XXL Nutrition

Herstelperiode met Tren E en Sustanon kuur?

Bezoekers in dit topic

Jan Verbeek

Cool Novice
Lid geworden
16 jul 2017
Berichten
217
Waardering
76
Lengte
1m90
Massa
99kg
Vetpercentage
12%
Hallo allen,


Een aantal jaren geleden ben ik begonnen met fitnessen en zojuist ben ik begonnen met mijn eerste kuur.
Heb me redelijk veel verdiept in de theorie omtrent anabolen en onder begeleiding van mijn personal trainer ben ik begonnen met de volgende kuur:

15 weken lang:
Standaard 2x injecteren per week. Waarbij één keer 1ml Tren E met 1ml Sustanon en
dan later in de week nog een losse injectie van 1ml Sustanon.

Gedurende de kuur zal er ook een periode komen van 5 weken waarin ik de hoeveelheid Tren E omhoog gooi, zodat dit 2x 1ml per week wordt gedurende deze periode.

De tren E is 200mg/1ML en de Sustanon is 250mg/1ML.

Nu hoef ik niet per se comments over deze kuur (weet immers na het lezen van meerdere topics dat veel meningen verdeelt zijn over bepaalde zaken, waaronder veel weerstand tegen Tren gebruik bij een eerste kuur).

Wat ik echter wil vragen is jullie mening / kennis omtrent de herstelperiodes die optreden bij het gebruik van deze kuur. Hier kan ik namelijk niet concreet een antwoord over vinden en ik wil graag mijn kennis hierover aanvullen. Momenteel volg ik een eigen schema waarbij alle spiergroepen 2 maal per week aan bod komen.

Graag wil ik alleen weten: in hoeverre (met bovenstaande kuur) kan men een indicatie geven hoe snel spieren (eventueel per spiergroep specifiek) herstellen en wanneer ze dus weer optimaal gereed zijn voor een nieuwe training?

Als jullie nog andere vragen hebben, stel ze gerust. Ben een nieuw lid en vind het wel interessant om gesprekken en discussies te voeren over dit soort onderwerpen, en meer kennis op doen is altijd goed.

Alvast bedankt :)



Gr. Jan
 
Als jij je goed had in gelezen had je een test-only kuur gedaan met eventueel een oral.

De rest van de vragen die je stelt kun je allemaal vinden op dit forum.
 
Verschilt voor iedereen, afhankelijk van hoe je traint en wat je doet in het dagelijkse leven (je job bijvoorbeeld)
 
Verschilt voor iedereen, afhankelijk van hoe je traint en wat je doet in het dagelijkse leven (je job bijvoorbeeld)

Ja klopt, afhankelijk van overige activiteiten kan het ook nog verschil maken natuurlijk. Zelf doelde ik echter alleen op een periode met alleen rust.
Geen (intense) fysieke inspanning. Zoals IronWarrior vermeldde valt er wel iets over te vinden, maar mening variëren nog.
Vandaar dat ik nog op zoek was naar extra aanvullingen of ervaringen van mensen die ook zo'n kuur gedaan hebben.
 
Als jij je goed had in gelezen had je een test-only kuur gedaan met eventueel een oral.

Correctie* bedoelde dat dit mijn eerste injectiekuur was.
Heb in het afgelopen jaar wel een oral kuurtje gevolgd, alleen dus niet i.c.m. injectie anabolen.

Verder is het doel nu om nog leaner te worden en droge massa te gainen. Waarbij de voorkeur uitgaat naar geleidelijke toename van droge spiermassa.
Met test zit je snel aan veel volume toename, o.a. doordat er veel vocht vastgehouden wordt.
Vandaar de keuze om met Tren te beginnen. Enige afweging was verder nog combinatie met Sustanon of Masteron, uiteindelijk is het Sustanon geworden.
 
Ik train persoonlijk hetzelfde on of off.
 
1e inject kuur en direct tren erbij. Vraag maar aan Mr green hoe goed dit plan is.

In ml spreken daar hebben we niks aan.

Genoeg gasten gezien die met test only geen vocht vasthielden.
 
1e inject kuur en direct tren erbij. Vraag maar aan Mr green hoe goed dit plan is.

In ml spreken daar hebben we niks aan.

Genoeg gasten gezien die met test only geen vocht vasthielden.

Kan zijn dat je te snel de post doorlas en alleen de ML's tegen kwam. Echter heb ik eronder de MG/ML verhouding vermeld.
Maar ik zal het voortaan direct omrekenen en correct posten om het makkelijker te houden.

Heb Mr Green's log doorgebladerd, 59 pagina's waarin hij vol overtuiging zijn eigen plan trok en uiteindelijk inzag (als dat serieus was) dat het hem niet ging worden en hij beter kon stoppen.

Echter had ik begrepen dat zijn overige zaken ook niet op orde waren, voeding, e.d.
Bij mij zit dat wel in orde. Enige punt is dat ik veel weerstand van mensen ondervind die anti-Tren zijn voor bij een eerste kuur, ook al is het doel droge massa gainen.

Niet dat ik eigenwijs ben en mijn gelijk wil halen, alleen deze kuur heb ik op advies van een personal trainer IRL gekregen. En hij zit zelf al redelijk lang in het vak en heeft zelf ook veel bereikt (op gebied van fitness en zelfs competitive op het podium).

Ik neem verder niet alles klakkeloos aan, maar als zo n iemand waar ik al 3 jaar bij loop mij verteld dat met Tren beginnen niet zo n ramp hoeft te zijn ben ik enigszins sceptisch als mensen online posts plaatsen dat het een ramp is en dat het gedoemd is te mislukken.
 
Laatst bewerkt:
Niet dat ik eigenwijs ben en mijn gelijk wil halen, alleen deze kuur heb ik op advies van een personal trainer IRL gekregen. En hij zit zelf al redelijk lang in het vak en heeft zelf ook veel bereikt (op gebied van fitness en zelfs competitive op het podium).

Ik neem verder niet alles klakkeloos aan, maar als zo n iemand waar ik al 3 jaar bij loop mij verteld dat met Tren beginnen niet zo n ramp hoeft te zijn ben ik enigszins sceptisch als mensen online posts plaatsen dat het een ramp is en dat het gedoemd is te mislukken.[/QUOTE]

Dit zou ik nooit als leidraad nemen.

Ik ken hem zelf niet dus daar ga ik me niet over uitspreken. Maar wat ik al gehoord heb qua kuuradvies van mensen die al wat bereikt hebben.

Iemand die veel bereikt heeft die is daarom niet automatisch slim bezig. Vaak niet zelfs,het doel heiligt de middelen.

Het hoeft idd allemaal geen ramp te zijn. Het kan ook allemaal gewoon super lopen voor u.
 
Dit zou ik nooit als leidraad nemen.

Ik ken hem zelf niet dus daar ga ik me niet over uitspreken. Maar wat ik al gehoord heb qua kuuradvies van mensen die al wat bereikt hebben.

Iemand die veel bereikt heeft die is daarom niet automatisch slim bezig. Vaak niet zelfs,het doel heiligt de middelen.

Het hoeft idd allemaal geen ramp te zijn. Het kan ook allemaal gewoon super lopen voor u.

Hoop dat het inderdaad goed gaat uitpakken. Zal i.i.g. jullie op de hoogte houden van de results :)

Verder nog een los vraagje, heb wat specifiekere vraagjes omtrent aangeboden gear.
Is er hier iemand die veel ervaring heeft me verschillende soorten die ik even een PM kan sturen hierover?
 
Was maar gewoon begonnen met test winny of test npp. Tren herstel duurt lang (bij mij), is mentaal zwaar (lekkere eerste indruk van pinnen) en zonde om gelijk te pakken. Je had met clean voeding, slaap en trainingen heel veel kunnen pakken (droog). Zorg maar voor een goede nakuur, want daar heb ik je nog niet over gehoord ;)

Pm maar voor merken gear, heb redelijk veel gebad.
 
dus je neemt tren omdat je geen tijdelijk vocht wilt vasthouden gedurende kuur? "geeft te veel volume?" wat is eigenlijk je doel waarvoor jij denkt aas nodig te zijn?

Niet dat ik eigenwijs ben en mijn gelijk wil halen, alleen deze kuur heb ik op advies van een personal trainer IRL gekregen.

Dus een irl trainer heeft meer kennis/ervaring dan mensen die online advies geven?
 
dus je neemt tren omdat je geen tijdelijk vocht wilt vasthouden gedurende kuur? "geeft te veel volume?" wat is eigenlijk je doel waarvoor jij denkt aas nodig te zijn?



Dus een irl trainer heeft meer kennis/ervaring dan mensen die online advies geven?

Dat is een aanname die je maakt. Ik zeg niet dat hij meer kennis heeft dan de mensen op dit forum.
Ik bedoel alleen te zeggen dat hij deze kuur mij adviseerde en dat hij verder wel weet waar hij het over heeft.

En wat betreft volume toename, die stelling van 'teveel volume' is misschien een beetje krom.
Maar ik wil graag droge massa bouwen die ik daadwerkelijk behoud. En overdreven massa (met vocht) dat erg opvalt en waarvan een deel verloren gaat is niet hetgeen wat ik (persoonlijk) wil.
 
Dat is een aanname die je maakt. Ik zeg niet dat hij meer kennis heeft dan de mensen op dit forum.
Ik bedoel alleen te zeggen dat hij deze kuur mij adviseerde en dat hij verder wel weet waar hij het over heeft.

En wat betreft volume toename, die stelling van 'teveel volume' is misschien een beetje krom.
Maar ik wil graag droge massa bouwen die ik daadwerkelijk behoud. En overdreven massa (met vocht) dat erg opvalt en waarvan een deel verloren gaat is niet hetgeen wat ik (persoonlijk) wil.

"Overdreven massa?" , wat denk je wat tren doet? Test zorgt er voor dat je vocht vast gaat houden gedurende periode dat heeft niks te maken met de massa die je krijgt, vervolgens denk je dat je massa weer verliest natijd omdat het vocht wegtrekt? , vocht zorgt voor een tijdelijke vollere look en geeft je meer kracht gedurende periode.
Dat je wat spiermassa verliest heeft te maken met de E's die in je bloed ronddwalen en dat je Test niveau te laag is om dat te compenseren. Je zal bij elke kuur een terugval hebben in massa.

maar ik zou het gewoon doen! Succes! zoals je zegt, je pt weet wel waar hij over spreekt. :o
 
Drop de tren, doe gewoon 500 mg per week.
 
Mensen zijn anti tren in eerste kuur omdat je in je eerste kuur met middelen zonder de bijwerkingen van tren praktisch dezelfde resultaten kan halen.

Tren is geestelijk ziek zwaar en dan krijg je weer van die idioten die het niet aan kunnen, depressief worden, stoppen met trainen en als schrale ecto hun verhaal doen over hoe AAS hun leven kapot heeft gemaakt. Daardoor krijg je wetgeving zoals in België en is iedereen die er wel verantwoord mee om gaat de sjaak :o
 
Mensen zijn anti tren in eerste kuur omdat je in je eerste kuur met middelen zonder de bijwerkingen van tren praktisch dezelfde resultaten kan halen.

Tren is geestelijk ziek zwaar en dan krijg je weer van die idioten die het niet aan kunnen, depressief worden, stoppen met trainen en als schrale ecto hun verhaal doen over hoe AAS hun leven kapot heeft gemaakt. Daardoor krijg je wetgeving zoals in België en is iedereen die er wel verantwoord mee om gaat de sjaak :o

Ja precies, heb wel vaker dit soort comments gelezen. Echter beweren andere mensen dat als men er nuchter in staat hier verder weinig last zal ervaren.
Heb het nu zelf 3 weken in gebruik al en heb tot op heden ook verder niks gemerkt qua slapeloosheid, irritatie, opgefokt gedrag of laat staan een depressie.
Kan zijn dat ik er persoonlijk natuurlijk minder gevoelig voor ben, maar verder als je je echt voorbereid en discipline weet te behouden omtrent het trainen moet het verder weinig problemen opleveren. Tot nu toe i.i.g. 7x per week wezen sporten en voel me momenteel ook gewoon prima eronder en vind het alleen maar leuk :)

Ben eigenlijk wel nieuwsgierig wat voor mentale ervaringen anderen gebruikers hebben, zal nog wel wat meer rond gaan lezen hierover.
 
Verder nog als aanvulling: na alle adviezen over het beginnen met bijv. alleen test hebben mij wel doen inzien dat dit (zeer waarsch) beter was geweest.
Echter heb ik dit traject (met tren&sust) nu al lopen en ga dat verder wel afmaken. Heb nu alles liggen en gereed en vind het persoonlijk niks om nu half te switchen.
Tevens kan hiermee ook goede resultaten gehaald worden natuurlijk en dat is dan ook mijn target.

Wel bedankt verder voor de oprechte adviezen en next time zal ik sowieso op voorhand eerst meer advies via dit forum inwinnen voordat ik een vervolg keuze maak voor (eventueel) een next kuur in de toekomst.
 
Ja precies, heb wel vaker dit soort comments gelezen. Echter beweren andere mensen dat als men er nuchter in staat hier verder weinig last zal ervaren.
Heb het nu zelf 3 weken in gebruik al en heb tot op heden ook verder niks gemerkt qua slapeloosheid, irritatie, opgefokt gedrag of laat staan een depressie.
Kan zijn dat ik er persoonlijk natuurlijk minder gevoelig voor ben, maar verder als je je echt voorbereid en discipline weet te behouden omtrent het trainen moet het verder weinig problemen opleveren. Tot nu toe i.i.g. 7x per week wezen sporten en voel me momenteel ook gewoon prima eronder en vind het alleen maar leuk :)

Ben eigenlijk wel nieuwsgierig wat voor mentale ervaringen anderen gebruikers hebben, zal nog wel wat meer rond gaan lezen hierover.
Ga maar 12 weken op 800 tren zitten, dan voel je m wel haha
 
Hallo allen,


Een aantal jaren geleden ben ik begonnen met fitnessen en zojuist ben ik begonnen met mijn eerste kuur.
Heb me redelijk veel verdiept in de theorie omtrent anabolen en onder begeleiding van mijn personal trainer ben ik begonnen met de volgende kuur:

15 weken lang:
Standaard 2x injecteren per week. Waarbij één keer 1ml Tren E met 1ml Sustanon en
dan later in de week nog een losse injectie van 1ml Sustanon.

Gedurende de kuur zal er ook een periode komen van 5 weken waarin ik de hoeveelheid Tren E omhoog gooi, zodat dit 2x 1ml per week wordt gedurende deze periode.

De tren E is 200mg/1ML en de Sustanon is 250mg/1ML.

Nu hoef ik niet per se comments over deze kuur (weet immers na het lezen van meerdere topics dat veel meningen verdeelt zijn over bepaalde zaken, waaronder veel weerstand tegen Tren gebruik bij een eerste kuur).

Wat ik echter wil vragen is jullie mening / kennis omtrent de herstelperiodes die optreden bij het gebruik van deze kuur. Hier kan ik namelijk niet concreet een antwoord over vinden en ik wil graag mijn kennis hierover aanvullen. Momenteel volg ik een eigen schema waarbij alle spiergroepen 2 maal per week aan bod komen.

Graag wil ik alleen weten: in hoeverre (met bovenstaande kuur) kan men een indicatie geven hoe snel spieren (eventueel per spiergroep specifiek) herstellen en wanneer ze dus weer optimaal gereed zijn voor een nieuwe training?

Als jullie nog andere vragen hebben, stel ze gerust. Ben een nieuw lid en vind het wel interessant om gesprekken en discussies te voeren over dit soort onderwerpen, en meer kennis op doen is altijd goed.

Alvast bedankt :)





Gr. Jan

Wat neem jij nou als nakuur?

Ik heb er zelf bijna 10 weken sust met tren (9 weken) op zitten en ben er nog niet over uit.

Heb zowel clomid als tamoxifen liggen dus dat is het probleem niet. De tamoxifen moet trouwens wel dit jaar op dus waarschijnlijk begin ik daarmee..

Ben ook al met hcg bezig.

Mijn bijwerkingen van tren zijn zwaar ademen, erg warm, meer en sneller zweten, dirty geiligheid. Dit is waar ik nu even op kom.

Het ''WONDERMIDDEL'' tren zoals meerdere fanaten het noemen heb ik niet kunnen ondervinden.

Vooral extra kracht had ik meer van verwacht! Misschien onder gedoseerd dat weet ik niet.

Ik ben 6 kg aangekomen waar ik niet veel vocht vasthoud door clean te eten.

Ik hoop wel dat ik hier 4,5 kg van overhoud na de herstel periode, anders is het mij het niet waard.

Succes! Laat maar even weten hoe jij gaat nakuren.
 
Back
Naar boven