XXL Nutrition

Herintreder splitschema

Bezoekers in dit topic

JayJay01

Novice
Lid geworden
18 mrt 2017
Berichten
8
Waardering
0
Lengte
1m93
Massa
78kg
Vetpercentage
10%
Dag allemaal,

Ik ben na een aantal operaties langzaam aan aan het herintreden in de sportschool.

Voorheen sportte ik altijd met een 2 daags splitschema. Dit heeft voor mij altijd goed gewerkt, ging 4 soms 5x per naar de sportschool hiermee.

Ik heb inmiddels al enige tijd een 4 daags splitschema omdat ik dacht hiermee beter resultaat te bereiken:
-Borst
-Benen, billen
-Rug
-Schouders en armen

Het punt met zo'n soort schema is dat ik veel minder gemotiveerd ben om te gaan, en als ik deze 4 niet haal per week, ik mezelf klote voel, met als gevolg dat ik nog vaker wegblijf uit de sportschool.

Daarbij is er ook ziekte van Lyme vastgesteld, dus veel moe, last van gewrichten/spieren etc.
Tegelijk ben ik ook bij een plastisch chirurg bezig om mijn overtollige huid te laten verwijderen (40kg afgevallen, na 10 jaar trainen geen verbetering in de huid).

Kort gezegd wil ik dus weer terug naar een 2 daags schema, het liefst met een duur van ca. 60 min per training (cortisol/spierafbraak) om zo toch gemotiveerd genoeg te blijven.

Ik had al voor mezelf in gedachten hoe dit er ongeveer uit moet zien:
-Benen, billen en rug
-Schouders, borst

Nu wil ik de biceps en triceps over deze 2 verdelen, maar bij welke kan ik dit het beste doen?
Ook vraag ik me af hoeveel oefeningen ik per spiergroep het beste kan doen met een 2 daags splitschema voor het beste resultaat.

Alvast bedankt!
 
Ik denk dat je het beste een UB/LB split schema kunt kiezen, dat doe ik zelf ook, met wat core oefeningen op mijn LB dag.
 
Ik denk dat je het beste een UB/LB split schema kunt kiezen, dat doe ik zelf ook, met wat core oefeningen op mijn LB dag.

Dankje voor je reactie.
UB/LB klinkt ook erg goed. Ik vind leg&butt day ook heerlijk.
Maar met UB zou ik dan schouders, borst, triceps, biceps en rug in 1 training moeten doen?
Hoeveel oefeningen per spiergroep zou voldoende zijn of zo efficiënt mogelijk te trainen, met goede resultaten?
 
Als je UB met vooral compound oefeningen doet, dan hoef je maar weinig triceps en biceps oefeningen te doen. Je zou kunnen denken aan twee pull oefeningen van boven naar beneden en van voren naar je toe (pull-down, row) en twee push oefeningen van beneden naar boven en naar voren (overhead press, benchpress) hier zo'n 3-4 sets van per stuk en dan nog 2, hooguit 3 sets een oefening voor je triceps en je biceps. Probeer het gewoon een paar weken uit, ik denk wel dat het je zal bevallen.
 
Als je UB met vooral compound oefeningen doet, dan hoef je maar weinig triceps en biceps oefeningen te doen. Je zou kunnen denken aan twee pull oefeningen van boven naar beneden en van voren naar je toe (pull-down, row) en twee push oefeningen van beneden naar boven en naar voren (overhead press, benchpress) hier zo'n 3-4 sets van per stuk en dan nog 2, hooguit 3 sets een oefening voor je triceps en je biceps. Probeer het gewoon een paar weken uit, ik denk wel dat het je zal bevallen.
Dankjewel! Ga ermee aan de slag!
 
je kan ook Push/pull doen.
Heb twee verschillende push en twee verschillende pull dagen in mijn schema. als ik eens drie keer ga begin ik gewoon de week erna met dag 4 ipv terug met dag 1. of als ik eens een keer meer ga dan tel ik gewoon door. Motiveert mij enorm en zie goede progressie
 
Back
Naar boven