MuscleMeat

herstel schouder

Bezoekers in dit topic

Lastig om daar zo antwoord op te geven. Ligt er ook aan wat voor blessure je hebt gehad uiteraard. Probeer in ieder geval zoveel mogelijk pijnvrij te zijn. Maar dit soort dingen kan je het beste bespreken met een dokter/fysio.

heb zelf ook schouder problemen gehad.
zoiets moet je echt aanvoelen.als het niet gaat stoppen.en niet meteen te zwaar willen.

• Topic Starter Topic Starter
De blessure is gekomen doordat mijn opperarmbeen langs mijn hoofd door een stukje buiten de normale ROM naar achter is getrokken.. Een paar krakjes in de schouder met als gevolg dat ik 's anderendaags bijvoorbeeld niet meer aan een glas kon drinken of schakelen met de auto. Ik veronderstel dat er hier en daar wat pezen verrokken zijn (hopelijk niet gescheurd), maar ik heb geen idee welke dat juist zijn met die overreaching naar achteren..

Ondertussen heb ik een afspraak bij de dokter gemaakt ja.. Maarja, hopelijk komt die niet afgelopen met adviezen zoals "Doe zes weken niets" enz.. Ik denk dat actief herstel vooral nodig is voor de schouder, afgaande op al die artikels ivm de RC..

oefeningen voor de RC mag je toch niet zwaar doen, ik doe ze nu ook: bv zwaardheffen met kabeloefening 5 kilo en gordelvastmaken met 10 kilo

De blessure is gekomen doordat mijn opperarmbeen langs mijn hoofd door een stukje buiten de normale ROM naar achter is getrokken.. Een paar krakjes in de schouder met als gevolg dat ik 's anderendaags bijvoorbeeld niet meer aan een glas kon drinken of schakelen met de auto. Ik veronderstel dat er hier en daar wat pezen verrokken zijn (hopelijk niet gescheurd), maar ik heb geen idee welke dat juist zijn met die overreaching naar achteren..

Ondertussen heb ik een afspraak bij de dokter gemaakt ja.. Maarja, hopelijk komt die niet afgelopen met adviezen zoals "Doe zes weken niets" enz.. Ik denk dat actief herstel vooral nodig is voor de schouder, afgaande op al die artikels ivm de RC..

Ik zou even afwachten. En ik betwijfel of de dokter dat zal zeggen, aangezien er een trauma aan vooraf is gegaan.
Als hij het wel zegt kan je altijd direct naar de fysio gaan.

oefeningen voor de RC mag je toch niet zwaar doen, ik doe ze nu ook: bv zwaardheffen met kabeloefening 5 kilo en gordelvastmaken met 10 kilo

Ja, dat weet ik.. Maar ik kan momenteel nog niet eens fatsoenlijk een T-shirt aandoen. :) Ik wil de toestand ook niet verergeren, dus daarom vroeg ik mij af vanaf wanneer ik met het RC-werk kon beginnen. Ben net bij doc geweest, die heeft mij voor een echografie gestuurd.. Afwachten geblazen...

Ja, dat weet ik.. Maar ik kan momenteel nog niet eens fatsoenlijk een T-shirt aandoen. :) Ik wil de toestand ook niet verergeren, dus daarom vroeg ik mij af vanaf wanneer ik met het RC-werk kon beginnen. Ben net bij doc geweest, die heeft mij voor een echografie gestuurd.. Afwachten geblazen...

ok, maar één ding, blijven bewegen! anders kan je nog een frozen shoulder krijgen ook.
wel bewegen (koffie inschenken etc.) niet belasten (zware boodschappen sjouwen)

Oké.. Dus toch maar schakelen met mijn rechter- ipv linkerhand.. (ookal doet dat nog pijn :D).

Ben daarnet de foto's gaan laten maken. De dokter die dit gedaan heeft zei dat er op het eerste gezicht niets verkeerd te zien was, maar ze konden dan ook ni alle spierverrekkingen of scheuren zien.. Nu wordt het doorgestuurd naar de opdrachtgevende dokter :D Da's toch al een geruststelling..

Terug
Naar boven