XXL Nutrition

Help! Zoekfunctie in dropdownlist

Bezoekers in dit topic

JagV

Cool Novice
Lid geworden
24 jan 2016
Berichten
99
Waardering
17
Lengte
1m80
Ik zit met een probleem. In een excelsheet heb ik een dropdownlist met een 3000-tal materialen (ander tablad). Telkens als ik de juiste materiaal wil selecteren moet ik heel die lijst door scrollen. Dit geldt niet alleen voor die regel maar ook voor de regels er onder en ga zo maar door. Dit kost ontzettend veel tijd wat volgens mij niet nodig is? Ik heb zelf al het een en ander uitgeprobeerd met ik krijg het maar niet voor mekaar.

Ik heb dit al eens geprobeerd Create an Excel Drop Down List with Search Suggestions en dat lukt wel om te maken maar niet met mijn sheet. De tabladen zijn ook weer allemaal aan elkaar gekoppeld, maar dat moet geen probleem vormen.

Iemand enig idee hoe ik dit makkelijk voor mekaar kan krijgen?

3jhd1aalp7z.png

4qggurvhr.jpg
 
Laatst bewerkt:

Nee eigenlijk is het precies wat ik in die bovenste link aangaf. Nu druk op die dropdownlist en moet ik helemaal naar onder scrollen naar bijvoorbeeld ''scharnieren''. Ik wil gewoon meteen ''scha'' of ''scharnieren'' in typen dat het mijn lijst verkleind. Snap je?

Wat bij het calculeren moet ik wel 20-30 die lijst door scrollen om telkens juiste materiaal te selecteren. Als een letter typ bijv. ''s'' dat ik alles met een s krijg...? Klinkt en is zo simpel eigenlijk...:o

4qggurvhr.jpg
 
Laatst bewerkt:
Tweakers (Link is voor uitgebreid vraag)

Ik heb nu de zoekfunctie alleen hij zoekt alleen naar de eerste letter. Hoe krijg ik het voor mekaar dat die ook naar woorden zoekt midden in de zin.

Voorbeeld> Thermopal Hoek wit.... >> Nu zoekt die alleen op T...> Ik wil als ik Hoek in typ ook dit resultaat krijg.... Iemand enig idee?
 
Back
Naar boven