XXL Nutrition

Here we go again (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Rob Thailand

Cool Novice
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
30 mei 2008
Berichten
222
Waardering
195
Ok besloten toch maar een log te maken. Het zal wat saai zijn omdat ik nu probeer de laatste kilos te verliezen. Ik ben 48, heb jaren trainingservaring. Hen meer dan een paar keer gecut. Nooit gebulkt.

Ik was alrijd bang vet te worden, ik was het ooit verloor toen 25 kg in een jaar. Dat was toen ik net naar Thailand was verhuisd. Daarna ben ik alleen maar spieren aangekomen en wat vet. Normaal blijf ik redelijk op gewicht zolang ik maar mijn eten onder controle houd.

Ik doe TRT met 150mg test per week ik zit daarmee in de hoge range. Qua spieren heb ik nooit een probleem gehad. Maar ik hoef dus niet meer spierem te hebben. Sterker zal ik niet echt worden. Dus miin training is voor het op pijl houden van mijn massa.

Ik doe 3x per week krachttraining in mijn home gym.
Deadlift met trap bar 150 x8 160 x8 en dan 165 of 170 x 8
Dan squat 100x8 105x8 en 110x8
Bankdrukken 95x12 (opwarmen omdat mijn schouder anders pijn doet) 8 x100 8 x 105 en dan 113x8-14 (kijken hoe ver ik kom)
Latpully 4 x 8-12 of een andere rugoefening
Standing DB press 4 x 8-12 of cable cross raises
Iets voor triceps
Iets voor biceps
Wat buikspieren

Dan probeer ik iedere dag 6k te roeien moet naar 7k op termijn. Dit doe ik im de ochtend.
Soms nog een 50 min lopen 4.5kmh incline 10%

Caloric deficit alles wordt gewogen en zelf gemaakt.

Op dit moment neem ik ook HGH (had nog wat over maar als het op is gebruik ik het niet meer levert niet veel op)

Ik heb een trage schildklier onder de normale waarde altijd al gehad ik moet dus meer doen als normale mensen.

Ik zie mijn bovenste buikspieren dus ik denk niet dat er nog veel af moet. Misschien nog een 5-6 kg. Maar nu is er geen haast meer. Normaal geef ik altijd op rond dit vet% omdat het nu langzaam gaat.

Echter deze cut is anders voorheen deed ik weinig cardio. Ik hoop dat de cardio helpt ook is mijn dieet goed vol te houden.

Echter doordat ik nu met zout en HGH experimenteer weet ik niet of ik nog afval. Gewicht blijft gelijk maar ik lijk leaner. Dus ik blijf gewoon doorgaan.

180cm ongeveer 95.5 - 97.2 is waar ik nu schommel. Echter het trainen gaat nu lekker ik ben niet moe meer (had een tekort aan zout dat de laatste maand mijn trainen een hel maakte)

Nu ik meer zout eet voel ik me niet moe en herstel ik goed. Echter gewicht schommeld meer. Dus tracking is lastig. Echter mijnmiddel wordt steeds kleiner. Laatste weken verloor ik een cm per week. Ik verwacht dat dit snel ophoud als mijn buik nu redelijk klein is.

Ik heb net 6km geroeid en ben nu in het zwembad aan het afkoelen.

Topic is voor mijn motivatie en het accountable houden.
 
Ok vandaag dus een 6k row op een concept 2 model D zon 430 cals verbrand en 5 uur later 50 min op een loopband 4.7 km/h 10% incline ongeveer 408 cals. Die van de concept is redelijk accuraat. Ik zie de calorieën meer als een indicatie van hoe intensief / lang het was als dat ik denk dat het 100% accuraat is en me super gaat helpen met de cut.

Vandaag was gewoon een luie zondag, wat roeien dan het zwembad in... dan later wat eten wat amandel pindakaas gemaakt (niet voor mezelf) en toen nog even op de loopband. Morgen wil ik in de ochtend weer mijn roeien doen en in de avond krachttraining.

Ik wil uiteindelijk dat roeien gelijk uit bed doen, niet zozeer voor het fasted cardio (vandaag dus fasted cardio gedaan maar je merkt gelijk aan je tijd dat je zwakker bent) maar meer om de dag met wat sport te starten zodat het later niet echt met mijn werk in conflict komt. De afgelopen tijd deed ik mijn roeien altijd rond 10uur. Begon ik wat eerder met werken om te compenseren.

Vroeger deed ik ook altijd cardio als ik uit bed kwam was even wennen maar gaf me wel altijd lekker energie voor de dag. Dat wil ik eigenlijk weer hebben. Is denk ik gewoon een gewoonte die ik moet opbouwen. Ik wil dus ook als mijn cut voorbij is de cardio gewoon zo houden. Als basis voor gezond leven. Krachttraining hoef ik helemaal niet over te denken dat is al zon deel van mijn leven dat ik daar eigenlijk nooit mee stop.

Zodra ik dat bijvoorbeeld een maand niet doe merk ik het qua stress.
 
Laatste 2 dagen fasted cardio gedaan. Ik moet zeggen ik merk enorm dat er een verschil in kracht is. Zeker als je het vergelijkt met de 2 voorgaande sessies. Ik doe dus niet fasted cardio omdat ik denk dat ik meer vet ga verbranden ofzo. Ik doe het meer omdat het beter in mijn dagelijkse routine past. Als ik namelijk eerst eet moet ik weer een uur ofzo wachten voordat ik cardio kan doen. Nu kan gelijk uit bed (na even wat gedronken te hebben en wat cafeine en andere rotzooi) de sessie beginnen. Dat gaat me later helpen met me werkdagen en zal het makkelijker maken om roeien als een dagelijkse taak in mijn leven op te nemen. Op termijn, misschien deze week wil ik naar of 7k of een half uur (komt ongeveer op hetzelfde neer.

Ik ben even aan het kijken of het gaat hiervoor moest ik veel rust nemen maar achteraf bleek dat doordat ik een zout tekort had. Hierdoor herstelde ik nooit. Nu voel ik me dus elke dag weer goed. Dus durf ik nu ook weer de tijd dat ik cardio doe aan te passen. Ik blijf gewoon ook 3x per week full body doen. Ik denk niet dat ik mijn dagelijkse roei langer als 30 minuten ga volhouden. Ik ben bang dat ik het dan op termijn ga haten. Het moet kort genoeg zijn om niet te veel impact te hebben op mijn leven en lang genoeg om wat resultaat te boeken. Met krachtraining heb ik nooit een probleem gehad nooit gehaat noot last gehad ook niet toen ik 5-6 dagen pe week trainde. Nu nog maar 3 maar is genoeg voor het onderhoud van mijn spiermassa.
 

Bijlagen

  • rowing.JPG
    rowing.JPG
    47,4 KB · Weergaven: 91
Laatste 2 dagen fasted cardio gedaan. Ik moet zeggen ik merk enorm dat er een verschil in kracht is. Zeker als je het vergelijkt met de 2 voorgaande sessies.
25sec meer op 25 min valt me nog alles mee eigenlijk :) Is toch redelijk vergelijkbaar 7 tot en met 10 maart?
Maar lekker bezig man!
 
25sec meer op 25 min valt me nog alles mee eigenlijk :) Is toch redelijk vergelijkbaar 7 tot en met 10 maart?
Maar lekker bezig man!
Voor roeien is 25 seconden best veel, maar ik maak me niet echt druk over de tijd. Het viel me gewoon op maar ik doe liever 25 seconden langzamer en gelijk in de ochtend dat ik er klaar mee ben en kan gaan werken of wat dan ook. Dan dat ik het halverwege de dag inplan. Ik ben nogal langzaam met beginnen (uitstellen) en dat kost dus ook tijd omdat je dan niet geheel met je werk bezig bent.

Die andere dagen was het zout verhaal nog niet echt goed gaan werken. Maar inderdaad het is niet geen wereldzaak.
 
Ok mijn fotos komen nog (filmpje van de training). Zal een van de weinige keren zijn dat ik een filmpje plaats meer om een indruk te geven van hoe ik train. Maar filmpje moet nog even bewerkt worden door mijn vriendin.

Op de fotos mijn vriendin die aan het squaten is met 73 kg en deadlifts met 85 kg (wie zegt dat vrouwen niets kunnen doen). Geen make up of ofzo gewoon hard trainen.

Vandaag deed ik wat ik altijd doe (met kleine variaties)

Deadlift 150-160-170 (x8) (trap bar)
Squat 100-105-110 (x8)
Bankdrukken 95(14) 100 (10) 105 (10) 115 (10) (moet het even beter verdelen maar ik begin laag omdat mijn schouder vaak pijn doet
Latpully (60 kg 4 x (10-12)
DB press 4 x 12 (geen idee wat het exacte gewicht is zijn ironmaster quicklock DB in lbs (had aan iedere kant 20LBS + het handvat)
Triceps press down ( 4 x 10 met 30 kg)
Concentration curl (geen idee wat het gewicht exact is (25LBs aan plates en het handvat)
Ab roller en iets van buigen onder een lat pully met een touw

Ik denk dat de DB press een stuk omhoog kan omdat ik dat al tijden niet gedaan heb. Voor de rest denk ik dat ik wel iets nog omhoog kan maar veel zal het niet zijn en snel zal het ook niet gaan. Dus verwacht geen spectaculaire dingen. Zeker omdat ik aan het cutten ben.

Ik vind een full body lekker omdat het voor mij voornamelijk onderhoud is. Vroeger veel split gedaan (wat ook erg leuk is) maar omdat ik train met mensen (nu kwam er niemand) is full body makkelijker anders missen zij complete spiergroepen.

Het volume lijkt hoog en is het misschien ook wel maar daar ben ik aan gewend geraakt.

Ik heb nog een beast sensor die ik ooit eens wil gaan gebruiken om te zien of velocity based training mij nog wat zou kunnen helpen. Maar eigenlijk ben ik buiten het vetpercentage gewoon blij met mijn spieren en hoef niet echt veel meer te groeien. Toch als ik naar de historie kijk van mijn gewicht denk ik dat ik 1 a 2 kg per jaar nog steeds erbij pak echter dat levert me niet extra kracht op. Mijn gewichten gaan niet heel veel omhoog. Bankdrukken zou ik misschien weer met 120 kg kunnen gaan doen. (als mijn schouder het niet opgeeft).

Maar eerlijk gezegd maakt het me niet heel veel uit. Ik ben veel meer geïnteresseerd om heel laag in het vet te komen. Waarschijnlijk omdat massa en kracht altijd relatief makkelijk voor me waren. Natuurlijk zijn er hier mensen die veel sterker als mij zijn. Maar ik denk dat ik wel voor mijn leeftijd boven gemiddeld ben. Maar qua vet en abs ben ik altijd onder gemiddeld geweest. Dat was al van het begin toen ik 16 was en trainde tot nu. Misschien is dat de reden dat ik zo graag wil cutten.

Ik heb nog nooit gebulkt, zelfs niet toen ik een cycle gedaan had tig jaar terug toen ik net in Thailand kwam. Natuurlijk at ik wel meer maar ik was nog steeds bang om aan te komen. Zeker omdat ik toen net 25kg aan vet verloren had.
 

Bijlagen

  • 2022-03-14 20.14.01.jpg
    2022-03-14 20.14.01.jpg
    42,1 KB · Weergaven: 145
  • 2022-03-14 20.27.08.jpg
    2022-03-14 20.27.08.jpg
    50,8 KB · Weergaven: 148
Mijn eerste en denk ik voor nu enige filmpje. Het licht is kut geen licht van boven. Maar goed maakt niet uit. Dit was 170kg en ik zit al tijden rond dit gewicht. Ik denk dat ik wel meer kan doen maar tijdens de cut pas ik wat op met te zwaar te gaan ipv herstel en spierpijn. Ik ga nog even kijken hoe ik een filmpje op youtube of ergens anders kan zetten zodat het geen forum ruimte kost. (als iemand suggesties heeft is dat handig)

Ik houd niet echt van filmen enzo maar voor 1 keer kan het wel. Ik ben een beetje bloated, maar dat komt denk ik door de HGH (ik ben de HGH die ik nog had aan het opmaken) Ik verwacht niet veel maar ik voel het dus in mijn hand dat hij wat stijf is in de ochtend. Maar goed zoveel heb ik niet meer. Denk tot einde maand of misschien een 3 weken. Ik had het nog liggen omdat ik het in het verleden gebruikt heb (effect is echt bijna niet te merken)

Dat zout helpt dus echt, die 170kg ging lichter als ooit. De laatste jaren blijf ik altijd een beetje steken tussen bepaald grenzen van gewichten. Ik verwacht dus niet heel veel. Maar goed ik train omdat ik het lekker vind. Cardio doe ik echt alleen maar omdat ik er goed van kan slapen en omdat het misschien wat extra vet verbrand. Ook vind ik het wel lekker om wat extra uithoudingsvermogen te hebben. Merk ik echt tussen squat en deadlift.

Ik zie voor het eerst dat ik kalende ben aaaaghhhh. ((ok is tijdje aan de gang broertje heeft er ook last van mijn vader ook ben denk ik gedoemd.) Eens kijken of ze er wat voor hebben hier in Thailand.
 
Laatst bewerkt:
Ok vanavond geen krachttraining nu net mijn roeien gedaan. Tijd om gewoon mijn werk te doen. Dit was mijn eerste 30 minuten roei in jaren. Ik denk dat deze tijd voorlopig zo gaat blijven. Als ik veel langer ga roeien wordt ik er denk ik gek van. Dit is wel dagelijks te doen.

Dit was dus fasted, ik vind het wat moeilijker als roeien als je wel gegeten hebt. Maar qua tijd is dat wat lastig. Maar goed gaat goed genoeg.
 

Bijlagen

  • row.JPG
    row.JPG
    41,5 KB · Weergaven: 78
Mijn eerste en denk ik voor nu enige filmpje. Het licht is kut geen licht van boven. Maar goed maakt niet uit. Dit was 170kg en ik zit al tijden rond dit gewicht. Ik denk dat ik wel meer kan doen maar tijdens de cut pas ik wat op met te zwaar te gaan ipv herstel en spierpijn. Ik ga nog even kijken hoe ik een filmpje op youtube of ergens anders kan zetten zodat het geen forum ruimte kost. (als iemand suggesties heeft is dat handig)

Ik houd niet echt van filmen enzo maar voor 1 keer kan het wel. Ik ben een beetje bloated, maar dat komt denk ik door de HGH (ik ben de HGH die ik nog had aan het opmaken) Ik verwacht niet veel maar ik voel het dus in mijn hand dat hij wat stijf is in de ochtend. Maar goed zoveel heb ik niet meer. Denk tot einde maand of misschien een 3 weken. Ik had het nog liggen omdat ik het in het verleden gebruikt heb (effect is echt bijna niet te merken)

Dat zout helpt dus echt, die 170kg ging lichter als ooit. De laatste jaren blijf ik altijd een beetje steken tussen bepaald grenzen van gewichten. Ik verwacht dus niet heel veel. Maar goed ik train omdat ik het lekker vind. Cardio doe ik echt alleen maar omdat ik er goed van kan slapen en omdat het misschien wat extra vet verbrand. Ook vind ik het wel lekker om wat extra uithoudingsvermogen te hebben. Merk ik echt tussen squat en deadlift.

Ik zie voor het eerst dat ik kalende ben aaaaghhhh. ((ok is tijdje aan de gang broertje heeft er ook last van mijn vader ook ben denk ik gedoemd.) Eens kijken of ze er wat voor hebben hier in Thailand.
Bekijk bijlage 550295
Beast :D
 
Thanks alleen deze beast doet rond dit gewicht al jaren. Denk dat ik de 180 ook wel gered zou hebben. Misschien dat ik dat vrijdag ga proberen. Ik merk dus echt wel een verschil in mijn trainen. Veel meer energie en minder verkramping. Normaal aan het einde van mijn training als ik buikspieren deed kreeg ik soms kramp van het aanspannen. Gisteravond geen probleem.

Er is echt sprake van een krachttoename, toen ik net het filmpje bekeek zag ik dat ik op een shot mijn headband niet afgedaan had. Ik moet er een dragen omdat mijn bril anders vol met zweet loopt. Ik zweet altijd als een gek.
 
Mijn eerste en denk ik voor nu enige filmpje. Het licht is kut geen licht van boven. Maar goed maakt niet uit. Dit was 170kg en ik zit al tijden rond dit gewicht. Ik denk dat ik wel meer kan doen maar tijdens de cut pas ik wat op met te zwaar te gaan ipv herstel en spierpijn. Ik ga nog even kijken hoe ik een filmpje op youtube of ergens anders kan zetten zodat het geen forum ruimte kost. (als iemand suggesties heeft is dat handig)

Ik houd niet echt van filmen enzo maar voor 1 keer kan het wel. Ik ben een beetje bloated, maar dat komt denk ik door de HGH (ik ben de HGH die ik nog had aan het opmaken) Ik verwacht niet veel maar ik voel het dus in mijn hand dat hij wat stijf is in de ochtend. Maar goed zoveel heb ik niet meer. Denk tot einde maand of misschien een 3 weken. Ik had het nog liggen omdat ik het in het verleden gebruikt heb (effect is echt bijna niet te merken)

Dat zout helpt dus echt, die 170kg ging lichter als ooit. De laatste jaren blijf ik altijd een beetje steken tussen bepaald grenzen van gewichten. Ik verwacht dus niet heel veel. Maar goed ik train omdat ik het lekker vind. Cardio doe ik echt alleen maar omdat ik er goed van kan slapen en omdat het misschien wat extra vet verbrand. Ook vind ik het wel lekker om wat extra uithoudingsvermogen te hebben. Merk ik echt tussen squat en deadlift.

Ik zie voor het eerst dat ik kalende ben aaaaghhhh. ((ok is tijdje aan de gang broertje heeft er ook last van mijn vader ook ben denk ik gedoemd.) Eens kijken of ze er wat voor hebben hier in Thailand.
Bekijk bijlage 550295
Wist niet dat ze in thailand beren hadde :tanden:
 
Ok om 8 uur in de ochtend weer even een roeisessie van 30 minuten.

Was beter als gisteren maar ik ga niet echt voor meters maar gewoon voor een lekkere sessie. Ik weil eigenlijk mijn hartslag wat lager houden. Maar als het lekker gaat is het lastig mezelf in te houden.
Capture.JPG
 
Heel vreemd al jaren niet meer omhoog gegaan maar nu heb ik deadlift op 180 kg x8 gedaan (met trap bar). Ook bankdrukken ging beter. Misschien dat het zout iets geholpen heeft. Voor de rest was het een lekkere sessie. Mooi die sessie in de ochtend en dan nu krachttrainen. Ik hoop dat roeien morgen ook weer goed gaat.

Deadlift 160-170-180 (x8) (trap bar) (nieuw persoonlijk record)
Squat 100-105-110 (x8)
Bankdrukken 100(10) 105 (10) 110 (8) 115 (8) (moet het even beter verdelen maar ik begin laag omdat mijn schouder vaak pijn doet
Latpully (65 kg 4 x (10-12)
DB press 4 x 12 (geen idee wat het exacte gewicht is zijn ironmaster quicklock DB in lbs (had aan iedere kant 20LBS + het handvat)
Triceps press down ( 4 x 10 met 30 kg)
Concentration curl (geen idee wat het gewicht exact is (25LBs aan plates en het handvat)
Ab roller en iets van buigen onder een lat pully met een touw
 
Iets minder als vorige sessie maar ligt allemaal dicht bij elkaar. Ik ben erg blij dat ik nu dagelijks cardio kan doen. Deze data komt uit mijn roeimachine gecombineerd met de ergdata app en een hartband.

Totaal geen moeheid niets.


Geen krachttrainen voor vanavond, misschien dat ik nog wat op de assault bike ga doen. Maar denk het niet. Wil eerst zeker zijn dat wat ik nu doe vol te houden is op termijn.


row1.JPG
 
Gisteren korte sessie krachttraining, had omdat ik woensdag zoveel deadlift deed een pr blijkbaar mijzelf een beetje geblesseerd. Ik voelde het al een donderdag en vrijdag in de ochtend maar toen ik een gewicht wilde pakken voor deadlift ging het niet. Deed pijn. Andere oefeningen geen probleem


Squat 100-105-110 (x8)
Bankdrukken 100(10) 105 (10) 110 (8) 115 (8) (moet het even beter verdelen maar ik begin laag omdat mijn schouder vaak pijn doet
Latpully (65 kg 4 x (10-12)
DB press 4 x 12 (geen idee wat het exacte gewicht is zijn ironmaster quicklock DB in */- 25kg per DB


Vandaag niet roeien en geen krachttraining, denk dat een dagje rust goed is.
 
In de ochtend weer geroeid, vanavond weer wat krachttraining. Ik heb het echt gemerkt dat rust helpt. Zaterdag en zondag niet getraind. Vandaag mijn beste roeisessie tot nu.
Zeker als je naar mijn hartslag kijkt die 13 slagen minder gemiddeld is en mijn afstand groter. Dus rust helpt echt. Ik heb het blijkbaar dus toch nog steeds niet goed door en nog steeds teveel focus op gewoon doorduwen en nooit opgeven.

Ik zie mijn gewicht naar beneden gaan en mijn buik is nog nooit zo lean geweest. Ik ben zo iemand die een tijd op een gewicht blijft en dan opeens een kg of meer verliest en dan op dat lagere gewicht blijf. Zal wel door cortisol of weet ik veel wat komen. Duurt gewoon even voordat resultaat zichtbaar wordt. Dat is wel lastig omdat je dan echt vertrouwen moet hebben in het process.

Ik heb mezelf nog 2 maanden extra gegeven voor de cut, om echt naar de 10% te gaan. Op dit moment gaat het langzaam maar er is vooruitgang.
row.JPG
 
Sessie krachttraining overgeslagen, wilde toch nog iets meer rust voor mijn rug en schouders. Had al in geen tijden een deload gehad. Dus 2 sessies niet trainen maar wel gewoon cardio is ok. Ik moet mijn dieet weer iets strakker aantrekken. Gisteren toch stukje kaas (hoe Nederlands) extra gegeten. Maar ik ben nu ok met een langzamere vooruitgang.

Ik heb zoiets van gewoon een kleine verandering is ook goed zolang ik maar niet gek wordt en energie heb. Dat het dan langer duurt is ok, ben toch al een stuk lager in vetpercentage als normaal. Het roeien zit er ook lekker in mentaal. Ik begin sneller nadat ik uit mijn bed rol en even wat cafeine naar binnen werk. Dus dit zit nu goed in mijn programma. Ik zie ik niet echt meer op tegen het roeien en mijn hartslag was ook deze sessie veel lager als vorige week en de langste afstand in 30 minuten tot op heden.

Ik zit te denken op termijn naar 35 minuten te gaan. Aan de andere kant moet er wel een redelijke balans blijven. Ik wil niet te ver gaan dat ik het ga haten. Voor iedereen die nooit roeit die paar meters extra is best een prestatie. Maar zie dit op termijn nog wel omhoog gaan. Maar het beste is dat mijn hartslag daalt.



row.JPG
 
Back
Naar boven