AndroidHealthClinic

Henk the meteor Visser (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Guest

Gargantuan Beast
15 jaar lid
Lid geworden
19 mei 2002
Berichten
33.745
Waardering
3
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Bij deze wil ik Henk The Meteor Visser in het zonnetje plaatsen na 3 jaar afwezig te zijn terug te komen met een prachtige tweede plaats ook heb ik foto's verzameld voor jullie.
Hier ook zijn wedstrijd resultaten.
1996 Hoogeveen zwaargewichten (C), 1e en overall.

1997 Delfzijl (C) zwaargewichten, 2e.

1997 Gorinchem (B) zwaargewichten, 1e en overall.

1997 Nederlandse kampioenschappen (A) zwaargewichten, 3e

1998 Nederlands kampioenschappen (A) zwaargewichten, 3e.

1998 Europese kampioenschappen in Belgrado (A) zwaargewichten, niet geplaatst.

1999 Nederlandse kampioenschappen (A), 2e.

2000 Nederlandse kampioenschappen (A klasse), 1e.

2000 Holland (A) klasse 1, 1e.

2000 Europese kampioenschappen Italië (NABBA) klasse 1, 1e

2000 Wereldkampioenschappen Nieuw Zeeland (NABBA) klasse 1, 4e

2001 Night of the Dutch champions, niet geplaatst

2002 op dieet voor de Dutch Night, niet geplaatst

2005 benelux masters 2e plaats
Ja results om trots op te zijn.
Verder vind ik zelf dat hij een mooi fysiek heeft ook jullie mening is gewenst.
 
Henk's training en biografie

Zijn biografie eerst wil ik kwijt dit zijn dingen van zijn site om reacties te voorkomen als hahahah dat heb ik al gelezen op zijn site voor de mensen die Henk niet kenne hier wat meer info over hem.
Opleiding Bakkersvakschool.
Beroep, Ass. lijnmanager Gemeente vervoerbedrijf Amsterdam.
Hobby´s, Bodybuilding, Harley-Davidson, computeren, muziek luisteren, lezen, tennis kijken op tv en klussen in het huis.
In mijn jeugd was ik altijd de kleinste en ielste van school, dat bleef zo tot ik een jaar of 14 was.
Op mijn 12e heb ik ruim een jaar karate gedaan bij sportschool Korzelius in Amsterdam.
Op mijn 14e ben ik op sTdansen gegaan en heb op mijn 16e enige wedstrijden gedaan, resultaat 4e van Noord Holland en 3e van Amsterdam,
Op 16 jarige leeftijd (gewicht 68 kilo) voor het eerst in aanraking gekomen met het ijzer bij sportschool/clubhuis Silo te Amsterdam.
Na 1 jaar trainen in de sportschool (gewicht 80 kilo) weer gestopt omdat ik andere dingen leuker was gaan vinden.
Op mijn 24e (gewicht 72 kilo) ben ik weer ging ik weer gaan trainen bij Silo.
Een nieuwe baan zorgde ervoor dat ik na 1 jaar trainen (gewicht 88 kilo) ben gestopt.
Een paar jaar later was ik inmiddels 30 en ben ik gaan trainen bij Henny Pleyzier in Amsterdam zuidoost.
1 jaar later ben ik in op aanraden van met mijn toenmalige trainingsmaat Mark Horsting overgestapt naar Shapri gym te Diemen.
Bij Shapri gym liep van alles en nog wat rond recreanten, fitnessers, bodybuilders en wedstrijd bodybuilders.
In deze sportschool kwam ik, na een aantal training maatjes te hebben gehad, Mark van Nobelen tegen.
Met Mark ging het trainen lekker (je moest hem alleen soms een schop onder zijn reet geven) en halverwege 1996 stelde hij voor om een wedstrijd te doen.
Om Mark te steunen besloten wij samen om mee te doen aan de open Gelderse te Nijmegen.
Mark was zo druk bezig aan zijn nieuwe huis dat hij uiteindelijk heeft afgehaakt.
Zelf wilde ik ook afhaken maar na aanmoediging van Herman (eigenaar Shapri gym) besloot ik door te zetten.
3 weken voor de wedstrijd ben ik voor het eerst een wedstrijd gaan bezoeken omdat ik geen idee had wat zoiets nu inhield.
Dankzij Herman (en na later bleek, Nando (R.I.P.) van Nature's Best) werd ik voorgesteld aan Jenne Dekker.
Jenne hoorde dat ik over 3 weken een wedstrijd moest doen en voelde aan mijn buik "beetje vet nog hè`".
Jenne sprak af dat ik de komende zaterdag maar langs moest komen zodat ik door hem begeleid zou worden.
De zaterdag bij Jenne was heel leerzaam, hij meette mijn vet (ca9%) en gaf mij training en dieet schema's mee.
De daarop volgende 3 weken tot de wedstrijd waren zwaar, maar iedere keer als ik Jenne aan de lijn had gehad kon ik er weer tegen.(Jenne had een vaste uitdrukking "hoe slechter je je nu voelt des te beter sta je er op de wedstrijd bij")
Op 30 november stond ik gecoacht door Jenne in goede vorm op het podium en wist de 1e prijs en de overall te winnen.
Favoriete spiergroep, Triceps en Schouders.
Minst favoriete spiergroep, Geen.
Favoriet eten, Bijna alles, zolang het maar geen vis is.
Dieet voeding favoriet, Kip, tonijn (de enige vis die ik lust) en fruit.
Favoriete Bodybuilder, Lee Labrada, de oude Milos Sarcev en Shawn Ray.
Wat ik het belangrijkste vind bij een wedstrijd bodybuilder is, een goede symmetrie, hardheid en een atletische uitstraling.
Hekel aan, mensen die bodybuilding en andere sporten in een hokje plaatsen, zonder te weten wat een atleet hiervoor moet doen.
Levens motto, geniet van het leven, het is al zo kort.
Waardeer wat je hebt en kijk verder dan alleen maar bodybuilding.
Dat was zijn biografie.
Zijn manier van trainen is ook apart lees verder.

Iedereen heeft een manier van trainen die voor hem het beste werkt, het is alleen jammer dat een grote groep Bodybuilders zit vastgeroest en al jaren lang het zelfde schema aanhoudt.
Afwisseling is het belangrijkst en meest effectief.
Mijn training loopt niet over 1 week gezien, maar doorlopend met 3/4 dagen training per week (ivm werk schuif ik wel eens met de rustdagen maar nooit meer dan 4 maal per week trainen, mijn Quadriceps plan ik zo veel mogelijk na een rustdag "lukt niet altijd")
Voor mij is het niet mogelijk om de alle spiergroepen 2 maal per week te trainen, vandaar die verschillende combinaties.
Ik doe per spiergroep 4 oefeningen, 4 setjes of 5 oefeningen 3 setjes.
Buik doe ik 2 oefeningen 4 setjes en Kuiten doe ik 1 oefening 4/5 setjes
Hieronder een schema om afwisselend de spieren te trainen, het maakt niet uit of je 3,4 of dagen per weer traint gewoon het rijtje aflopen.
Per dag dus 3 spiergroepen.
Borst en triceps training.
Ik probeer zoveel mogelijk een gewicht aan te geven in procenten..
De berekening schat ik door uit te gaan van
1 set van 8 herhalingen bankdrukken als 100% *
aan te houden.
B.v. je drukt maximaal 8 keer 100 kilo, dus geef ik aan
bankdrukken met 65 % dan is dat dus 65 kilo..
Flys met 20% is dus 20kilo enz enz.
Rust tussen de sets is 45 tot maximaal 60 seconden
HH staat voor het aantal herhalingen,
Max geeft aan dat je moet doorgaan tot falen,
1 min geeft aan dat je de oefening in een normaal tempo moet doen maar wel 1 minuut lang ook al ben je bij 30 seconden leeg dan mag je het gewicht toch pas wegleggen na die minuut.
Spanning geeft aan dat je de oefening in het deel van de spanning houd dus niet volledig uitstrekken of uitrekken zeg maar 60 % van de originele bewegingsbaan.
Opwarmen 3 sets bankdrukken met,
1e set 40% 40 HH
2e set 50% 30 HH
3e set60% 20 HH

Borst,
Bankdrukken,
1e set 110% tot max
2e set 60% tot max
3e set 90 % tot max
Eventueel een 4e set met 120%

Incline (bovenborst) dumbbell press gecombineerd met dumbbell pull over,
Pull over doe je 10 HH met ca 1,5 keer het gewicht waarmee je de dumbbell press doet
1e set 65% 20 HH en pull over 10 HH
2e set 100% 8 HH en pull over 10 HH
3e set 80% 15 HH en pull over 10 HH

Front lateral raises met schijf (gewicht)en Flys of cable cross,
(ik weet dat dit origineel een schouder oefening is maar iets anders uitgevoerd zal je merken dat je de borst goed kunt aanspreken) meteen erachteraan Flys/cross op platte bank of 1 tandje schuin.
De front lateral raises doe je met een schijf/gewicht van ongeveer 15% a 20% van je 8 set max bankdrukken.
Let op,
De front lateral raises doe je iets anders namelijk iets naar achter leunen met alleen de schouders tegen de muur of trainingsmaat eerst de borst aanspannen dan pas de schijf liften tot ooghoogte en dan weer laten zakken, ontspannen de plak tegen de benen zetten en dan weer eerst de borst aanspannen dan pas de schijf liften enz. enz.

1e set Front lateral raises met schijf 15/20% 15 HH aansluitend Flys/cross met 20% tot max
2e set Front lateral raises met schijf 15/20% 15 HH aansluitend Flys/cross met 15% tot max
3e set Front lateral raises met schijf 15/20% 15 HH aansluitend Flys/cross met 20% tot max

Soms doe ik er als 3e oefening (meteen achter de front raises en flys/cross) opdrukken achteraan.
Opdrukken leunend tegen de achterkant van een bankje wat schuin staat afgesteld op ongeveer 70 cm hoogte, ik moet al smal pakken omdat de bank niet anders toelaat.
Je gaat drukken met een korte beweging d.w.z. probeer de bank/handen met je borst aan te tikken en druk jezelf dan op voor max 30/35 cm….pompen, dus tot max.

Triceps,
Begin met 3 setjes dippen tussen 2 bankjes 1 min per set.

French press liggend.
1e set 30% max
2e set 40% max
3e set 25% max


One arm extension zittend.
1e set 20% max
2e set 15% max
3e set 10% max

Als je nog kracht over hebt dan kun je push down doen met touw, neem dan een gewicht waar je in de 1e set ongeveer 30 reps kunt halen de rest stop je vanzelf bij falen.

Zover info over Henk Visser.Ik hoop de mensen die hem nog niet kennen goed geinformeert te hebben.






4 oefeningen
3 sets 3 oefeningen 3 sets 3 oefeningen 2 sets
Borst Biceps Kuiten
Rug Triceps Buik
Quadriceps Schouders Onderrug
Borst Hamstrings Kuiten
Rug Biceps Buik
Quadriceps Triceps Onderrug
Borst Schouders Kuiten
Rug Hamstrings Buik
Quadriceps Biceps Onderrug
Borst Triceps Kuiten
Rug Schouders Buik
Quadriceps Hamstrings Onderrug
Borst Biceps Kuiten
Rug Triceps Buik
Quadriceps Schouders Onderrug
Borst Hamstrings Kuiten
Rug Biceps Buik
Quadriceps Triceps Onderrug
Borst Schouders Kuiten
Rug Hamstrings Buik
Quadriceps Biceps Onderrug
Borst Triceps Kuiten
Rug Schouders Buik
Quadriceps Hamstrings Onderrug
 
Geweldige prestatie van deze man om op deze manier een come back te maken, veel respect daarvoor.
Groet;
Willem 2.
 
Mooie copy/paste van zn site, moet je maar kunnen hoor :thumbs:
 
Pascal zei:
Mooie copy/paste van zn site, moet je maar kunnen hoor :thumbs:

sorry maar ik had het er al bijgezet dat het van zijn site komt om dit te voorkomen wil er in het vervolg niemand meer dit soort dingen posten.
 
ik vind het echt goed van hem om na 3 jaar zo terug te komen en dan heeft die ook nog een ongeluk gehad
 
Sorry hoor maar had Henk niet een afgescheurd borstspier?
Weet het echt even niet meer,kon me een artikel met foto herinneren.
Volgens mij in een Bodyfactor?
 
BramHoogkamer zei:
Sorry hoor maar had Henk niet een afgescheurd borstspier?
Weet het echt even niet meer,kon me een artikel met foto herinneren.
Volgens mij in een Bodyfactor?


volgens mij heeft hij toen een spier in zijn arm (bicep) gescheurd
 
ja klopt [Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
nofear train! zei:
volgens mij heeft hij toen een spier in zijn arm (bicep) gescheurd

borstspier is ook afgescheurd geweest
 
Deze man heeft al meerderen lichaamlijken problemen gehad
 
Owkeej,heb het even opgesnuffeld.
De man had idd een gescheurde borstspier,dankzij een VU dokter alles weer netjes gemaakt.
Dun lijntje van! 18 cm ! is wat er nog aan herinnert.
Mijn respect gaat dus naar dit soort mensen uit,wat een prestatie! :bow:
 
hij had ook wat met zn bicep
 
Back
Naar boven