AndroidHealthClinic

Help zoektocht bedrieger

Bezoekers in dit topic

Woekkes

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
13 mei 2010
Berichten
820
Waardering
24
Lengte
1m50
Massa
160kg
Vetpercentage
1%
Hey iedereen,
Geen idee waar ik dit moet plaatsen maar ik zit met een klein probleem. Ik heb namelijk iets besteld via internet maar nu laat de verkoper al heel lang niets meer van zich horen terwijl het geld overgeschreven is (dom dom..). Ik heb enkel zijn/haar rekeningnummer: NL72INGB0753378906
En zijn/haar e-mailadres (wrs fake): mieke455@outlook.com
Iemand een idee wat ik kan doen? Heb al een klacht ingediend maar daar hoor ik niets meer van :p
 
Wat info over wat je besteld hebt, waar je het besteld hebt zou al helpen.. Genoeg detectives hier die je willen helpen :)
 
Oplichter lijkt actief via veel websites. Ik geef je weinig kans en zou zelf nog wel even de moeite nemen aangifte te doen. Hoe meer aangiftes des te groter de pakkans wordt. Als jij denkt, net zoals velen ach laat maar zitten.. Dan kunnen deze lui hun gang blijven gaan. Zo te zien is de persoon al actief sinds 2014 met dit IBAN. Dus grote kans, daar het om kleine bedragen gaat, dat men geen aangifte doet!
 
De identiteit achter een rekening nummer is normaal toch altijd te achterhalen, of niet ?
 
Lijkt al langere tijd actief te zijn, minstens 2014. Doorspelen naar de bank? Lijkt het rekeningnummer namelijk ook al een hele tijd te gebruiken voor criminele doeleinden.
 
Volgens opgeletopinterent.nl zou het gaan om Maurice Gelissen. Dit is de enigste die ik via fb kan vinden met die naam: [Link niet meer beschikbaar] Iemand die toevallig aan zijn echte e-mailadres zou kunnen geraken?
 
Mijn vrouw heeft hetzelfde aan de hand gehad met een 2de hands Nintendo 3DS. 80eur overschreven, verkopen heeft nooit iets opgestuurd.
Klacht ingediend bij de politie maar ze konden niks doen om het in het kort samen te vatten. En moesten ze dan toch nog de persoon
contacteren, was het nog maar de vraag of we ofwel ons geld of onze Nintendo konden krijgen.

Het enige wat je kan doen is klacht indienen bij de site. Dan wordt zijn account geblocked.
 
Volgens opgeletopinterent.nl zou het gaan om Maurice Gelissen. Dit is de enigste die ik via fb kan vinden met die naam: [Link niet meer beschikbaar] Iemand die toevallig aan zijn echte e-mailadres zou kunnen geraken?

Je kunt deze persoon in elk geval een bericht(je) sturen
 
Hey iedereen,
Geen idee waar ik dit moet plaatsen maar ik zit met een klein probleem. Ik heb namelijk iets besteld via internet maar nu laat de verkoper al heel lang niets meer van zich horen terwijl het geld overgeschreven is (dom dom..). Ik heb enkel zijn/haar rekeningnummer: NL72INGB0753378906
En zijn/haar e-mailadres (wrs fake): mieke455@outlook.com
Iemand een idee wat ik kan doen? Heb al een klacht ingediend maar daar hoor ik niets meer van :p

Bank bellen zeggen dat je onverschuldigd betaalt hebt en zn adres wilt om geld terug te halen. Je moet dus zeggen dat je nooit aan hem het geld wou overmaken maar naar een ander. Dan krijg je adres wss.
 
Heb een deel van (misschien zijn echte) email

ti*****@live.nl
 
Bel eens naar je bank? Iemand had mij eens opgelicht en 2 dagen erna had ik zijn gegevens:)
 
Bank bellen zeggen dat je onverschuldigd betaalt hebt en zn adres wilt om geld terug te halen. Je moet dus zeggen dat je nooit aan hem het geld wou overmaken maar naar een ander. Dan krijg je adres wss.
Geprobeerd maar wegens privacywet krijg je geen adres mee
 
Geprobeerd maar wegens privacywet krijg je geen adres mee
Dan maar op de tokkie manier proberen.. beetje vrienden maken via een nep account schaduwen en dan toeslaan.
 
Normaal is het zo dat als je de melding doet bij je bank dat je het geld naar een verkeerd rekening nummer hebt overgeschreven dat je bank dan de ontvanger gaat contacteren om het geld terug te storten. Reageert die persoon niet op het contact van je bank dan zullen ze automatisch het geld afhalen bij die persoon en het terug storten op jouw rekening. Dit is hoe het bij mij een aantal jaar geleden is gebeurd en dit ging om een bedrag van amper 10 euro. Ik ben toen met een bankafschrift als bewijs naar mijn bank gegaan. Dit was trouwens in België.

Zijn er hier dan geen mensen met de kennis van computers die via het email adres een ip van deze oplichter kunnen achterhalen? Dan zou het toch gemakkelijk moeten zijn om te achterhalen wie het is?
 
Back
Naar boven