XXL Nutrition

Help (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Fit

Novice
Lid geworden
28 feb 2019
Berichten
5
Waardering
1
Lengte
1m81
Massa
64kg
Vetpercentage
9%
Hallo,

Ik wil graag weer gaan sporten en een voedingsschema volgen. Alleen heb ik geen idee waar ik moet beginnen.
Ik snap niks van het aantal calorieën innemen en zoveel gram eiwitten etc.
Ik ben 1,81 en weeg 64 kilo.
Iemand die me kan helpen? Zou tof zijn.

Thanks alvast
 
op 1.81 en 64kg lekker gaan bulken. Reken je behoefte uit en ga er wat boven zitten om aan te komen.
2.0-2.5 gr eiwit pet kilo lichaamsgewicht, dus 130-160gr.
1 gr vet p/k gewicht dus +/- 65gr
de rest koolhydraten
 
Thanks boys, en hoeveel koolhydraten raadt je me aan dan voor 1 dag? (Ja heb er niet veel verstand van dus vandaar)
 
Thanks boys, en hoeveel koolhydraten raadt je me aan dan voor 1 dag? (Ja heb er niet veel verstand van dus vandaar)

op 1.81 en 64kg lekker gaan bulken. Reken je behoefte uit en ga er wat boven zitten om aan te komen.
2.0-2.5 gr eiwit pet kilo lichaamsgewicht, dus 130-160gr.
1 gr vet p/k gewicht dus +/- 65gr
de rest koolhydraten
 
Thanks boys, en hoeveel koolhydraten raadt je me aan dan voor 1 dag? (Ja heb er niet veel verstand van dus vandaar)

Zoals aangegeven , bereken je onderhoudsbehoefte , ga er 200-500 kcal bovenzitten
Gebruik apps zoals Myfitnesspall om je voeding te tracken

Zorg dat je minimaal 130 / 160 gr eiwit per dag hebt
zorg voor 65 gr vet in je eetschema
De rest vul je aan met Koolhydraten
 
https://forum.bodybuilding.nl/topics/geupdatet-excel-voedingsschema.410162/

Lees dit gewoon eens door. Hier staat alles uitgelegd.
Bereken je onderhoud en ga er 500 kcal boven zitten.
In jouw geval 130-160 gr eiwitten
70-100 gram vetten
rest koolhydraten

Berekeningen staan allemaal in de link uitgelegd.

Voor training is de link al gegeven.

Lees je dus eerst in en maak een schema op basis van wat je nu eet. Dan kan je die hier posten en kan er gericht advies gegeven worden. :)
 
Jo,

Ben uitgekomen dat ik tussen de 3000-3300 koolhydraten per dag nodig heb. Ik heb er 500/600 koolhydraten bij op gedaan, om aan te komen. Iemand die mij kan helpen bij het maken van een schema (excel document). Heb er moeite mee. (weeg 64 en ben 1,81cm lang).
 
3000-3300 kcal mag ik hopen? Weet niet wat je activiteiten zijn allemaal maar denk dat dit te snel gaat en je veel vet gaat krijgen.

Hoe heb je dit berekend? Zorg gewoon voor 70g vet, 120g eiwit en de rest koolhydraten
 
Excuses, ik sport eigenlijk niet. Soms loop ik hard maar doe ik ook zelden. Bedoel tussen 2100 en 2300 kcal
 
Ik neem aan dat je bedoeld dat je 2000-2300 KCAL binnen moet krijgen.

In de link die ik je gaf staat een excel. Vul daar eerst gewoon eens in wat je nu eet en post dat eens hier.
Dan kunnen we eenvoudiger aanvullingen en of wijzigingen adviseren.

Kijk hier eens naar als een zeer basic voorbeeld. Het is maar om je een idee te geven.
Niet op jou gericht maar een zeer algemeen basis schema.
 

Bijlagen

  • voorbeeld 2500 kcal.xlsx
    434,7 KB · Weergaven: 294
Laatst bewerkt:
Ik vind het schema er goed uit zien en het past wel bij mij. Ik lust de producten en zie mijzelf dit wel kunnen. Ik ga er gewoon mee beginnen en ga lekker trainen. Bedankt alvast!
 
Het was enkel een basis voorbeeld wat ik vaker gebruik. Maar fijn dat je er wat aan hebt! :)
succes.
 
Back
Naar boven