AndroidHealthClinic

hersenpijn (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Enzonn

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
28 dec 2007
Berichten
2.305
Waardering
32
Een paar weken geleden was ik gewoon lekker aan het trainen, tot ik begon met de legpress. Het ging op zich wel goed, en toen moest ik nog even 1 laatste inspanning leveren. Nou, het lukte me uiteindelijk om die gewichten omhoog te krijgen, maar ik had zo'n koppijn gekregen van de inspanning. Ik heb de hele avond echt met het gevoel gelopen dat mijn kop uit elkaar kon spatten (beetje overdreven) en ik heb verder een week lang helemaal niks aan sport kunnen doen, want elke keer als ik alleen maar even ging rennen kwam het weer terug.

Het is niet zoals een normale hoofdpijn, dit voelde ik echt gewoon aan mijn hersenen leek het wel. Het is ondertussen allang weer over, maar ik ben heel erg bang dat het weer terugkomt. Mijn opa had vroeger ook zoiets en kreeg uiteindelijk een hersenbloeding.

Ik vraag me af of iemand van jullie dit ook wel eens heeft gehad en misschien ook weet wat je eraan kan doen. Of is het misschien slim om eens naar de dokter te gaan? Alvast bedankt!
 
zorgen voor een goede ademhaling tijdens de oefening
anders komt er te veel druk in je hoofd

(misschien toch even een dokter raadplegen...)
 
Klinkt gevaarlijk zeker met het vermoeden dat het iets erfelijks is. Ik heb soms bij een training ook wel eens een plotse hoofdpijn die geleidelijk vrij snel overgaat. Heeft wss te maken met te grote druk ergens in het brein.
Beter bij de dokter gaan, mss kan er een of andere scan gedaan worden om de situatie daar eens te bekijken.
 
Ok thanks.
 
is inderdaad gewoon de hoge bloeddruk die ook je aderen in de hersenen flink oppompt wat voor een onaangenaam gevoel kan zorgen, er is natuurlijk pas sprake van een ernstig probleem wanneer die aderen springen , maar dan is het al te laat.
Even ter verduidelijking, ik had laatste even hoofdpijn gekregen van een potje schijten, dus het is niet specifiek krachtsport waar dit door kan gebeuren, gewoon goed blijven ademen.
Dokter zal trouwens weinig zin hebben maar je kunt natuurlijk langsgaan om jezelf gerust te laten stellen.
ps. je hersenen kunnen geen pijn doen want ze zijn gevoelloos, tegenwoordig voeren ze hersen operaties uit met de patient bij kennis en dan moet de patient vragen beantwoorden en aan de hand van de antwoorden kunnen ze ongeveer weten in welk deel van de hersenen ze zitten te snijden, zag ik laatst nog op tv
 
tegenwoordig voeren ze hersen operaties uit met de patient bij kennis en dan moet de patient vragen beantwoorden en aan de hand van de antwoorden kunnen ze ongeveer weten in welk deel van de hersenen ze zitten te snijden, zag ik laatst nog op tv

Bizar
 

natuurlijk alleen bij bepaalde operaties. De operatie die ik zag ging om een tumor in het spraakgebied van de hersenen. Als die vrouw simpele vragen niet goed kon antwoorden wisten ze dat ze beter niet daar konden snijden . hoe het precies zit weet ik niet :D
 
Ik heb ook weleens zoiets gezien. Aardig gek inderdaad.

@TS als er iets gesprongen zou zijn dan was je nu al dood.
 
je moet ook wel blijven ademhalen als je traint :p
 
natuurlijk alleen bij bepaalde operaties. De operatie die ik zag ging om een tumor in het spraakgebied van de hersenen. Als die vrouw simpele vragen niet goed kon antwoorden wisten ze dat ze beter niet daar konden snijden . hoe het precies zit weet ik niet :D

Heb ik ook gezien inderdaad. Lijkt me toch best eng ook al voel je het niet als je daar ligt en je weet gewoon dat ze in je hersenen zitten te wroeten.
 
opbouwende bloedprop
 
natuurlijk alleen bij bepaalde operaties. De operatie die ik zag ging om een tumor in het spraakgebied van de hersenen. Als die vrouw simpele vragen niet goed kon antwoorden wisten ze dat ze beter niet daar konden snijden . hoe het precies zit weet ik niet :D

Heb ik gehad, maar dat doen ze van te voren. WADA-test heet dat.
Ze spoten toen een goedje in me slagader via me lies om zo te kijken aan welke kant mijn spraak gedeelte zat.
Ze hielden bijvoorbeeld een vork voor en ik dan moest ik "vork" zeggen wat dus niet ging.... heel bizar.
 
Back
Naar boven