XXL Nutrition

Herb from Zero to Hero (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

herbertn

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
7 nov 2008
Berichten
17
Waardering
0
Hallo iedereen,

Toch maar besloten om hier ook een logje bij te houden voornamelijk om mij nog meer te motiveren. Ik ben 19 jaar, weeg 75kg en meet ongeveer 1.85m. Ik ben sinds begin februari bezig met trainen en heb reeds heel wat vooruitgang geboekt. Ik ben nog een beetje aan het sukkelen met mijn trainingsschema, omdat ik nooit 2 weken aan een stuk op dezelfde momenten kan trainen. Momenteel train ik 3 a 4 keer per week.

Training van vandaag:

Chest Press (machine)
10x30
10x35
8x40
8x45
8x50
4x55

Bench Press (liep niet zo goed vandaag, ik had dan ook niemand om te spotten en dan ga ik niet voluit)
8x40
8x50
7x50
4x55
4x55

Dumbbell Bench Press onmiddellijk gevolgd door Dumbbell Flyes
8x12 & 8x6
8x14 & 8x6
8x14 & 8x8
8x16 & 4x10

Dumbbell Curl
10x10
10x12
10x12
6x14

Front Dumbbell Raise
8x6
8x6
8x6

Side Lateral Raise
8x6
8x6
8x6

Commentaar, tips, suggesties, ... Altijd welkom.
I'll keep you updated!
 
Wat is je gehele trainingsschema als ik vragen mag? Succes!
 
beter skip je die chest press.

Hoe is je training schema + voeding?
 
Leuke topictitel :D. Succes met je log!
 
Wat is je gehele trainingsschema als ik vragen mag? Succes!
Wel ik heb nog niet echt een vast schema omdat ik nooit op voorhand weet hoeveel dagen per week ik kan trainen etc. Ik ga nog naar school en daarnaast train ik 5x per week voor mijn sport. Afhankelijk van de intensiteit van mijn hockeytrainingen en wedstrijden kan ik pas bepalen of ik mijn benen kan trainen... O ja, voor de nationale ploeg moeten we sinds een week nu ook creatine en whey nemen.
 
beter skip je die chest press.

Hoe is je training schema + voeding?
Waarom zou ik die chest press skippen? Ik werk ook niet graag met machines maar het probleem is dat ik na mijn bench press nooit het gevoel heb dat ik mijn borst getraind heb. Na geen enkele training heb ik pijn ofzo in mijn borst ???
 
Dus je weet ook niet welke oefeningen je doet als je naar de gym gaat? :rolleyes:
 
Dus je weet ook niet welke oefeningen je doet als je naar de gym gaat? :rolleyes:
Enkele uren op voorhand wel :D. Normaal gezien weet ik elke zondagavond wanneer mijn zware hockeydagen zijn, dus dan kan ik ongeveer mijn fitnessweek op plannen.
 
Hah oké, zal 'm proberen bij te houden ;)
 
Waarom ga je niet voluit zonder spotter? :P
Je kan toch gewoon net zolang proberen tot je armen zowat lam worden, en eventueel gewoon die barbell van je afrollen als je het niet meer kan.. Simpel en geen risico met die gewichten die jij tilt. :D

En anders gewoon vragen of iemand in de gym je wilt spotten, zo moeilijk is dat toch ook niet? ???
 
Vandaag weer een goede training achter de rug.
Ik heb benen en borst getraind. Borst doe ik iets vaker dan de rest omdat ik de indruk heb dat die wat achterloopt. Mijn bench press en squat van vandaag:

Bench Press:
8x40
8x50
8x50
7x55
5x55
5x55
en op het einde van de training nog eens 2x60 eruit geperst.

Squat:
8x70
8x70
8x80
6x90 ik had nog nooit boven de 70 gesquat uit angst voor blessures --> eerst de techniek maar eens goed verzorgen. maar dit maakt mijn dag wel heel goed :-).

Ook goed gegeten vandaag, inclusief de creatine en whey 's morgens en nog een whey-shakeje na de training. Deze avond zalm met rijst en spinazie.
 
goede training! Wat is je voedingsschema?
 
goede training! Wat is je voedingsschema?

Ik ben nog een voedingsschema aan het samenstellen, maar momenteel eet ik 's morgens gewoon een shake met 400ml melk, 40gr whey, 5gr creatine en 100gr havermout. Om 10u enkele boterhammen, 's middags afhankelijk van met wie ik in de stad ga eten, om 4u ga ik trainen en daarna neem ik een whey-shake. Thuisgekomen eet ik enkele boterhammen met eitjes op en 's avonds wat de pot schaft. Voor het slapengaan eet ik nog een bak kwark. Ik ga wel proberen om voor het trainen nog iets te eten, omdat ik vrees dat ik niet over al mijn kracht beschik. (Er zit 4u tussen mijn laatste maal en mijn training.)
 
Back
Naar boven