MuscleMeat

Herders hond aanschaffen

Bezoekers in dit topic

Je hebt hele grote benchen hoor....als jij een hond neemt en je neemt een bench waarin hij nog niet eens zijn kont kan keren...mja..dan behoor je gewoon geen hond te hebben. Een een herdershond kan gerust in een buitenbench die je zo groot als je zelf wilt kan maken.

Als je je hond in de eerste beginmaanden goed opvoedt heb je er je leven lang plezier van en je bench zal dan ergens in een schuur stof happen. Maar mensen vinden iets meteen zielig en behandelen de hond als mens. Zo'n hond ziet steeds beetje bij beetje zijn positie groeien en zal dan ook niet nadenken wanneer er een mogelijkheid bestaat om zijn plaats te verhogen met alle gevolgen van dien. Bijten van kind of ander huisdier of tegen zijn eigen baas keren.

precies, helemaal mee eens.

ik weet ook eigelijk niet wat voor bench je koopt/bouwt en of je in een flat woont of grote tuin hebt.

dus wat ik zit te zeiken weet ik eigelijks ook niet :D

maar ik ken mensen die in een flat wonen zonder tuin enzo, hele dag werken en dan dus een grote hond hele dag in zo'n kamer laten. :mad:
 
Je hond heeft binnen de kortste keren door dat ie beter kan maffen in die bench, als je er niet bent. Honden passen zich heel makkelijk aan en zeker puppies zijn net computers die je precies kan programmeren zoals jij dat wil..

Daarbij is het misschien wel beter als je een hond neemt wanneer je er wat meer tijd voor hebt omdat een puppie tijd vreet.

Voor die illegale fokshit moet je gewoon naar de herdersbond, zal vast wel bestaan, en daar zoeken naar gecertificeerde fokkers.
 
Als je hele dagen gaat werken is het niet slim om een hond te nemen!
Ik heb zelf 2 honden en omdat wij ook allebei werken gaan ze mee met de uitlaatdienst elke dag (gemiddeld 8 euro per dag per hond). Een hond kan pas mee vanaf een bepaalde leeftijd (ongeveer 5 maanden).
De eerste weken zou je dus thuis moeten zijn om je pup e.e.a. te leren en dat de pup op tijd naar buiten kan om zijn behoefte te doen.
Voor een pup zou ik contact opnemen met de rasvereniging en als je een volwassen hond zoekt zou ik in het asiel kijken.

Begin niet aan een hond als je de hele dag weg bent en geen geld over hebt voor een uitlaatdienst! Een hond is er niet alleen maar voor als het jou uitkomt...
 
Back
Naar boven