XXL Nutrition

herhalingen/gewicht (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

eminem01

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
11 apr 2008
Berichten
120
Waardering
0
hey,

ik train nu al een tijdje met 6-8 reps, 3 sets van de meetste oefeningen (wel alleen met dumbbells) en dit is toch hoe je het moet doen om spieren te ontwikkellen?weinig reps, veel gewicht? en met veel reps minder gewicht krijg je weet ik veel wat? vriend van me vertelde me net het omgekeerde waardoor ik twijfel. dus hoe moet ik trainen om spieren te krijgen?
 
meer als 12 reps is onzin.

verder beetje afwisselen ene keer 5x5reps schema erna 3x8-10
 
Of gewoon afwisselen per training?
 
hey,

ik train nu al een tijdje met 6-8 reps, 3 sets van de meetste oefeningen (wel alleen met dumbbells) en dit is toch hoe je het moet doen om spieren te ontwikkellen?weinig reps, veel gewicht? en met veel reps minder gewicht krijg je weet ik veel wat? vriend van me vertelde me net het omgekeerde waardoor ik twijfel. dus hoe moet ik trainen om spieren te krijgen?

Je ontwikkelt je spieren met elke manier van sets en reps. Maar wat je bedoelt is spiermassa kweken? Beste voor massa is dan met een relatief hoog gewicht en een reprange van 6~10 aan te houden. Zorg wel voor varriatie in je reps en sets..
succes;)
 
meer als 12 reps is onzin.

verder beetje afwisselen ene keer 5x5reps schema erna 3x8-10

5x5 is dus per set 5 herhalingen?
is dat goed?(gewoon voor de zekerheid vraag ik dat want 5 sets lijkt me wel veel.)
 
maar wat is nou beter 3x10 of 5x5?

dankjewel!!

Verschilt voor persoon tot persoon en voor oefening tot oefening.
Als je 5*5 doet kan je meer op kracht trainen, helpt je dus aan kracht te winnen.
Probeer gewoon beide eens. Kijk wat jou het beste lijkt en kies dit dan.
 
Als je 5x5 doet en veel vreet, kom je geheid massa aan
 
Verschilt voor persoon tot persoon en voor oefening tot oefening.
Als je 5*5 doet kan je meer op kracht trainen, helpt je dus aan kracht te winnen.
Probeer gewoon beide eens. Kijk wat jou het beste lijkt en kies dit dan.

ik ben nu veel op apparaten bezig maar ga dit snel veranderen eerst wat oefeningen weten! maar kan 5x5 ook bij apparaten?
 
ik ben nu veel op apparaten bezig maar ga dit snel veranderen eerst wat oefeningen weten! maar kan 5x5 ook bij apparaten?

Kan je doen, maar naar mijn bescheiden mening kan je beter 5*5 doen als je oefeingen doet ter training van borst en rug zoals deadlifts en bench press.

Als je oefeningen moet weten, kijk eens onder categorie oefeningen. Staat een sticky met uitleg over oefeningen voor elke spiergroep.
 
deadlift, bor, squats, bench etc...
 
Back
Naar boven