afijn ik ga wel een keer een app maken die via een beslisboom begint bij het begin en uitlegt waarom dat het begin is, dan maak ik een generic aanpak 2.0
Ik begin je nu te begrijpen. Weet je ik wil daar best wat verder in verdiepen.
Dus wil je daarover je kennis delen dan is dat zeker niet weggegooid als je dat deelt met me.
Als je echt die stap gata maken naar de aanpak 2.0 dan wil ik daar best aan bijdragen.
Mijn kennis van nu is mijn kennis van nu, dat betekend niet dat met meer kennis de aanpak hetzelfde blijft.
Voor nu hecht ik er veel waarde aan temeer het ook resultaten brengt. En mijn klanten zijn divers.
Dus niet de standaard gym bezoeker.
 
Goedemorgen,

Ik sport al zeker +15 jaar alleen heb ik nooit echt goed op mijn voeding gelet. Nu ben ik sinds begin januari op mijn eten gaan letten en kwam via een berekening (waarvan ik niet weet of het klopt) uit dat mijn onderhoud rond de 2750kcal zat. Ik ben daar vervolgens 500kcal onder gaan eten en ben daardoor ook gestaag gaan afvallen van 95,9kg naar 89,5kg.

Nu merk ik dat stagneer rond de 90kg en wil ik lager in mijn kcal gaan (2000kcal). Alleen als ik het internet afstruin kom ik een heleboel tegenstrijdig dingen tegen wat enorm laat twijfelen.

Nu heb ik op diverse sites de onderstaande berekening gevonden:

BMR: 88,362 + (13,397 × 89.3kg) + (4,799 x 186cm) - (5,677 x 31 jaar) = 2000kcal

Gemiddeld actief: zittende baan 3-5 per week sporten = 1,55

2000 x 1,55 = 3100 kcal

89,3kg x 2 gram eiwit per kilo = 179 gram eiwit
179 x 4 = 716kcal
89,3 kg x 1 gram vet per kilo = 89,3 gram vet
89,3 x 9 = 803,7 kcal

3100kcal - 716kcal - 803,7kcal = 1580 kcal
1580 kcal Koolhydraten : 4 = 395 gram

Alleen hier komt voor mijn gevoel het tegenstrijdige. Nu zou ik dus voor onderhoud al rond de 3100kcal moeten eten en geeft mij dat het gevoel dat ik zeker ga aankomen! Stel ik zou er 300/500 kcal onder gaan zitten voor een cut zal ik nog steeds veel meer eten dan ik nu al doe.

Zo ver ik weet moet je als je in een calorietekort zit dat ook wel een beetje merken door de trek die je krijgt. Alleen zie ik mezelf geen trek/honger meer hebben als ik zoveel moet eten.

Nu denk ik het volgende:

- Moet ik luisteren naar mijn lichaam en doorgaan met wat ik doe?
- Moet ik nu eerst het onderhoudsniveau gaan eten voor een aantal weken (8 weken) en mijn lichaam laten wennen aan het hoeveelheid eten en dan daarna weer 300/500kcal minder gaan eten voor 8 weken (cut)?
- Moet ik eerst boven onderhoud eten?
- Wie zegt dat 3100kcal mijn onderhoud is?
- Mijn Smartwatch geeft aan dat ik gemiddeld over een week een energiebehoefte heb rond de 2900kcal moet ik dat aanhouden als onderhoud?

Ik denk dat ik het beste advies kan winnen bij de mensen zoals jullie die hier waarschijnlijk meer verstand van hebben.

Misschien heeft iemand hier soort gelijke ervaringen mee en hopelijk kan iemand mij verder helpen!


gaat het al de goede kant op
 
Back
Naar boven