XXL Nutrition

Hemoglobine-waarde superhoog!?!

Bezoekers in dit topic

MX251088

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
11 apr 2011
Berichten
283
Waardering
2
Lengte
1m81
Beste DBB forummers,

ik ben een 23-jarige jongeman, relatief mager (1m81 - 59kg)

Paar maanden terug woog ik 64kg, maar door een aanhoudende
en nog steeds een onverklaarbare keelpijn ben ik 5kg afgevallen.

Ik ben altijd naar dezelfde KNO arts (een dame)
(Neus-Keel-Oor in België) geweest in het Belgische Limburg
maar die heeft nooit de oorzaak van mijn keelpijn kunnen vinden.

Onlangs ben ik na zo'n lange tijd voor een second opinion
naar een NKO arts in Antwerpen geweest en ik heb de
indruk dat deze man mijn klachten aux-serieux neemt.

Omdat er binnenkort een maagonderzoek zal plaatsvinden
en omdat de arts eerst de resultaten daarvan wil hebben
zal ik de keelpijn gewoon met "Dafalgan Codeïne"
moeten onderdrukken omdat gewone pijnstillers
en NSAID's kortweg niet helpen.

Dafalgan Codeïne = Paracetamol met codeïne.

Deze neem ik 3x per dag (filmtabletten) en ik merk
dat deze de pijn wat onderdrukt.

Dit wou ik even snel meedelen, maar het is vooral
het volgende wat ik kwijt wil;

Ik heb altijd een relatief hoge hemoglobine-waarde
gehad maar ik zat altijd tussen de normale waarden,
namelijk 13,6 - 17,7 g/dl.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hemoglobinewaarde

Ik had meestal in de 17 g/dl.

Maar mijn hemoglobine-waarde is al een tijdje aan de
hoge kant, zelfs hoger dan de normale waarden
en hiervoor ben ik in behandeling bij een hematoloog.

De laatste keer was de Hb waarde 18,90 g/dl:(

Ik heb de hematoloog vorige week de eerste keer
gezien, hij zal stap voor stap verschillende
onderzoeken doen heeft hij me verteld.

Maar voorlopig heb ik voor die hemoglobine-waarde
geen medicatie ofzo gekregen.

Maar toch maak ik me wat zorgen daarover.

Ik rook niet, ik drink niet, ik heb nooit anabole
steroïden genomen, maar ik heb wel een slecht
voedings- en slaappatroon :(

Verder heb ik veel stress.