XXL Nutrition

Herders hond aanschaffen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Marky

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
27 jun 2003
Berichten
12.706
Waardering
333
Ik zit eraan te denken om binnen een paar jaar een mooie gezonde herdershond aan te schaffen. En aangezien er hier genoeg honden liefhebbers en kenners zitten...

Ik zit eraan te denken om zo'n beest als puppy te kopen om vervolgens te kunnen opvoeden. Nu vroeg ik me als eerste af waar je moet wezen en hoe je weet dat zo'n beestje niet illegaal gefokt is ofzo.

Verder, hoe doen jullie het uitlaten als je van 9 tot 5 werkt? Kun je zo'n hond aanleren buiten deze tijden te schijten of in ieder geval het fatsoen te bewaren het op te houden? Of is het onverantwoord om als alleenstaande zo'n huisdier te hebben?

En hoe zit het met honden belasting?
 
Ik denk dat je gewoon een beetje moet zoeken op google naar forums omtrent fokkers van herdershonden. En dan de positieve en uiteraard negatieve punten over fokkers opzoeken. Je hebt ook van die fokkers, die alleen maar fokken met kampioenen. Dan betaal je uiteraard wat meer geld, maar heb je meestal wel een hele mooie en hopelijk gezonde pup.

Een puppy moet zowiezo om de 2 a 3 uur naar buiten. Ook moet de pup naar buiten wanneer hij/zij wakker is geworden en wanneer hij/zij klaar is met spelen.
(dus dat 9 tot 5 gaat de eerste maanden een probleem worden).

Hondenbelasting is volgens mij iets van 60 euro per jaar.
 
Een puppy poept gewoon je huis onder als je tussen 9 en 5 niet thuis bent. Niet aan beginnen trouwens dat is gewoon een kwelling voor zo'n dier om zo lang binnen te zitten.
 
Nou mijn honden schijten het huis niet onder hoor als ik weg ben. Een puppy kan je trainen om op krantepapier te poepen als je niet thuis bent. Daarbij zal een hond niet snel zijn eigen nest bevuilen, dus gewoon een bench kopen en hond daarin doen als je weg bent.
 
Nou mijn honden schijten het huis niet onder hoor als ik weg ben. Een puppy kan je trainen om op krantepapier te poepen als je niet thuis bent. Daarbij zal een hond niet snel zijn eigen nest bevuilen, dus gewoon een bench kopen en hond daarin doen als je weg bent.

Met alle respect, maar zeg nou eerlijk... dat is toch geen leven voor zo'n hond... van 9 tot 5 in de bench :S.

Die van mij vond het ook maar niks toen ze pup was, dus voordat ik naar bed ging wachtte ik tot ze in slaap zou vallen zodat ik haar in de bench kon leggen:P... Alles ging goed tot ze wakker werd, ze begon te piepen en te janken enz enz... nu slaapt ze altijd ondersteboven en overdwars op de bank. En om 1 of andere reden slaapt ze altijd met haar kop op een kussen.
 
Met alle respect, maar zeg nou eerlijk... dat is toch geen leven voor zo'n hond... van 9 tot 5 in de bench :S.

Die van mij vond het ook maar niks toen ze pup was, dus voordat ik naar bed ging wachtte ik tot ze in slaap zou vallen zodat ik haar in de bench kon leggen:P... Alles ging goed tot ze wakker werd, ze begon te piepen en te janken enz enz... nu slaapt ze altijd ondersteboven en overdwars op de bank. En om 1 of andere reden slaapt ze altijd met haar kop op een kussen.

Uhm, een pup voedt je op door zijn ritme te leren. Dus van 9 tot 5 in de bench is niks mis mee hoor. het leert niet zomaar zijn behoeftes te doen en het kan in de beginmaanden je meubilair niet verknallen. Daarna kan je de bench weg doen en je zult zien dat zo'n hond dan een stuk rustiger is.
 
Uhm, een pup voedt je op door zijn ritme te leren. Dus van 9 tot 5 in de bench is niks mis mee hoor. het leert niet zomaar zijn behoeftes te doen en het kan in de beginmaanden je meubilair niet verknallen. Daarna kan je de bench weg doen en je zult zien dat zo'n hond dan een stuk rustiger is.

Dat ben ik wel met je eens inderdaad. Maar ik denk dat mijn gedachte gang komt door het feit dat ik het zielig vind om zo'n hond in een bench te doen;).

Maar je hebt wel gelijk, ook omdat je zegt dat je na verloop van tijd de bench weg zal halen, heb ik gelijk een hele andere kijk op jouw statement;).

Ik dacht namelijk. Voor "altijd" op de werkdagen 9 tot 5 in de bench;).

P.S: Wat voor honden heb jij als ik vragen mag? of werk je met honden? of iets in die richting?(Ik heb een ouwe chagrijnige 12 jaar oude Jack Russel Terrier(reu) en een 1.5 jaar oude superlieve Golden Retriever(teef)
 
Ik vind niet dat je eraan moet beginnen wanneer je hele dagen werkt. Dat is zielig voor t beestje.
 
Ik werk niet met honden, maar heb wel jaren op een dierenasiel gewerkt vrijwillig. Ook heb ik mijn hele leven al honden gehad. En wat ik ervan weet is dat je een pup in het begin structuur moet geven. Een hond is een roedeldier en zal in het begin uittesten wat zijn plaats is in de roedel. Door hem in het begin duidelijk te maken dat zijn plaats onderaan is, zal hij er op een gegeven ogenblik vrede mee hebben. Omdat jij gewoonweg zijn baas bent.
ga je soft met je hond om en vindt je het allemaal wel stoer zoals het opfokken van je hond en laten reageren op bijv. het woord turk, dan ben je stom bezig want je geeft zo'n hond het idee dat er meer plaats is in je roedel dan waar hij nu staat. Met het gevolg dat de hond dus gaat proberen dichter bij je in de buurt te komen qua stand.

Dus geef je je pup in de begin maanden het idee dat hij helemaal onderaan staat en je houdt dat standvastig vol, dan heb je een hond voor het leven daarna. Heb je geen bench meer nodig, hoef je ook niet bang te zijn dat je spullen worden opgegeten en last but not least, je hond zal zijn gebied bewaken.

btw, ik heb 2 staffords...eentje al heeeeeeeeeeeeeeeeeeel oud (14) en de andere begint ook al oudere trekjes krijgen. En ondanks dat het staffords zijn, ik vertrouw ze volledig (bij die ouwe kijk ik altijd uit) bij mij zoon. Tis ook duidelijk dat de stand van mijn zoon hoger ligt in de roedel dan die van hun. Maar dat geld ook voor mijn zoon. Als ik zie dat hij de honden pijn doet in welke vorm dan ook, krijgt hij ook genadeloos op zijn donder, want je hoort sociaal met honden om te gaan.
 
Lekkere attitude? Je gooit een kind toch ook niet in de kereker van 9 tot 5, zo leert hij alles wel op te houden en is hij lekker rustig als je hem daarna eruit haalt.

:rolleyes:

Je gaat een mercedes ook vergelijken met een trabant zeker? Een mens is heel wat anders dan een dier. Een dier heeft structuur nodig.

Voor de rest hoop ik dat je snel gebanned wordt.
 
een herders hond van 9 tot 5 in een bench stoppen? :S
ben je gek?

herderhonden zijn jachthonden/buitenhonden, die moeten minsters 90% van de tijd buiten zijn anders worden ze gek.

koop dan een goudvis ofzo
 
Ik werk niet met honden, maar heb wel jaren op een dierenasiel gewerkt vrijwillig. Ook heb ik mijn hele leven al honden gehad. En wat ik ervan weet is dat je een pup in het begin structuur moet geven. Een hond is een roedeldier en zal in het begin uittesten wat zijn plaats is in de roedel. Door hem in het begin duidelijk te maken dat zijn plaats onderaan is, zal hij er op een gegeven ogenblik vrede mee hebben. Omdat jij gewoonweg zijn baas bent.
ga je soft met je hond om en vindt je het allemaal wel stoer zoals het opfokken van je hond en laten reageren op bijv. het woord turk, dan ben je stom bezig want je geeft zo'n hond het idee dat er meer plaats is in je roedel dan waar hij nu staat. Met het gevolg dat de hond dus gaat proberen dichter bij je in de buurt te komen qua stand.

Dus geef je je pup in de begin maanden het idee dat hij helemaal onderaan staat en je houdt dat standvastig vol, dan heb je een hond voor het leven daarna. Heb je geen bench meer nodig, hoef je ook niet bang te zijn dat je spullen worden opgegeten en last but not least, je hond zal zijn gebied bewaken.

btw, ik heb 2 staffords...eentje al heeeeeeeeeeeeeeeeeeel oud (14) en de andere begint ook al oudere trekjes krijgen. En ondanks dat het staffords zijn, ik vertrouw ze volledig (bij die ouwe kijk ik altijd uit) bij mij zoon. Tis ook duidelijk dat de stand van mijn zoon hoger ligt in de roedel dan die van hun. Maar dat geld ook voor mijn zoon. Als ik zie dat hij de honden pijn doet in welke vorm dan ook, krijgt hij ook genadeloos op zijn donder, want je hoort sociaal met honden om te gaan.

Dit klinkt inderdaad echt als de beste manier van opvoeden.

Ik denk dat mijn probleem bij het opvoeden van honden is: Ik behandel ze als mensen:P. Terwijl het er natuurlijk in het dierrenrijk heel anders aan toegaat.

Bijvoorbeeld: Ik heb gezien en gelezen dat als je een hond hebt. Jij en je partner om en om eten moeten geven omdat een hond degene die het voedsel geeft als het alpha mannetje gaat zien. En dus heel erg spontaan is enz enz tegenover het "alpha-mannetje" en heeel soms zelfs hatelijk tegenover de partner die geen eten geeft.

Maar nogmaals, de manier hoe jij het omschrijft laat zien dat je er verstand van hebt.(weer wat geleerd:D)
 
Waarom heeft een dier meer structuur nodig dan een mens? Het is volgens mij niet zo'n hele scheve vergelijking. jij vergelijkt zelfs 2 merken auto's met elkaar wat betekend dat je de verhouding kind en hond ook wel niet zo ver uit elkaar moet vinden liggen. Het zijn allebei wezens die op dat moment van jou afhankelijk zijn. Jij dwingt ze in een positie waarin ze totaal niet thuis horen.

Verder hoop ik je snel even rustig doet, en inhoudelijk reageert in plaats van zielig onder de gordel proberen te slaan.

Ik doe helemaal niet rustig, bekijk je eigen berichten eens...moet je niet gek gaan doen als mensen daarop reageren. En je bericht wijst er dus daadwerkelijk op dat je een kloontje bent. En onder de gordel slaan, zo ben ik..wen er maar aan.
 
een herders hond van 9 tot 5 in een bench stoppen? :S
ben je gek?

herderhonden zijn jachthonden/buitenhonden, die moeten minsters 90% van de tijd buiten zijn anders worden ze gek.

koop dan een goudvis ofzo

Mja, dankzij mensen als jou dus krijg je dus honden op de wereld die niet weten wat hun plaats is. Met alle gevolgen van dien. Leer maar eens een docu over een hondenroedel. Gata het er wel ff een stuk erger aan toe dan je hond opsluiten van 9 tot 5. En het zou ook prettig zijn als je even verder leest waarin ik aangeef dat de bench een opvoedmiddel is, geen opsluitmiddel.
 
Mja, dankzij mensen als jou dus krijg je dus honden op de wereld die niet weten wat hun plaats is. Met alle gevolgen van dien. Leer maar eens een docu over een hondenroedel. Gata het er wel ff een stuk erger aan toe dan je hond opsluiten van 9 tot 5. En het zou ook prettig zijn als je even verder leest waarin ik aangeef dat de bench een opvoedmiddel is, geen opsluitmiddel.

ja dat snap ik ook wel
maar 8 uur achter elkaar in een bench te stoppen is toch ook zo wat.
hij word niet uitgelaten, kan niet ff lopen/spelen. niks!

niet weten wat hun plaats is?
beetje overdreven niet, mensen zoals jouw krijg je ongelukkige honden.
zoals ik al zei, het zijn jachthonden en hebben veel ruimte nodig.
 
ja dat snap ik ook wel
maar 8 uur achter elkaar in een bench te stoppen is toch ook zo wat.
hij word niet uitgelaten, kan niet ff lopen/spelen. niks!

niet weten wat hun plaats is?
beetje overdreven niet, mensen zoals jouw krijg je ongelukkige honden.
zoals ik al zei, het zijn jachthonden en hebben veel ruimte nodig.

Je hebt hele grote benchen hoor....als jij een hond neemt en je neemt een bench waarin hij nog niet eens zijn kont kan keren...mja..dan behoor je gewoon geen hond te hebben. Een een herdershond kan gerust in een buitenbench die je zo groot als je zelf wilt kan maken.

Als je je hond in de eerste beginmaanden goed opvoedt heb je er je leven lang plezier van en je bench zal dan ergens in een schuur stof happen. Maar mensen vinden iets meteen zielig en behandelen de hond als mens. Zo'n hond ziet steeds beetje bij beetje zijn positie groeien en zal dan ook niet nadenken wanneer er een mogelijkheid bestaat om zijn plaats te verhogen met alle gevolgen van dien. Bijten van kind of ander huisdier of tegen zijn eigen baas keren.
 
ja dat snap ik ook wel
maar 8 uur achter elkaar in een bench te stoppen is toch ook zo wat.
hij word niet uitgelaten, kan niet ff lopen/spelen. niks!

niet weten wat hun plaats is?
beetje overdreven niet, mensen zoals jouw krijg je ongelukkige honden.
zoals ik al zei, het zijn jachthonden en hebben veel ruimte nodig.

Ik begrijp je volkomen, ben het ook volledig met je eens.
Echter, denk ik dat jij op het gebied van dieren net als mij bent.
Jij en ik hebben de neiging om ze te behandelen als mensen. Vooral als ze pup zijn.

En ook wat Yzord zegt. In het dierrenrijk gaat het er heel anders aan toe dan in de mensen wereld;).

P.S: Moet je eens voor de grap op youtube ofzo docu's zoeken over hoe het eraan toegaat in zo'n wolven pack:).
 
Back
Naar boven