MuscleMeat

heroppikken van trainen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Blackadder

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
7 nov 2004
Berichten
6.722
Waardering
2
nu ik weer de kriebels heb om er weer tegen aan te vliegen met trainen, en zo n half jaar heb weggesmeten aan feesten en dergelijke. Besef ik dat ik veel van mijn pluimen heb verloren, toen ik stopte zat ik op 88 kilogram voor een lengte van 1.92, vetpercentage weet ik niet, maar om een idee te geven: ik zat op een bench press 1X op zo n 117.5 kilo, msschn niet veel voor velen hier, maar was er trots op mijn prestaties indertijd, nu ik trug begon met een gewicht van 84 en een veel hoger vetpercentage zit ik niet veel verder dan 1X100 ofzo.

nu is mijn vraag: zit ik snel weer op mijn oud niveau om vanaf daar verder te gaan? of begin ik trug als "newbie", bestaat er zoiets als "spiergeheugen" ofzo?
Ik hoor vaak zeggen dat wat gaint ben je dubbel zo snel kwijt wanneer je stopt, maar wanneer je het trainen trug oppikt zit je ook dubbel zo snel op je ouwe niveau. klopt dit in enige vorm?
 
Ik weet niet hoe lang je hebt getrained voordat je stopte. Voor veel mensen die al jaren trainen, is een half jaar stoppen wel lang, maar niet rampzalig. Ik ben zelf één keer voor 4 maanden gestopt. Ik pakte de draad daarna vrij snel weer op.

Ik zou als ik jou was het verleden vergeten en niet kijken naar de gewichten die je vroeger tilde. Dat lokt alleen maar blessures uit. En dus ook niet naar anderen kijken.Je zou dus inderdaad als newbie kunnen beginnen. Je voelt vanzelf wel aan wanneer je zwaarder kan gaan trainen. Rustig aan doen en geduld hebben.

En zorg er nu voor dat je blijft trainen. Of ben je zo iemand die er een half jaar uitligt en zodra de zomer weer komt snel nog even in vorm wil komen? Op die manier bereik je niet veel natuurlijk. Er kan natuurlijk altijd wat gebeuren waardoor je een tijd niet kan trainen. Maar je hebt van die gasten die 2 maanden trainen, dan weer 3 maanden niet en dan weer een maandje wel. Moet iedereen natuurlijk zelf weten, maar bij mij komt het allemaal niet zo serieus over.

Succes ermee,
Saint
 
117.5 is ook niet weinig ... tenzij je al 10 jaar traint :D
 
ik druk 90 kg dat zegt denk ik wel genoeg ;)
 
bob builder zei:
nu is mijn vraag: zit ik snel weer op mijn oud niveau om vanaf daar verder te gaan? of begin ik trug als "newbie", bestaat er zoiets als "spiergeheugen" ofzo?
Ik hoor vaak zeggen dat wat gaint ben je dubbel zo snel kwijt wanneer je stopt, maar wanneer je het trainen trug oppikt zit je ook dubbel zo snel op je ouwe niveau. klopt dit in enige vorm?

Ja spiergeheugen bestaat. Het verschilt per persoon, maar ik denk dat je binnen 3 maanden toch wel weer in de buurt van je oude niveau moet kunnen komen.

Succes.
 
na enige afwezigheid op dit forum, begin ik vandaag ook terug aan men eerste training, ik heb nu zo een 10 maanden stilgelegen, vollop gefeest, gerookt(veel meer dan anders) ongezond gegeten, en nog eens klierkoorts tussendoor gehad, allemaal een beetje te veel van het goede

ervoor had ik twee jaar training in fitnesscentrum opzitten en 1 jaar in een powerlift centrum: ik ben nu 20 en toen ik stopte dus 19 en toen zat ik op 106 kilo en vetvrij was iets van een 80 kilo, nu weeg ik 102 en vetvrij weet ik niet

mijn specs toen ik stopte waren bench
115x1
squat
180x2
deathlift
180x1

ik ga jullie op de hoogte houden hoe het met mij vorderd maar zou graag mezelf het tweede weekend van augustus mezelf terug zien met die specs, moet wel mogelijk zijn lijkt me aangezien ik qua vorm niet veel minder gespiert ben en ik nog af en toe eens met losse halters thuis trainde (wel niet intensief of lang maar gewoon ter onderhoud)
 
en wat ik ook eigenlijk wou vragen ik heb nooit creatine nog ander supplement genomen, is dit nu misschien aan te raden om terug te beginnen of niet?
 
@zwan007: begeven je doelen zich richting bodybuilding of power lifting?

Wellicht leuk om hier een soort van terugkeer-log van bij te gaan houden. Same goes for Bob.
 
lionel zei:
@zwan007: begeven je doelen zich richting bodybuilding of power lifting?

Wellicht leuk om hier een soort van terugkeer-log van bij te gaan houden. Same goes for Bob.


Okido; wil gerust mijn resultaten nog eens neerpennen over enkele maanden, ben van plan om deze zomer al wat bij te bulken, maar met de hitte zal het wel wat zwaarder zijn.

Om terug te komen op saint: nee ik ben echt wel iemand die er altijd voor gegaan is, al was het altijd minder dedicated dan de meesten hier, had het licht voordeel van genetische aanleg, dus nam ook mijn eetschemas niet te nauw en zag gewoon vaak dat ik mijn dagelijkse caloriebehoefte binnenhad, om de drie uur iets te eten, en gevoelsmatig aanvoelen of ik alles wel binnen had van macronutienten.
ik ben nu wel van plan om meer strikt met de sport om te gaan.
 
zwan007 zei:
en wat ik ook eigenlijk wou vragen ik heb nooit creatine nog ander supplement genomen, is dit nu misschien aan te raden om terug te beginnen of niet?

Ik zou whey in ieder geval opnemen in je voedingsschema (na opstaan en na training). Creatine kan je nemen maar supplementen werken alleen als je voedings 100% in orde is. Bovendien werkt creatine niet iedereen (ik wil niet zeggen dat het bij jouw niet werkt) . Daarnaast moet je ook veel water erbij drinken. Ik gebruik geen creatine en ik mis het niet :cool:

Alvast succes bro :cool:
 
ok, ik ben terug opnieuw begonnen (even kleine verklaring van de woorden BP:bench Presse DL:DeathLift SQ: Squat (full))

BP: 27/06 > 40^12/1 50^10/1 60^8/1 (dus verklaring: bench press op 27/06 40x12/1reeks)
op 28/06 > 60^3/6
op 09/07 > 65^3/5 65^9/1(was men laatste reeks en heb geprobeerd max aantal reps te bereiken)

SQ: 27/06 > 50^6/3 70^6/3
28/06 > 60^3/6
09/06 > 80^3/6

DL: 27/06 > niet
28/06 > 80^2/6
09/07 > 80^2/1 85^2/1 90^2/1 95^2/1 105^2/1

wat denken jullie hiervan
vroeger was men max toen ik stopte BP 115 SQ weet ik niet echt denk iets rond 160 en deathlift 180
 
Back
Naar boven