MuscleMeat

Herstellen van deadliften

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
26 sep 2015
Berichten
23
Waardering
1
Lengte
1m82
Massa
85kg
Vetpercentage
13%
Beste trainfanaten,

Graag hulp bij het volgende...

Deadliften is (mits juist uitgevoerd) goed, laten we dat voorop stellen. Toch maak ik me zorgen dat ik op langer termijn last zal krijgen van mijn onderrug. Deze gedachte kwam op sinds ik mijn record van 170kg heb getild. Mijn vorm was helaas niet geweldig.

Wat doen jullie ter herstel na het deadliften?

En tot hoeverre is deadliften met zwaar gewicht slecht voor je (botten, spieren)?

Alle tips, ideeën, gedachten en feiten zijn welkom ;)

Bvb dank!
 
Ik doe helemaal niets na het deadliften en ik heb nergens last van....

Deadliften is juist prima voor je botten en je spieren. Die worden er allebei sterker van.

Blessurevrij blijven doe je voornamelijk door met goede vorm te liften en met het juiste volume en de juiste intensiteit te trainen. Dat gezegd hebbende kan je altijd een zogenaamde back-tweak krijgen, maar als je daar juist mee omgaat is die na een aantal dagen alweer verdwenen.
 
Deadliften met veel gewicht is erg gevaarlijk. 170kg met slechte vorm ook.
 
Ik doe helemaal niets na het deadliften en ik heb nergens last van....

Deadliften is juist prima voor je botten en je spieren. Die worden er allebei sterker van.

Blessurevrij blijven doe je voornamelijk door met goede vorm te liften en met het juiste volume en de juiste intensiteit te trainen. Dat gezegd hebbende kan je altijd een zogenaamde back-tweak krijgen, maar als je daar juist mee omgaat is die na een aantal dagen alweer verdwenen.

Dus het is niet nodig om bijvoorbeeld extra te gaan stretchen?
 
Dus het is niet nodig om bijvoorbeeld extra te gaan stretchen?
Nee. Als je het lekker vindt kan je het gewoon doen natuurlijk, maar het gaat je kans op blessures niet verkleinen of je sterker maken op de lift.
 
Back
Naar boven