1. (werkt op alle apparaten, ook desktop, behalve iphone/ios)

    Ontzet Notitie

Herstel na kruisband

Topic in 'Herstel en blessures' gestart door steven_vdh, 23 feb 2019.

Fitness Seller Blessure en Preventie

Bezoekers aanwezig in Topic (Leden: 0, Gasten: 1)

  1. steven_vdh

    steven_vdh Novice Topic Starter

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    2
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    0
    Lengte:
    1m77
    Massa:
    76kg
    Hooi, ik ben nieuw hier. Mijn naam is Steven, 18 jaar.

    Afgelopen oktober heb ik tijdens een voetbalwedstrijd mijn voorste kruisband afgescheurd (en scheurtje in meniscus). Ik heb een tijd op krukken gelopen en ben daardoor al mijn spiermassa in mijn rechter been (de kapotte) kwijtgeraakt. Ik heb geluk gehad dat ik geen operatie hoef en dat het kan herstellen dmv benen trainen. Voor mij geen enkel probleem omdat ik voor mijn blessure ook al de sportschool regelmatig bezocht!

    Het punt is alleen dat ik na 2 maanden nog steeds zoekende ben naar het perfecte trainingsschema voor mijn benen, denk ik?

    Ik train nu bijna 2 maanden voluit. De eerste maand deed ik 2/3x per week een standaard legday (squat, calves, leg press, deadlift). En daarnaast nog 1x per week naar de fysio voor vooral sprongkracht en evenwicht. Ik merkte dat 3x per week te veel is, ik kon niet meer elke training alles geven terwijl ik in een callorieoverschot zit. Daarnaast was het krachtsverschil in mijn benen enorm. Bij sqauts ging ik scheef omhoog, bij leg press deed ik voor mn gevoel alles met links etc etc.

    Nu doe ik het sinds 3 weken anders. Ik doe 1x per week een workout met alleen 1 benige oefeningen:
    - split squat
    - lying leg curl 1 been
    - leg press 1 been
    - calf raises
    - stiff legged deadlift
    En 1x per week een normale leg day. Daarnaast ook nog 1x per week naar de fysio. Ik leg nu ook echt de nadruk op progressive overload. Ik merk dat ik nu meer progressie maak, alleen ik twijfel nog of dit de beste manier is. Hebben jullie nog tips qua oefeningen, aantal reps, indeling workouts etc??

    Het is voor mij heel belangrijk dat mijn rechterbeen erg sterk wordt en dat het krachtsverschil tussen de benen max 10% is. De hamstrings en quads moeten namelijk de functie van de kruisband overnemen, oftewel mijn onderbeen op zn plek houden :-).
     
  2. kazamafury

    kazamafury Competitive Bodybuilder +10 jaar member

    Berichten:
    2.660
    Leuk Bevonden:
    332
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    101.909
    heb je het met je fysiotherapeut al eens besproken? Wat zei hij?
     

Deel Deze Pagina

  1. Deze website gebruikt cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, uw ervaring aan te passen en u ingelogd te houden als u zich registreert.
    Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie