Fitness Seller

hersenen trainen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

dandyman

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
1 mrt 2003
Berichten
7.925
Waardering
1
jaja, bij deze een vraag over school.
ik loop momenteel stage bij een reclamebureau maar doorgaans zit ik meer op dit forum dan dat ik bezig ben met mn werk. Tja, die discipline kan ik niet zo opbrengen blijkbaar. Maar ik zie me eigenlijk niet verder gaan in het reclamewereldje, de gedachte dat ik jaar in jaar uit de hele dag achter de computer moet zitten maakt me nu al depressief en zo zit ik er al kleine 2 jaar over na te denken om iets met fitness/bodybuilding/anatomie/training/voeding te gaan doen in een eventuele vervolgstudie. Want werken bepaalt toch het grootste gedeelte van je leven en dan moet ik me wel in een werkomgeving bevinden waar ik en van blijf leren en wat me integreert.
Ik vind deze levensstijl met al zijn facetten toch het interessantste wat er is en dat zal ook niet veranderen denk ik.
Ik baal dat ik van mezelf nog wel jaar naar school moet en een diploma moet halen want tja, zonder papiertje......
Maar als ik klaar ben dan zou ik graag mijn studie voortzetten in dit wereldje met mensen die dezelfde interesses alswel dezelfde doelstellingen hebben. Maar dan heb ik geen idee wat voor studie hiervoor de juiste is. Naar aanleiding van het artikel van Zwier (geweldig artikel overigens) op de homepage van bodybuilding.com weet ik dat je er dus wel je studie van kan maken, maar heeft iemand enig idee waar en wat?
 
Laatst bewerkt:
Je kan denken aan het CIOS (sport opleiding). Een cursus Fitnesstrainer A (later B), Cursus Anatomie, Kursus sportvoeding enz enz..
 
ja, bedankt maar ik dacht dat dat enkel gymleraar op school was. is mij ooit verteld , maar ik zal eens verder kijken dan mijn neus lang is.
 
Bij het cios hebben ze diverse richtingen waarmee je later verder kan dan sportleraar alleen. Vind je info hier!

Veel suc6
 
kun je ook lessen volgen via avondschool of bv. 's zaterdags.
ben ook wel geiteresseert om later iets te doen dat te maken heeft met dit allemaal. ik woon wel in belgie (oost- vlaanderen)
 
betr voor mij dat dat ook in arnhem zit. laat wakker=lekker lang slapen = lekker groeien
 
Ik zit op het Cios! In Haarlem.
Maar als je je alleen wilt richten op het sportschoolgebeuren, dan zou ik er goed over nadenken, omdat de opleiding veel breder is.
Je krijgt ook een hoop onzinvakken die niets met jouw interesse te maken hebben.(denk ik) En het duurt 3 jaar.


Vooral het eerste jaar doe je veel aan praktijk: Atletiek, turnen, zwemmen, balsporten en grondvormen. Dat is wel leuk, maar ook best zwaar vooral in combinatie met je eigen training.
Je leert ook over anatomie, fysiologie, hoe je moet trainen voor uithoudingsvermogen enz..
Ik zit nu in het tweede jaar en ben het aardig zat, vooral omdat de modulen trainingskunde zijn afgerond. En omdat het niveau van de opleiding tot Sportschoolhouder(mijn Hoofdkeuzevak) errug laag is en echt tegenvalt.
Het merendeel van mijn klas komt nooit in een sportschool om te trainen maar alleen om stage te lopen. Ik denk dat er van de ong. 60 leerlingen misschien 10 serieus trainen. En die moeten anderen mensen gaan vertellen hoe ze moeten trainen!
 
ja, das tenminste eerlijke info waar iedereen wat aan heeft. Maar wat was jouw idee voordat jij daar aan begon. wat wil jij ermee bereiken?
 
He dandyman check je pm.
 
ja, heb ik net gedaan maar wat moet ik dan te zien krijgen.
ik zal wel weer t een en ander verkeerd hebben gedaan....:scratch:
 
ik heb t nog een keer verstuurd
 
Ga Fysiotherapie studeren! :) Ik wil dit ook gaan doen.
 
Originally posted by maniac
ik heb t nog een keer verstuurd

ja eindelijk. Ik heb gelukkig nog ruim een jaar om een besluit te nemen. Maar inderdaad, dat eertse jaar klinkt wel vermeoeiend als je serieus bezig bent met je fysiek. maar bedankt voor dit aandeel
 
Back
Naar boven