• Veel plezier! 💪🏋‍♂️

XXL Nutrition

help!!!!!

Bezoekers in dit topic

powerpussy

Novice
15 jaar lid
Waardering
0
ik ben dennis ben 25 jaar kom uit delft.
ik ben nu net een halfjaartje aant trainen. met name bankdrukken kniebuigen en deadliften.
ik ben al hele lange tijd erg geintresseerd in sterkste man wedstrijden , en wil proberen of dit ook voor mij haalbaar is.
mijn vraag is dan ook of iemand trainings schema's weet om flink te groeien en veel kracht op te bouwen.
ik train 4 a 5 x in de week .
ik zit nu na ongeveer een half jaar op :

* 2 maal 115 kg bankdrukken
* 6 maal 110 kg kniebuigen
* 60 kg dradliften omdat de tegniek het nog niet echt toelaat om zwaarder te gaan.
* 4 maal 360 leg press
hoop dat iemand me een beetje kan helpen
groetjes dennis

Ik snap eerlijk gezegd nooit dat er mensen zijn die na een half jaar trainen 2x zoveel benchen als ze deadliften, maar dat was je vraag niet ;)

Er zijn schema's in overvloed. Sommige goed, sommige beter en andere ronduit slecht. Dit alles hangt natuurlijk ook van je doelen/zwaktes/sterkes/etc. af.

Een goed basis schema waar eigenlijk iedereen op kan groeien (zowel kracht als massa) is een 3 /pw full body schema met heavy/light/medium days. Je kunt dan evt. nog een 4 dag inlassen voor speciale/andere zaken als events training (de strongman oefeningen doen) of bv. wat cardio/GPP werk.

Een kant en klaar voorbeeld van dit schema zou kunnen zijn:

Maandag:
Squat [heavy] (werk naar een 5RM)
OH Press (werk naar een 5RM)
Rows (5x5 ofzo)

Woensdag:
Squat [light] (5x5 met 80% van het max. gewicht van maandag)
Deadlift of Powerclean (een paar setjes van 1,2 of 3 reps)
Incline Bench Press
Chins

Vrijdag:
Squat [medium] (5x5 met 90% van het max. gewicht van maandag)
OH Press (5x5 met 90% van het max. gewicht van maandag)
Rows (5x5 ofzo)

eerst aan je techniek werken van die deadlift. Je kan geen "sterke man" worden als je niet meer gaat halen daarop, bijna elke oefening daar vergt een ijzersterke rug.

Wat een naam hier zeg damn.. en dat als toekomstige sterkste man!

werk aan de deadlift! langs je schenen omhoog! zo diep gaan zitten als jij je lekker voelt en gebruik je lichaam als een hefboom! dus alles gericht om dat ding bij je lichaam te houden en omhoog te krijgen.. Benen de grond induwen!

eq_909 komt met een aardig schema waar ik ook mee begonnen ben en erg hard op ben gegaan!

vind het nogal rare kracht stats om eerlijk te zijn. Je kan 2 keer 115 kg bankdrukken maar maar 60 kg deadliften? Toen ik op 115 kg bankdrukken zat kon ik minstens 200 kg deadliften. Veel techniek komt nou ook weer niet kijken bij deadliften gewoon niet naar beneden kijken. En zelfs met een louzy techniek kun je echt wel meer dan 60 kg tillen als je zoveel bankdrukt. Zelfde voor squats 110 kg 6 herhalingen en dan legpress 360 kg, 4 herhalingen? Als je op de leg press 360 kg kan (weet niet wat voor leg press het is maar als het free weight is) dan zou je toch wel minstens 170 a 180 kg kunnen squaten voor reps als niet meer. Veel succes met sterke man worden maar dan mag je wel heel erg snel iets aan je rugkracht doen.

eindelijk

he luitjes
ben gisteren aan de slag gegaan met deadliften.
een powerlifter heeft me geholpen om me een beetje meer vertrouwen te geven in het liften.
gisteren pakte ik 2 setjes met 8 herhalingen op 100 kg
er zat meer in maaar wilde het nog niet gelijk foordseren
voelde goed aan had vandaag alleen beetje stijf gevoel in me rugspier en me hamsting.
vandaag stond eigenlijk kniebuigen op t progamma maar die hebben we ff verplaats morgen gaan we daar weer aan verder.
bedankt voor de tips allemaal.

Back
Naar boven