AndroidHealthClinic

HELP!! Wat te veranderen in mn nieuwe schema?

Bezoekers in dit topic

boogie

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
10 jan 2003
Berichten
7.249
Waardering
6
Binnekort ga ik mn trainingsschema eens even omgooien. Ik vroeg me de volgende dingen af, ik hoop dat jullie een antw. hebben:

1. Mijn trainingsschema is momenteel:
ma.: borst + buik + voorkant schouders
di.: rug + achterkant schouders
do.: benen + kuiten
vr.: biceps + triceps + zijkant schouders

Zal ik nu de volgorde van spiergroepen aan gaan passen, of enkel de oefeningen gaan veranderen?

2. Wat betreft de oefeningen, ik heb daar in een vorige thread ook al een keer een vraag over gesteld, maar niet echt duidelijk antwoord op gekregen.

Bij ons in de sportschool hebben we bijv. alleen maar een zittende kuit machine. Ik train nu dus daar me kuiten op, en verder nog op de leg press (alleen dan vanuit mn tenen duwen als het ware) en tenslotte squatten en dan op de tenen omhoog.
Maar als ik nu mn oefeningen wil veranderen (om mn spieren 'te verrassen') dan heb ik geen enkel idee welke oefening ik dan zou moeten doen. Hebben jullie een idee of kan ik ze best zo blijven doen, want wat afwisseling lijkt me niet verkeerd.

Alvast bedankt, Boogie
 
je kunt dit doen:

vri: borst + buik + voorkant schouders
do.: rug + achterkant schouders
di.: benen + kuiten
ma.: biceps + triceps + zijkant schouders

en de volgorde van de oefeningen veranderen.

bv, begon je eerst met banken, doe je nu eerst voorkant-shouder, etc etc
 
en voor kuiten kan je denke aan calve raise (staand dan) op smith machine

je kan ook als t schema je wel ligt intensiteitsverhogende technieken doen. bijv voorvermoeien, supersets (lekker bij armen:)) of idd oefeningen omgooien. voor mijn part een benentraining enkel squatten.

en als je dan je schema overhoop gooit na weet ik veel hoeveel weken kan je ook een wekje rust nemen om ff op te laden
 
dandyman zei:
en voor kuiten kan je denke aan calve raise (staand dan) op smith machine

je kan ook als t schema je wel ligt intensiteitsverhogende technieken doen. bijv voorvermoeien, supersets (lekker bij armen:)) of idd oefeningen omgooien. voor mijn part een benentraining enkel squatten.

en als je dan je schema overhoop gooit na weet ik veel hoeveel weken kan je ook een wekje rust nemen om ff op te laden

waarom op smith ? je neemt gewoon een zware DB in je ene hand en doet calf raises op je andere kuit..
 
Welke oefeningen gebruik je om voorkant, achterkant en zijkant van je schouders te trainen?
 
Deze week maak ik mn huidige schema nog ff af, en dan ga ik de volgende week ff helemaal anders doen.
Voor biceps triceps ga ik denk ik supersets doen,
maar wat voor extreme 'slooptechnieken' zal ik voor mn andere spiergroepen gebruiken? Iemand een voorstel?

Ennuh nog bedankt voor de reply's, top!
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven