XXL Nutrition

Herstel na operatie en cutten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Nee, ik bedoelde niet dat creatine als voedsel omgezet wordt. Ik had het er over dat je door het nemen van creatine meer energie kon opslaan. (zeg je opslag vermogen vergroten. ). Je reserves zijn wel vet en koolhydraten (tenminste de ATP die van de koolhydraten gemaakt worden). De basis voor de energie is dus gewoon koolhydraten.

Maar als je aan het cutten bent neem je minder koolhydraten en andere energie tot je (energie tekort). Dus kan je dan wel die reserves geheel vullen om het voordeel uit creatine te halen. Ik weet niet of je uitleg goed is met je meer vocht in je spieren (dat klopt wel maar dat komt omdat er meer glycogen in de spieren kan opgeslagen worden en daar hoort vocht bij). Maar is het de extra energie of het vocht dat je die kracht geeft.

Maar goed daar ging het me niet om, ging mij meer om het feit dat je een tekort aan energie creert en volgens mij daarom niet meer die extra opslagruimte kan vullen. Is creatine daarom wel nodig in een cut
Ok, dat is dan duidelijk:o. Natuurlijk is het niet het vocht dat kracht geeft, maar de daardoor toegenomen massa.
Als je goed cut zal het energietekort pas na langere tijd ontstaan (niet crashen dus). Een refeed lijkt mij dan zinvoller.
Of creatine zinvol is, is voor iedereen anders, dat zul je voor jezelf moeten uitvinden. Het effect zal hooguit zeer gering zijn, maar als je alles wil maximaliseren zeker het overwegen/proberen waard.
 
Ok, dat is dan duidelijk:o. Natuurlijk is het niet het vocht dat kracht geeft, maar de daardoor toegenomen massa.
Als je goed cut zal het energietekort pas na langere tijd ontstaan (niet crashen dus). Een refeed lijkt mij dan zinvoller.
Of creatine zinvol is, is voor iedereen anders, dat zul je voor jezelf moeten uitvinden. Het effect zal hooguit zeer gering zijn, maar als je alles wil maximaliseren zeker het overwegen/proberen waard.
Ik begrijp het verhaal van refeeds, en begrijp ook dat creatine de ATP opslag groter maakt. Ik had toch een foutje gemaakt er zijn 3 brandstoffen, waarvan ATP de kleinste is. Dus mogelijk helpt het toch.

Maar goed ik verwacht weinig vooruitgang meer op mijn leeftijd en trainingservaring. Het is al lastig om nog spieren te bouwen als ik wat bulk. In een cut is het bijna onmogelijk voor mij. Ondanks dat ik TRT doe (normale TRT dosis niet hoge). Het was meer een vraag die opeens in me opkwam en waarvan ik niet direct het antwoord wist.

Dank je voor de moeite.
 
Ik begrijp het verhaal van refeeds, en begrijp ook dat creatine de ATP opslag groter maakt. Ik had toch een foutje gemaakt er zijn 3 brandstoffen, waarvan ATP de kleinste is. Dus mogelijk helpt het toch.

Maar goed ik verwacht weinig vooruitgang meer op mijn leeftijd en trainingservaring. Het is al lastig om nog spieren te bouwen als ik wat bulk. In een cut is het bijna onmogelijk voor mij. Ondanks dat ik TRT doe (normale TRT dosis niet hoge). Het was meer een vraag die opeens in me opkwam en waarvan ik niet direct het antwoord wist.

Dank je voor de moeite.
In dat geval denk ik niet dat je echt baat gaat hebben bij creatine. Je moet het blijven nemen, anders zijn de effecten ervan zo weer weg als je ermee stopt.
 
Back
Naar boven