Fitness Seller

herhalingen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

amilo

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
11 mrt 2004
Berichten
582
Waardering
2
ik persoonlijk vindt 8,6,3 en 1 op max herhalingen het best werken voor mij.
kheb het geprobeerd met 12 tot 15 herhalingen maar kreeg daar geen vooruitgang mee.
tijdens die periode drukte ik maar net 90 kg en met deze training zit ik nu op 110kg
wat zijn jullie ervaringen? ik ben een ectomorf
 
8,8,8 (of 6 bij de laatste) kan. bij 12-15 reps zul je niet snel vorderingen maken idd bij bankdrukken.

Als het je puur om het bankdrukken te verbeteren gaat kun je eens kijken naar hoe goed zijn je triceps en schouders getraind, als deze mischien iets achterlopen ten opzichte van je borst. Kun je eens proberen deze goed erbij te trainen dan zul je zien dat je al wat meer vordering in gewicht kunt pakken.
 
triceps pushdown 75kg en schouder press 65kg met losse stang
 
ik doe vaak 9,7,4/5. en alleen laatste set failure. ga er wel goed mee vooruit
 
amilo zei:
triceps pushdown 75kg en schouder press 65kg met losse stang

dat zit dan wel goed zo te zien, pak je je triceps samen op 1 avond met borst of schouders ? mocht dit zo zijn. Probeer ze dan juist zo ver mogelijk uit elkaar te zetten in de week bij mij scheelt dat enorm in kracht
 
wel vreemd dat je triceps pushdown sterket is inderdaad. Bij mij is shoulder press juist 2 keer zo sterk ofzo
 
persoonlijk heb ik toch iets meer herh nodig, bij mij werkt het best 12; 10; 8; 6 reps
 
Action Roy zei:
8,8,8 (of 6 bij de laatste) kan. bij 12-15 reps zul je niet snel vorderingen maken idd bij bankdrukken.

Ipv naar de herhalingen te kijken, is het misschien een idee om naar de snelheid en intensiteit en rustperioden te kijken. Want vooral deze drie bepalen de progressie in de benchpress en niet zozeer het aantal herhalingen (alleen kijken naar het aantal herhalingen is eigenlijk niet voldoende).
 
Ik train meestal met 12,10,8. Vind het soms wel leuk om 8,8,6 te pakken maar heb dan het gevoel dat je zo bruut mogelijk een paar herhalingen eruit knalt ipv met 12 herhalingen waarbij je beter op de oefening concentreerd en je dan "langzamer" leegtrekt.

Uiteraard kun je dit ook bij 8 herhalingen, maar ik heb dan snel de neiging om net even hoger te gaan dan goed voor de techniek is.
 
vooral als ik de laatste max rep eruit pomp tijdens bijv de bp en sta dan op lijkt het net of mijn spieren door mijn huid heen willen komen :eek: .
ik krijg met deze methode echt een mega pomp
 
Kijken jullie naar de kracht of de groei?
 
Back
Naar boven