AndroidHealthClinic

Hematocriet verlagen?

Bezoekers in dit topic

Thales

Dutch Bodybuilder
Waardering
123
Beste allen,

Voordat ik aan mijn kuur begon was mijn hematocriet 0.52. Dit is dus precies de maximale referentie voordat het als verhoogd wordt gezien. Nu wil ik graag weten hoe ik dit kan verlagen want ik gebruik boldenone waardoor de waarde sowieso wordt verhoogd en dus te hoog gaat uitvallen.

Ik ben reeds bloeddonor, ik ben in dezelfde week (maandag) bloed gaan doneren, later (woensdag) heb ik de bloedwaardetest laten uitvoeren. Hierbij moet ik vermelden dat ik compleet nuchter naar de test ben gegaan in de morgen. Hierdoor zou de waarde wat hoger kunnen uitvallen omdat ik dus ook niets had gedronken.

Om het zekere van het onzekere te nemen zoek ik oplossingen om mijn hematocriet verder te verlagen voor zover dit mogelijk is. Wat ik zelf denk dat ik zou moeten doen:
-Aspirine 100/g ed voor het slapen gaan
-Voldoende water drinken, structureel 3-4 liter per dag (niet teveel/te weinig denk ik)
-Bloed doneren (bloedgroep O-) waardoor ik per 3 +/- maanden kan doneren
-Bloeddruk in de gaten houden (sws belangrijk tijdens kuur) maar nu helemaal

Ik weet niet of dit alle maatregelen zijn die ik kan nemen en, of deze specifiek voor hematocriet helpen. Ik hoop dat iemand mij hierover kan informeren of ik meer kan doen zodat het veilig blijft om bold te gebruiken. Bvd :)

Beste allen,

Voordat ik aan mijn kuur begon was mijn hematocriet 0.52. Dit is dus precies de maximale referentie voordat het als verhoogd wordt gezien. Nu wil ik graag weten hoe ik dit kan verlagen want ik gebruik boldenone waardoor de waarde sowieso wordt verhoogd en dus te hoog gaat uitvallen.

Ik ben reeds bloeddonor, ik ben in dezelfde week (maandag) bloed gaan doneren, later (woensdag) heb ik de bloedwaardetest laten uitvoeren. Hierbij moet ik vermelden dat ik compleet nuchter naar de test ben gegaan in de morgen. Hierdoor zou de waarde wat hoger kunnen uitvallen omdat ik dus ook niets had gedronken.

Om het zekere van het onzekere te nemen zoek ik oplossingen om mijn hematocriet verder te verlagen voor zover dit mogelijk is. Wat ik zelf denk dat ik zou moeten doen:
-Voldoende water drinken, structureel 3-4 liter per dag (niet teveel/te weinig denk ik)

Ik weet niet of dit alle maatregelen zijn die ik kan nemen en, of deze specifiek voor hematocriet helpen. Ik hoop dat iemand mij hierover kan informeren of ik meer kan doen zodat het veilig blijft om bold te gebruiken. Bvd :)
bloed doneren als je aan de doping zit, is dat wel toegelaten???

Niet toegestaan volgens mij, maar die discussie is denk ik niet helemaal welke TS wil opstarten. Genoeg boards die hier vol over staan met voors en tegens.

• Topic Starter Topic Starter
bloed doneren als je aan de doping zit, is dat wel toegelaten???

Yep, de vragenlijst heeft 0 vragen die over doping gaan. Wel drugs/finasteride/puistenspul (naam kwijt) enzo. Daarnaast kan een beetje aas in het bloed geen kwaad voor de ontvanger. Is een minuscuul klein beetje als ik het goed heb.

Je mag gwn bloeddoneren als je aan aas zit

• Topic Starter Topic Starter
wat als de ontvanger een sporter is? dan zit die met een positieve dopingcontrole?

Waarom wil je trouwens je hematocriet omlaag helpen?

Lijkt me sterk dat dit zou kunnen. Het is 0.5 liter en daarvan is een heel klein percentage test wat in het bloed zit. Zou denk ik niet mogelijk zijn om dit te detecteren tijdens een dopingcontrole. Wss als die persoon een halve liter bloed nodig heeft kan hij/zij sporten wel vergeten voor een tijdje :P.

Ik wil het graag omlaag hebben omdat een te hoog hematocriet lijdt tot dikker bloed wat indien het te dik wordt, schadelijk/gevaarlijk kan zijn voor je.

• Like
Waarderingen: Liempje
Toen ik aan de bold zat heb ik ook bloed laten doneren. Je gewoon netjes aankleden, mits je een colbert past en doneren die hap. Heeft een ander wat aan, en jouw bloedwaarden zijn weer OK.

Beter om vlak voor een kuur bloed te doneren of in beginfase kuur? Of maakt dit vrij weinig uit?

Beste allen,

M.b.t. de punten die je noemt:
- Aspirine verandert niks aan je hematocriet.
- Voldoende water drinken verandert niks aan je hematocriet, tenzij je uitgedroogd bent.
- Bloeddoneren helpt wel, maar is geen garantie dat je hematocriet continu onder de 'gevarengrens' blijft: Blood donation and testosterone replacement therapy. - PubMed - NCBI.
- Je bloeddruk zegt niets over je hematocriet.

wat als de ontvanger een sporter is? dan zit die met een positieve dopingcontrole?

Waarom wil je trouwens je hematocriet omlaag helpen?
Er zit nog geen tiende van een milligram van AAS in 1 liter bloed, zelfs bij hoge doseringen. Dus dat maakt niet uit.

• Like
Waarderingen: skydirk
M.b.t. de punten die je noemt:
- Aspirine verandert niks aan je hematocriet.
- Voldoende water drinken verandert niks aan je hematocriet, tenzij je uitgedroogd bent.
- Bloeddoneren helpt wel, maar is geen garantie dat je hematocriet continu onder de 'gevarengrens' blijft: Blood donation and testosterone replacement therapy. - PubMed - NCBI.
- Je bloeddruk zegt niets over je hematocriet.

Er zit nog geen tiende van een milligram van AAS in 1 liter bloed, zelfs bij hoge doseringen. Dus dat maakt niet uit.

Dank voor je aanvulling! De enige optie die over blijft is dus off gaan / geen bold zetten voor een tijd. Dit indien de gevarengrens wordt bereikt?

• Like
Waarderingen: Ano_54321, Breedbutnotlate, Thales en 1 andere persoon
Zelf ook altijd last van een te hoog HT en HB gehalte , zelf ook doner bij de bloedbank. Mijn HB zat eerst op 11.7 , na twee keer bloeddoneren en klein beetje cardio 11.3
En nu naar een tijdje 3-4x per week cardio op lege maag naar 10.2 , gewoon tijd wat intensiever cardio doen.

Intensiever trainen verhoogt het verbruik van je lichaamsvoorraad ijzer (en inherent daaraan daalt ook hematocriet). Plus daarbij zo min mogelijk rood vlees nuttigen.
Bloed doneren kan ook helpen maar een enkel donatie lever over het algemeen maar een marginale daling.

Wel goed dat je dit in de gaten houdt trouwens!

Intensiever trainen verhoogt het verbruik van je lichaamsvoorraad ijzer (en inherent daaraan daalt ook hematocriet). Plus daarbij zo min mogelijk rood vlees nuttigen.
Bloed doneren kan ook helpen maar een enkel donatie lever over het algemeen maar een marginale daling.

Mwah, ik heb zelf ook een te hoge ht en hb waarde. Alleen ik ga rood vlees niet opgeven, veel te lekker daarvoor. :p

• Like
Waarderingen: Shadow Project

Indien je een hoge hematocrietwaarde heb door anabole steroïden, zal geen of weinig rood vlees daar invloed op hebben. Het zijn de AS die voor een hogere aanmaak van rode bloedlichaampjes zorgen.

Ik train voortaan meer cardio, eet sws weinig rood vlees en ga binnenkort weer langer off. Ik ga voor nu tussen die periode vaker bloed laten prikken om te kijken hoe ik herstel e.d. terwijl ik off ben. Meestal doe ik alleen voor een nieuwe kuur een bloedtest om te zien of ik hersteld ben. Heb dus vrij weinig info hoe mijn herstel verloopt wat toch wel handig kan zijn.

Volgens mij geldt dat alleen voor duursport.

Terug
Naar boven