XXL Nutrition

Help?! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

infamouz

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
23 mrt 2003
Berichten
3
Waardering
0
avond,

ik ben hier dus nieuw en heb s een beetje rond gelezen hier en daar over voeding en training.. moet eerlijk zeggen dat het me bar weinig zegt allemaal

zodoende kom ik hier om advies vragen.

ik ben: 22 jr
1.78 lang
82 kg

werkzaam als militair dus voldoende mogelijkheden om lekker te trainen.

heb wel s aan fitness gedaan maar nooit echt serieus en intensief.. men zegt dat ik de bouw ervoor heb en ben ook vrij breed alleen wil ik nu wel s die felbegeerde buikspieren zichtbaar hebben en mijn borsten nog strakker maken en mijn armen oppompen.

nu uiteraard mijn vraag.. hoe ga ik dit aanpakken?

wat moet ik eten?
ik heb al hier en daar gehoord: kipfilet, bruinbrood, brinta pap, eierpunch, krentenbrood en als drank melk/water/sap
en ik hoor hier en daar dingen over eiwitpillen e.d.

dan de vraag.. WANNEER eet ik? wat eet ik voor t trainen? en wat erna?

tenslotte hoop ik dat jullie mij kunnen vertellen hoe lang ik ongeveer moet trainen en hoe vaak per week

alvast bedankt ;)

infamouz
 
Veel van je vragen zullen beantwoord worden door voorgaande posts van andere mensen door te lezen.
Het lijkt me dus niet nodig om hier hele verhalen neer te zetten,

gr rob
 
zoals je net hebt kunnen lezen heb ik verteld dat ik al door heel veel reply's heb gebladerd maar niet iedereen is zo wijs en ervaren als jij.. en ook jij bent ooit begonnen of niet?
dan is t alleen maar makkelijker wanneer iemand je wil helpen en dat gebeurt niet door te zeggen dat ik door die ingewikkelde theorien moet lopen en dan vanzelf wijs wordt.. want termen als BF 12 etc zeggen me niente

gr
infamouz
 
De eiwit is meestal poeder, omdat dit goedkoper is dan aminozuurpillen. en van die poeder maak je dan een shake door te mengen met water/melk. Dit geeft extra eiwitten na de training en als je niet genoeg uit voeding haalt.

Goede voeding is tonijn op water (vetarm), vis (incl. vette vis), kip, kalkoen, gezond eten incl. groenten en fruit. Bruin brood enzo enzo.

Trainen 1 keer per week per spiergroep, met grote groepen ben je wel een uur bezig dus 1 trainingsdag. zie de sticky bij trainingforum, daar staan goeie splits... jij moet dan de split met nadruk op borst, armen hebben als ik je verhaal zo lees.

Buikspieren zie je alleen als je laag in je vet % gaat.

om de paar uur eten. trainen op lege maag of snelle eiwit/ kh. na trainen een eiwit/kh shake.

alsjeblieft
 
je zal toch zelf verder moet kijken. Er staan genoeg kant en klare voeding en trainingsschema's met het commentaar van andere users...

Daar staat ook wat je het beste wanneer kan eten en drinken, en welke oefeningen geschikt zijn en hoe je sets erui moeten zien.

als je echt aan BB wilt gaan doen kan je het beste zorgen dat je jezelf eerst beter hebt geinformeerd. dan maak je je schema's en die post je hier, welke dann door ons worden beoordeeld en we je nog suggesties aan de hand doen voor aanpassingen
 
Laatst bewerkt:
Waar ben je militair? Welkom op dit board trouwens!
 
Originally posted by infamouz
zoals je net hebt kunnen lezen heb ik verteld dat ik al door heel veel reply's heb gebladerd maar niet iedereen is zo wijs en ervaren als jij.. en ook jij bent ooit begonnen of niet?
dan is t alleen maar makkelijker wanneer iemand je wil helpen en dat gebeurt niet door te zeggen dat ik door die ingewikkelde theorien moet lopen en dan vanzelf wijs wordt.. want termen als BF 12 etc zeggen me niente

gr
infamouz

BF 12: BodyFat 12% (vetpercentage van het lichaam van de user)
reps: herhalingen

anything else?
http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?threadid=3455
staat een woordenlijst (5 topics groot)
 
Je moet om de 2 a 3 uur eten, dus 6-8 keer per dag, rustig opbouwen.

Je moet boven je onderhouds niveau zitten, dat zal misschien rond de 2000kcal zijn, dus moet je meer dan 2000kcals eten om goed te groeien, ( ik doe 50kcal per kg lichaams gewicht ).

En je moet het rustig opbouwen, je kan lezen in de Sticky van de admin hoe je het moet opbouwen.

En je kan het beste deze verhouding nemen, 40% eiwit , 40% koolhydraten en 20% vet.

Goede voedingsbronnen zijn, Brinta voor KH, Kwark voor eiwit, Melk, Kipfilet op brood...etc gewoon op de verpakking kijken.

Als je je voeding eenmaal goed hebt kan je aan supplementen beginnen. Maar het belangerijkste is dat je je voeding in orde krijgt, Supplementen helpen je alleen maar, het zijn aanvullingen.

Je kan bv een Weight Gainer nemen om je te helpen om je aantal Kcals te bereiken.

Een Shake na je training. Met Dextrose voor de koolhydraten, en Whey poeder voor de snelle eiwitten, in combinatie met melk.

Je kan ook nog Lijnzaad olie nemen voor extra vetten.

In het begin lijkt het moeilijk om veel te eten, maar als je het eenmaal een paar keer hebt gedaan dan lukt het met gemak!

suc6.
 
Ik zal mezelf even quoten uit een andere thread.



Originally posted by Matthieu

- Eet ca. 6 keer per dag.
- Zorg in elke maaltijd voor de juiste verhouding macronutrienten
- Neem een goede post-workoutshake
- Op destrose in je post-wourkoutshake na geen of zo min mogelijk suikers. Hoewel in de bulk fruit(fructose) wel kan.
- Haal je koolhydraten uit producten met voornamelijk complexe koolhydraten zoals volkoren brood, zilvervliesrijst, brinta, havermout, volkorenpasta's etc.
- Haal je eiwitten zoveel mogelijk uit je gewone voeding en uit magere eiwitbronnen zoals ei, mager rood vlees, kip, kalkoen, bepaalde vissoorten, kwark etc.
- Haal je vetten uit plantaardige onverzadigde vetzuren(ok, dubbelop)
- En dan als laatste eigenlijk de supplementen.(multi, vitc, lijnzaad, wei-dextrose in je post-workoutshake, evt extra eiwitten nog)
 
thx voor de wijze raad iedereen :)
ik probeer er het beste van te maken maar het lijkt me moeilijk zoveel te eten omdat militair ben en lang niet altijd tijd heb :(

ben overigens militair in havelte voor diegene die het mij vroeg :)
 
Originally posted by infamouz
avond,

ik ben hier dus nieuw en heb s een beetje rond gelezen hier en daar over voeding en training.. moet eerlijk zeggen dat het me bar weinig zegt allemaal

zodoende kom ik hier om advies vragen.

ik ben: 22 jr
1.78 lang
82 kg

werkzaam als militair dus voldoende mogelijkheden om lekker te trainen.

heb wel s aan fitness gedaan maar nooit echt serieus en intensief.. men zegt dat ik de bouw ervoor heb en ben ook vrij breed alleen wil ik nu wel s die felbegeerde buikspieren zichtbaar hebben en mijn borsten nog strakker maken en mijn armen oppompen.

nu uiteraard mijn vraag.. hoe ga ik dit aanpakken?

wat moet ik eten?
ik heb al hier en daar gehoord: kipfilet, bruinbrood, brinta pap, eierpunch, krentenbrood en als drank melk/water/sap
en ik hoor hier en daar dingen over eiwitpillen e.d.

dan de vraag.. WANNEER eet ik? wat eet ik voor t trainen? en wat erna?

tenslotte hoop ik dat jullie mij kunnen vertellen hoe lang ik ongeveer moet trainen en hoe vaak per week

alvast bedankt ;)

infamouz

Je... borsten? Heb je borsten? ??? :eek:
 
misschien is het wel een vrouw :D
 
beste infamouz,

een man heeft één borts(kas)
een vrouw heeft twee bortsen, welke op de bortstkas zitten
 
Back
Naar boven