AndroidHealthClinic

Herstel 24 uur?

Bezoekers in dit topic

koolstofje

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
15 jan 2008
Berichten
336
Waardering
1
..
 
Laatst bewerkt:
Dat wisselt van persoon tot persoon. Ook maakt het uit hoe intensief de inspanning is geweest. Als je 5 oefeningen met elk 3 werksets doet heb je langer herstel nodig dan wanneer je 1 oefening met 2 sets hebt gedaan bijvoorbeeld. Ik ga zelf altijd uit van minimaal 72u rust.
 
Hangt dat niet van je leeftijd/trainingsintensiteit etc. af? Waarschijnlijk kan niemand je dat vertellen aangezien dat niet vast staat jammer genoeg:P.
 
..
 
Laatst bewerkt:
Denk ook dat goede voeding essentieel is voor het herstel.
 
Verschilt idd van persoon tot persoon, leer luisteren naar je lichaam.
 
Dan nog lijkt het me dat de hoeveelheid herstel met zwaarder trainen gelijk blijft.
Het aantal %ten dus.
Zwaar trainen meer herstel, dat lijkt me logies..maar ik zit maar te denken van stel dat het herstel boven de 50% ligt (ook met zwaar trainen), het altijd effectiever is elke dag te trainen.
Natuurlijk ga ik ook uit van min 48 uur..maar dan zit je altijd boven de 50% herstel, dus is 72 uur dan ver overtrokken!?

Dat klopt natuurlijk niet. Als je 2 sets doet van een oefening en daarna weer naar huis gaat, ben je waarschijnlijk de volgende dag alweer tegen de 100% hersteld. Als je een hele workout doet ben je de dag erna misschien 40% hersteld. Getallen zijn uit de lucht gegrepen omdat ik het niet weet, maar het is slechts om als voorbeeld te dienen.

Je kan wel elke dag trainen, maar dan zeker niet dezelfde spiergroepen. Maar het lijkt me dat je dit zelf ook inziet :)
 
Dat klopt natuurlijk niet. Als je 2 sets doet van een oefening en daarna weer naar huis gaat, ben je waarschijnlijk de volgende dag alweer tegen de 100% hersteld.

Niet als je traint op de DC-wijze.
 
Niet als je traint op de DC-wijze.

Als je de gym in gaat, 1 oefening uitkiest en daar 2 sets van doet en vervolgens weer naar huis gaat, zal je amper wat merken. Ik heb zelf ook DC getraind, en daar ligt het toch wel anders :)
 
Back
Naar boven