MuscleMeat

Hersteltraining

Bezoekers in dit topic

Spierhier

Novice
Lid geworden
8 mrt 2016
Berichten
6
Waardering
1
Massa
92kg
Hallo medelifters,

Vandaag had ik eigenlijk een rustdag maar ben als gymrat toch wezen trainen. Ik heb mijn training ingevuld deze sessie met zeer
lichte gewichten en 100 herhalingen. (veel machines want leuk). Nu vroeg ik me af of dit een goede manier is om toch te herstellen van de eerdere zwaardere trainingen deze week, en of er mensen zijn die dat ook weleens doen. Wat zijn jullie meningen?

Groeten,

Bas
 
Waarom niet gewoon rust?
 
Kan je op grofweg twee of eigenlijk drie manieren doen. Volume en/ of intensiteit minderen- of volledige rust. Even gas terugnemen is precies dat, je gaat niet voluit en alleen dat al zou als een bepaalde luxe aanvoelen. Dit is wel iets anders als deload wat nogal een vaak gebruikte term is.
 
Rustdag=rustdag
 
Op de vraag waarom niet gewoon rust; normaal doe ik wat lichte cardio op rustdagen (actief herstel) maar vandaag geen zin in.

Dus op deze manier opgelost. Er is weinig info te vinden over deze aanpak vandaar de vraag. Ik ben verder gewoon nieuwsgierig naar dit soort opties en ook of er meerdere mensen zijn die zoiets doen.
 
Lichte setjes van 100 neigt naar aerobe training.
 
Op de vraag waarom niet gewoon rust; normaal doe ik wat lichte cardio op rustdagen (actief herstel) maar vandaag geen zin in.

Dus op deze manier opgelost. Er is weinig info te vinden over deze aanpak vandaar de vraag. Ik ben verder gewoon nieuwsgierig naar dit soort opties en ook of er meerdere mensen zijn die zoiets doen.

Zie er het nut niet van in om van 100 reps met zeer weinig gewicht te doen als training.

Trainen met gewichten moet voor mij geen aerobe training worden. Zal dan wel mn rustdag nemen heb ik meer aan.

Hangt natuurlijk ook af van de trainingsintensiteit tijdens de KT. Er zijn mensen die makkelijk 7 dagende week kunnen trainen zonder rust nodig te hebben.
 
Dank voor de reacties tot nu toe. De intensiteit is ook laag geweest.

De vraag is dan nu eigenlijk doet dit iets voor je in de zin van herstel? Of toch beter rust pakken en ook geen cardio of juist wel cardio , of is dit zoiets als if it feels good do it?

Zijn er onderzoeken geweest naar dit soort (al dan niet herstel) trainingen i.c.m.herstel?
 
Ja die zijn er. Zoek eens op cybernetic periodization & supercompensation deload van Verkhoshansky, Yuri Vitalievitch, Mel Siff. Of dichter bij huis (digitaal) harpep. Je kunt daarover ook best veel op dit forum vinden.
 
Daar kunnen we wat mee @ Derksen, even zoeken zodadelijk. Vooraf gesteld ben ik wel positief over mijn 100 reps training om de volgende (persoonlijke) redenen:

-Toch bezig met wat leuk is

-Lichte pomp (feels good)

- calorie verbruik ( is dus meer eten)
 
Back
Naar boven