XXL Nutrition

Hematocriet van 52

Bezoekers in dit topic

H4rdstyle21

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
12 jul 2010
Berichten
1.770
Waardering
50
Lengte
1m74
Hallo DBB,

Heb onlangs bloed laten prikken met als resultaat een hematocrietwaarde van 52. Zit aan het einde van mijn 2e blast. Wil nu cruisen, nog een blast en dan 1 jaar off. Is deze waarde gevaarlijk? Zal ik 100mg aspirine eod moeten suppleteren? Ik kuur niet echt zwaar, laatste blast was 375mg test-e en 350mg primo.

Groet
 
52 is niet gevaarlijk, 2 jaar geleden is die waarde ook bij mij gemeten zonder dat ik iets gebruikt heb. Referentiewaarden lopen tot 51 voor een volwassen man maar met een lichte overschrijding van die waarde loop je zeker nog geen gevaar.

Waarden dichtbij de 60 of erover zijn wel gevaarlijk. De stroperigheid van je bloed kan leiden tot hart en vaatziekten.
 
weet niet of je aspirine hier tegen moet gebruiken....
 
Idd bloed doneren.
 
Wat uik wel raar vind aan bloed donaties, ga je dan gewoon je bloed aan iemand anders geven? is het dan niet zo dat deze gecontrolleerd wordt? neem aan dat de genomen AAS ook terug in je bloed zitten en dat deze bloed niet zomaar aangenomen wordt. of wordt dit pas na donatie gecontrolleerd?
 
Er zijn criteria waardoor je niet mag doneren, o.a. drugsgebruik etc. Over AAS wordt niets vermeldt.
 
52 is niet gevaarlijk, 2 jaar geleden is die waarde ook bij mij gemeten zonder dat ik iets gebruikt heb. Referentiewaarden lopen tot 51 voor een volwassen man maar met een lichte overschrijding van die waarde loop je zeker nog geen gevaar.

Waarden dichtbij de 60 of erover zijn wel gevaarlijk. De stroperigheid van je bloed kan leiden tot hart en vaatziekten.

Daar heb je een punt, zal kijken of het niet te hoog wordt in de toekomst.

@ andere reacties: Bloed doneren is ook zeker een optie, zal me eens aanmelden in de toekomst als bloeddonor en kijken of ik er voor in aanmerking kom. Maar dan vraag ik me af, stel je hebt een te hoog hematocriet en je wil na je blast bloed doneren. Dan weigeren ze je misschien? Aangezien het me logisch lijkt dat ze van te voren je bloedbeeld gaan onderzoeken.
 
Er zijn criteria waardoor je niet mag doneren, o.a. drugsgebruik etc. Over AAS wordt niets vermeldt.

Heb je er wel eens gezeten? 1e wat ze me vroegen was of ik AAS gebruikte, want dat zou wel een dealbreaker zijn. Uiteraard ben je er zelf bij of je eerlijk bent of niet.

Daar heb je een punt, zal kijken of het niet te hoog wordt in de toekomst.

@ andere reacties: Bloed doneren is ook zeker een optie, zal me eens aanmelden in de toekomst als bloeddonor en kijken of ik er voor in aanmerking kom. Maar dan vraag ik me af, stel je hebt een te hoog hematocriet en je wil na je blast bloed doneren. Dan weigeren ze je misschien? Aangezien het me logisch lijkt dat ze van te voren je bloedbeeld gaan onderzoeken.

Doen ze niet, testen alleen op een door bloed overdraagbare ziektes ( HIV enzo uit m'n hoofd ). Ter plekke prikken ze een gat in je vinger en meten ze meteen je ijzergehalte ( Hemoglobine ) en ze meten je bloeddruk op. AAS testen ze niet op, drugs evenmin.
 
Je gaat toch geen bloed doneren als je kuurt hoop ik?
 
Heb je er wel eens gezeten? 1e wat ze me vroegen was of ik AAS gebruikte, want dat zou wel een dealbreaker zijn. Uiteraard ben je er zelf bij of je eerlijk bent of niet.



Doen ze niet, testen alleen op een door bloed overdraagbare ziektes ( HIV enzo uit m'n hoofd ). Ter plekke prikken ze een gat in je vinger en meten ze meteen je ijzergehalte ( Hemoglobine ) en ze meten je bloeddruk op. AAS testen ze niet op, drugs evenmin.

Oh dan, dus je bent zelf ook bloeddonor? Zo ja, gaat je hematocriet snel omlaag na zo een donatie? Of zit het zo weer op het oude niveau? Doe je dat bij sanquin?
 
Ik vraag me af hoelang je hematocriet weer laag / binnen de ref waardes blijft na een donatie..
 
Oh dan, dus je bent zelf ook bloeddonor? Zo ja, gaat je hematocriet snel omlaag na zo een donatie? Of zit het zo weer op het oude niveau? Doe je dat bij sanquin?

Ye ik werd alleen afgewezen, mijn HB gehalte was aan de lage kant. Wel bij Sanquin ja. Is nu een maand of 3 geleden, zal binnenkort wel opgeroepen worden voor een 'herkansing'. Dat zeiden ze iig
 
wat kun je doen op bloed doneren na? of is er niks anders aan te doen
 
Lees wel meer over 100mg asperine. Why not?
 
Lees wel meer over 100mg asperine. Why not?

Aspirine zorgt ervoor dat je bloed wat verdunt zodat je geen stroop door je aderen hebt lopen en minder kans hebt op alles wat je daar door kunt krijgen ( bloedproppen enzo ), het verlaagt je hematocriet niet bij mijn weten.
 
Heb je er wel eens gezeten? 1e wat ze me vroegen was of ik AAS gebruikte, want dat zou wel een dealbreaker zijn. Uiteraard ben je er zelf bij of je eerlijk bent of niet.

Nee vroegen ze niet.
 
Back
Naar boven