AndroidHealthClinic

Help

Bezoekers in dit topic

Oké.... dat is een stuk simpeler dan vegetarisch en geen bonen, pompoen, wortels, paprika’s mogen! Ik ga weer een voedigsdagboek bijhouden. Volgens gewicht/spiermassa/leeftijd mag ik 1450 kcal. Dat lijkt me dan het onderhoud.

Nog één vraag, als ik gesport heb en ong 400 kcal heb verbruikt. Is dan mijn toelage voor dag ook hoger? Dus als ik wil afvallen, mag ik 1450 - 250 (bijv) = 1200. Mag ik dan 1600 (1200 + 400) na sporten? Of op die dagen nog steeds 1200?

Dank jullie wel voor de fijne antwoorden. Direct, maar zonder snark. Echt fijn!
Je mag weer alles eten! :cheer:
Die 1450 is ook maar een schatting. Voor iedereen anders. Hou alles bij en eet een bepaald aantal kcal voor een week of twee. Gaat je gewicht langzaam naar beneden dan blijf je zo verder doen, gaat het te snel eet je iets meer, val je niet af eet je iets minder.
Die 400 kcal van je cardio zijn inderdaad "extra"
 
Je mag weer alles eten! :cheer:
Die 1450 is ook maar een schatting. Voor iedereen anders. Hou alles bij en eet een bepaald aantal kcal voor een week of twee. Gaat je gewicht langzaam naar beneden dan blijf je zo verder doen, gaat het te snel eet je iets meer, val je niet af eet je iets minder.
Die 400 kcal van je cardio zijn inderdaad "extra"

´ extra´ als in lekker zo laten en niet extra gaan eten. sowieso geen 400kcal want je weet nooit of het exact 400kcal is wat je hebt verbrand en zit je er zo weer overheen.

de cardio kcal gewoon gebruiken zodat je niet lager met je voeding hoeft gaan.
 
´ extra´ als in lekker zo laten en niet extra gaan eten. sowieso geen 400kcal want je weet nooit of het exact 400kcal is wat je hebt verbrand en zit je er zo weer overheen.

de cardio kcal gewoon gebruiken zodat je niet lager met je voeding hoeft gaan.
Ik gebruik het wel om iets meer te eten die dag, maar dat moet ze maar voor haarzelf uitmaken
 
Het ligt er maar net aan of je die extra calorieën in je “activiteiten factor” hebt verwerkt en hoe graag je je doel wilt behalen.
 
Nonneke, naast alle adviezen hierboven zou het mij ook niets verbazen dat je de calorieën die je verbrand tijdens het sporten overschat.

Je moet wel heel zwaar en hard doortrainen wil je in de sportschool binnen een uur 400 calorieën verbranden. En ik bedoel het niet lullig maar het zou me verbazen dat je met jouw vetpercentage zo hard loopt/mountainbiked/whatever dat je binnen een uur 400 calorieën verbrand.

Neem naast je inname dus ook je verbranding eens onder de loep.
Succes!
 
Back
Naar boven