AndroidHealthClinic

Herstel anabolenkuur (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
25 feb 2022
Berichten
183
Waardering
79
Lengte
1m86
Massa
93kg
Vetpercentage
18%
Dag medegrinders,

Ik ben nieuw op het forum en ik heb jullie hulp nodig. Ik ben een fanatieke bodybuilder van 26 jaar en ik heb mijn eerste kuurtje achter de rug. Het kuur zag er zo uit:

(1-10): 500mg testosteron-E (gesplitst in 2 injects)
(10-12): 125mg testosteron-E per week
(1-4): 60mg Anavar
(14-18): 20mg Nolvadex ED

Ik ben om precies te zijn 16-02-2022 volledig gestopt met mijn kuur (inc. nakuur). Ik heb 2 weken een HRT dosis toegediend omdat ik mij daarbij wat beter voelde dan cold turkey alles stop te zetten.

Ik had tijdens het eerste 2 weken van mijn nakuur een enorm vervelende dip in libido (logisch), gemoedstoestand en overall-functioning. Ook waren mijn ballen nog heel erg gekrompen. In week 3 en 4 van de PCT was ik wat vooruit gegaan op sommige lifts en voelde ik mij al stukken beter. Ook waren mijn teelballen weer op formaat. Toen naderde het einde van de nakuur en ik voel mij nog steeds best goed en is mijn libido aardig goed teruggekomen, maar niet volledig wat overigens ook heel logisch is. Mijn kracht in mijn lifts zijn nou wel langzaam achteruit aan het gaan, maar dit brengt bij mij juist weer een nieuwe motivatie naar boven om te gaan knallen. Ik heb mijn trainingen wat lager gebracht in volume en ik heb nou 2 rustdagen per week in plaats van 1 om ervoor te zorgen dat ik niet overtrained raak.

Nou heb ik bloed laten prikken en mocht ik van de huisarts geen Prolactine en Oestradiol aankruisen omdat dat voor vrouwen zou zijn?? Ook ben ik zo geniaal geweest (maar niet heus) om niet een bloedtest te doen voordat ik aan mijn kuur begon. Dit zijn de waardes die ik heb gekregen en ik zou graag willen dat iemand ze voor mij kan beoordelen.

Al met al ben ik blij met de resultaten alleen ben ik in een veel te grote surplus wat veel vet aangekomen. Mijn startgewicht was 85.3 en mijn eindgewicht 97.8. Na mijn kuur ben ik al het vocht verloren en is daar 93 kg van overgebleven. Nou is mijn doel zoveel mogelijk behouden tijdens het herstel en even rust te nemen van kuren om volledig te herstellen.

Ik ben ook van plan in mijn toekomstige cycles (waar ik mij overigens nu nog niet mee bezig houd) een log bij te houden en jullie mee te nemen in mijn ervaringen.
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    180 KB · Weergaven: 178
  • image.jpg
    image.jpg
    97,2 KB · Weergaven: 166
Eerlijk gezegd zou ik nog niet te vroeg juichen met het terugkomen van je Libido, kan nog altijd de verkeerde kant opgaan aangezien het nog heel recent is. Bij mij was de crash er ook pas na een maand na de ''PCT''.
 
Ziet er allemaal goed uit, waarden allemaal binnen de marges.

Misschien in het vervolg HCG mee laten lopen aangezien je off gaat ipv blast cruise blast etc etc.
 
Eerlijk gezegd zou ik nog niet te vroeg juichen met het terugkomen van je Libido, kan nog altijd de verkeerde kant opgaan aangezien het nog heel recent is. Bij mij was de crash er ook pas na een maand na de ''PCT''.
Dat zou zuur zijn.... geen libido 26 jaar én hij weegt nog steeds maar 93kg op 1.86.
 
Eerlijk gezegd zou ik nog niet te vroeg juichen met het terugkomen van je Libido, kan nog altijd de verkeerde kant opgaan aangezien het nog heel recent is. Bij mij was de crash er ook pas na een maand na de ''PCT''.
Hmm dat zou inderdaad kunnen nog. Ik ben benieuwd wat de tijd mij zal brengen en ik zal jullie ook hiervan op de hoogte houden voor zover het iemand boeit
 
Ziet er allemaal goed uit, waarden allemaal binnen de marges.

Misschien in het vervolg HCG mee laten lopen aangezien je off gaat ipv blast cruise blast etc etc.
Ja zal ik doen. Ik was een beetje eigenwijs op het gebied van HCG en ik besloot het voor deze keer niet te gebruiken om te kijken hoe het herstel verloopt. In mijn toekomstige kuur zal ik het mee laten lopen ter vergelijking. Bedankt voor je reactie!
 
Dat zou zuur zijn.... geen libido 26 jaar én hij weegt nog steeds maar 93kg op 1.86.
Stats zijn inderdaad niet geweldig, maar ik train ook pas 4.5 jaar waarvan 3 jaar echt met het letten op voeding etc. Mijn startgewicht voordat ik begon aan krachttraining was 67kg, dus ik ben toch wel tevreden
 
Ik voeg er ook even aan toe dat ik in mijn verleden een zware eetstoornis had en dat ik daardoor vrijwel niets door mijn keel kreeg. Dit met resultaat dat ik enorm mager was en heel veel moeite had met aankomen. Dit heb ik gelukkig weten te doorstaan met behulp van de dokter en daarna ben ik dus echt begonnen met gains maken.
 
Ik voeg er ook even aan toe dat ik in mijn verleden een zware eetstoornis had en dat ik daardoor vrijwel niets door mijn keel kreeg. Dit met resultaat dat ik enorm mager was en heel veel moeite had met aankomen. Dit heb ik gelukkig weten te doorstaan met behulp van de dokter en daarna ben ik dus echt begonnen met gains maken.
Je hoeft je niet te verantwoorden hoor, als je een goede relatie hebt met je dokter kan hij je zeker begeleiden moesten er toch nog problemen ontstaan in de toekomst.
Maar voorlopig zien je waardes er gewoon goed uit, heb je eventueel een foto van je fysiek? (Hoofd etc mag eraf).
 
Je hoeft je niet te verantwoorden hoor, als je een goede relatie hebt met je dokter kan hij je zeker begeleiden moesten er toch nog problemen ontstaan in de toekomst.
Maar voorlopig zien je waardes er gewoon goed uit, heb je eventueel een foto van je fysiek? (Hoofd etc mag eraf).
Ik heb een je een privé bericht gestuurd
 
Als je tien dagen gestopt bent met de nakuur dan verwacht ik dat je lh en testosteron nog kunstmatig hoog gehouden worden door nog aanwezige tamoxifen (lange halfwaardetijd).
 
Als je tien dagen gestopt bent met de nakuur dan verwacht ik dat je lh en testosteron nog kunstmatig hoog gehouden worden door nog
Ik begon inderdaad vroeg te juichen.. Ik zal even na een maandje weer bloed laten trekken om te kijken hoe het dan eruit ziet
 
Update:
Ruim een maand verder na mijn PCT en ik voel mijzelf redelijk goed. Motivatie zit erin, spieren herstellen weer keurig tussen trainingen waardoor ik weer lekker zwaar intens kan trainen (en zelfs iedere training kan overloaden). Ik merk wel dat ik op dagen waarin ik slecht heb geslapen mijn gemoedstoestand veel rotter is dan voor de kuur. Ik zal uiteraard niet volledig hersteld zijn nu al, maar het voelt alsof ik in de goede referentiewaarden zit met in ieder geval mijn testosteron, lh, fsh.
 
Update:
Ruim een maand verder na mijn PCT en ik voel mijzelf redelijk goed. Motivatie zit erin, spieren herstellen weer keurig tussen trainingen waardoor ik weer lekker zwaar intens kan trainen (en zelfs iedere training kan overloaden). Ik merk wel dat ik op dagen waarin ik slecht heb geslapen mijn gemoedstoestand veel rotter is dan voor de kuur. Ik zal uiteraard niet volledig hersteld zijn nu al, maar het voelt alsof ik in de goede referentiewaarden zit met in ieder geval mijn testosteron, lh, fsh.
P.s. mijn libido begint ook weer redelijk op gang te komen en het krijgen van erecties is geen enkel probleem meer!
 
Mooi zo 👍
Herstel is verschillend per persoon. Ikzelf zou na 6mnd nog even bloedwerk laten nakijken, ook als je plannen hebt voor volgende kuur.
 
Probeer ook je slaap optimaal te krijgen, ook dat is bevorderlijk voor herstel van je hormoon huishouding.
Blijf je op gewicht of lever je nog in ?
 
Mooi zo 👍
Herstel is verschillend per persoon. Ikzelf zou na 6mnd nog even bloedwerk laten nakijken, ook als je plannen hebt voor volgende kuur.
Ik ben van plan inderdaad om over een paar maanden een nieuwe bloedtest aan te vragen. Plannen voor de volgende kuur heb ik momenteel niet echt, maar ik sluit het ook niet uit.
 
Probeer ook je slaap optimaal te krijgen, ook dat is bevorderlijk voor herstel van je hormoon huishouding.
Blijf je op gewicht of lever je nog in ?
Ik ben momenteel KSM-66 aan het gebruiken samen met ZMA en melatonine (3mg) om goed te kunnen slapen. Helaas lukt de heilige 8 uurtjes niet elke dag, maar in de meeste gevallen gelukkig wel. Ik ben momenteel 92,9kg en/dus op hetzelfde gewicht bijna. Wel is mijn vetpercentage duidelijk een klein beetje hoger, maar het valt allemaal reuzen mee.
 
Back
Naar boven