XXL Nutrition

herhalingen

ronald.ot

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
oke ik hoor de laaste tijd en lees vaak zoveel verschillende dingen over de herhalingen om spiermassa te krijgen U SNAPT HET WEL WAT IK BEDOEL :d

zelf doe ik altijd

borst 4*6
rug 4*6
schoudes 4*6
armen 4*6 biceps en triceps 4*10/12
benen 4*6 hoorde dat 4*10 beter was ?
buik bv 4*15 met giwicht van 22 kilo op schuin bankje

hoeveel herhalingen is nou precies goed om echt voor de massa te gaan veel of juist weinig waar ik ook kijk daar lees je dit daar lees je dat weer please help ?????

newsflash : er bestaat geen unaniem rep/set schema. enkel aanwijzingen. verder moet je IMO niet teveel op die cijfers blijven plakken, want dit kan veranderen van dag tot dag.

het precies aantal reps bestaat niet. zo eenvoudig is het.

Originally posted by ronald.ot
oke ik hoor de laaste tijd en lees vaak zoveel verschillende dingen over de herhalingen om spiermassa te krijgen U SNAPT HET WEL WAT IK BEDOEL :d

zelf doe ik altijd

borst 4*6
rug 4*6
schoudes 4*6
benen 4*6 hoorde dat 4*10 beter was ?
buik bv 4*15 met giwicht van 22 kilo op schuin bankje

hoeveel herhalingen is nou precies goed om echt voor de massa te gaan veel of juist weinig waar ik ook kijk daar lees je dit daar lees je dat weer please help ?????

Afwisseling is belangerijk...

Doe 3 weken 6 reps, 3 weken 8 reps, dan 4 reps, dit is maar een voorbeeld om aan te toen wat ik bedoel..

Dat benen meer reps nodig hebben, heeft te maken met dat je de hele dag erop staat. Maar zoals ik als zei: afwisselen.
Originally posted by ronald.ot

Verschillen armen van biceps en triceps??

Re: Re: herhalingen

Originally posted by aapie80
Dat benen meer reps nodig hebben, heeft te maken met dat je de hele dag erop staat. Maar zoals ik als zei: afwisselen.

dat benen meer herhalingen nodig hebben omdat je er de ganse dag op staat vind ik ik geen reden. als je zo kan redeneren kan je verder denken van 'buikspieren doe ik niet want je gebruikt ze toch elke dag'. je benen hebben IMO zeker niet méér herhalingen nodig. toch niet om die redenen.

• Topic Starter Topic Starter
MAAR hoeveel herhalingen doe jij dan bij de benen ?

Je moet inderdaad gewoon blijven afwisselen.

Echt voor massa zoals ik altijd heb begrepen zit tussen de 6 en 12 herhalingen. Als je hiertussen wat afwisseld zit je zeker goed.

Ik zit normaal tussen de 12 en 6 reps ...

Beginnen met een lichter gewicht en 12 of 10 reps.
Dan naarmate het gewicht zwaarder wordt minder reps.
De laaste 2 sets doe ik 8 reps en dan 6 reps, met een gewicht waarvan ik er maar respectievelijk max 8 en 6 reps kan doen.

Ik doe 3 sets per oefening ( + lichte opwarming indien eerste oef voor die spieren ) de eerste set is zowat bedoel te kijken hoeveel kracht ik die dag heb en de bewegingsbaan gewoon te worden.
Dan de volgende 2 sets ga ik volluit.

Greetz

Kwestie van de benen meer herhalingen ben ik het eens met spike ... bullshit ...

Juist de voorarmen, kuiten en buispieren train ik in hogere reps.
De rest zoals vermeld tss de 12 en 6

Originally posted by Speedy G.
Kwestie van de benen meer herhalingen ben ik het eens met spike ... bullshit ...

De rest zoals vermeld tss de 12 en 6

maar als je het met mij eens bent voor de benen, waarom train je die drie spiergroepen dan in hogere reps?

(het is niet belangrijk iets te doen, maar je moet vooral weten WAAROM je iets doet ;) )

ronald.ot : bij mij is dit hetzelfde als voor alle andere spiergroepen, tussen 1 en 8 reps.

ja da heb ik meestal ook meestal maandje 4*6 dan weer maandje tussen de 4*8 reps voor alle spiergroepen triceps soms wat meer waarom weet niet :P brand zo af en toe fijn he :D

Originally posted by Speedy G.
.... Kwestie van de benen meer herhalingen ben ik het eens met spike ... bullshit ...

De rest zoals vermeld tss de 12 en 6 ....

Originally posted by Spike
.... maar als je het met mij eens bent voor de benen, waarom train je die drie spiergroepen dan in hogere reps?

(het is niet belangrijk iets te doen, maar je moet vooral weten WAAROM je iets doet ;) ) ....

Precies een buikspier groeit ook van ZWAAR trainen en dus ook van 'gewoon' bv 4 sets van 8 reps :D

Groet Smalluser :thumb:

Elke training zijn mijn reps anders, Ik gebruik alleen 10-8-6-6 reps als richt lijn... Bv in plaats van 8 kon ik nog net 9 doen, en de andere keer kan ik juist alleen 8, en misschien de andere keer kan ik weer 7 ofzo...

Meestal zit ik alleen met traps, kuiten en onderarmen tussen de 12 en 15 reps.

maarrrrrrrrrrrr....

waarom? ;)

Tegen mij ? :)

Spieren die sneller herstellen die pak ik altijd met wat meer reps.
Stel dat ik buik zou trainen dan zou ik die ook met wat meer reps pakken.

Ik heb ook altijd meer spierpijn wanneer ik mijn traps tussen de 12 en 15 reps pak, Niet dat dat wat wil zeggen. Bij mijn traps gooi ik er ook bijna elke week wel een dropset tegenaan. Heerlijk om dan met een wat lichter gewicht effe nog wat reps te maken. Op die momenten zie je er trouwens niet op zijn mooist uit :) Meestal trek ik hele vreemde bekken.

Maar ik zie het wel, deed eerst mijn traps en kuiten ook reps van 8 . Maar sinds ik wat meer reps pak lijkt het wel of ze beter groeien.

Originally posted by Bram

Tegen mij ? :)

Spieren die sneller herstellen die pak ik altijd met wat meer reps.
Stel dat ik buik zou trainen dan zou ik die ook met wat meer reps pakken.

Ik heb ook altijd meer spierpijn wanneer ik mijn traps tussen de 12 en 15 reps pak, Niet dat dat wat wil zeggen. Bij mijn traps gooi ik er ook bijna elke week wel een dropset tegenaan. Heerlijk om dan met een wat lichter gewicht effe nog wat reps te maken. Op die momenten zie je er trouwens niet op zijn mooist uit :) Meestal trek ik hele vreemde bekken.

Maar ik zie het wel, deed eerst mijn traps en kuiten ook reps van 8 . Maar sinds ik wat meer reps pak lijkt het wel of ze beter groeien.

maar als ze sneller herstellen, waarom dan niet evt iets vaker trainen, en dan gewoon met lagere reps trainen en zwaar genoeg zodat je zeker de FOG vezels genoeg aanspreekt ? mettertijd zal de ratio SO/FOG/FG vezels veranderen in voordeel van de FOG/FG vezels, waardoor ze meer massa zullen hebben, maar ook minder snel zullen herstellen.

ik ben ervan overtuigd dat je voor goede traps vooral zwaar moet trainen. de mensen met de grootste traps zijn powerlifters. en die zitten niet te shruggen met dumbbells voor 15 reps :D en ze lijken beter te groeien door de pomp denk ik, dat geeft de indruk dat ze veel groter zijn. doch het is enkel pomp.

daar zit idd logica in spike :D

:mier:

Neen, je hebt weereens gelijk als je iets doet moet je ook weten waarom en niet gewoon alles klakkeloos overnemen van iemand.

Die spiervezels heb ik totaal geen verstand van dus daarover ga ik niet tegenspreken.

Maar zeker de buikspieren, die voelen gewoon beter aan in hoge reps ... wil ook een slanke taille krijgen en geen enorme buikspieren is toch niet echt mooi.
Soms moet je niet achter alles een medische uitleg zoeken, maar gewoon naar je lichaam luisteren.
Er bestaan zeker 100 verschillende theorieën, je moet gewoon uit ondervinding uitzoeken welke het beste bij je past.

En natuurlijk baseer ik me ook op jullie raadgevingen ( 3XL, spike, admin , etz ... ) , maar neem niet alles gewoon over.
Ook vraag ik regelmatig aan men kiné raad ivm de training vooral of ik zo geen blessure zal oplopen.

De kuitspieren ( het is wel lang geleden dat ik die getraind heb .... knie opperatie ) deed ik in 15 reps in de standing calf raise en de seated ... 12-10-8

En de voorarmen doe ik wrist curl en reverse wrist curl.
Doe ik 15-12-10 ... gewoon omdat het beter aanvoeld.
Ook als ik met zwaardere gewichten ga beginnen werken zien men polsen er te veel vanaf en heb ik meer pijn dan iets anders.

Ik heb eigenlijk niet echt rekening gehouden dat het spieren zijn die sneller herstellen want het zijn tenslotte spieren die je bij veel oefeningen ook gebruikt zonder daar echt bedoeld voor te zijn. Zoals je voorarmen gebruik je toch bij veel bovenlichaam oefeningen , abs idem ...

Dus sowieso train je die al gedurende de week door.

Ik ga hier dus geen concrete uitleg geven waarom ...
Gewoon omdat het beter aanvoeld ... voor mij.

greetz

ps: hangt ook af wat je doel is: massa, kracht, uithouding...
voor BB houd ik me aan 10-8-6

Laatst bewerkt:
maar wat bedoel je dan met beter aanvoelen?

want er is een verschil tussen goed aanvoelen en ook effectief werken :)

verder kan je je buikspieren trainen op kracht. lijkt me gezonder op lange termijn en op kracht trainen met weinig volume gaat niet veel spiergroei teweeg brengen (dit omdat het totaal aantal reps meestal te laag zit)

nu zeg je daat iets, "je moet gewoon uit ondervinding uitzoeken welke het beste bij je past."

maar zijn onderzoeken niet hetzelfde? nl proefondervindelijk uitzoeken wat wel en niet werkt? of wat beter/slechter werkt? ;)

maar als ze sneller herstellen, waarom dan niet evt iets vaker trainen, en dan gewoon met lagere reps trainen en zwaar genoeg

Id, sneller herstel betekend niet dast je meer reps moet doen.

En heb je er wel eens aan gedacht dat je mischien weel sneller hersteld omdat de reps te hoog en het gewicht te lag is??

Terug
Naar boven