MuscleMeat

Hertog vs 2022 (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

HertogSandBox

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
22 sep 2017
Berichten
4.093
Waardering
8.202
Lengte
1m78
Massa
64kg
Vetpercentage
12%
Welkom

Nieuwe poging tot loggen, is 2022 dan het jaar?

Wat meer vrije tijd en dus een nieuwe poging actief te loggen.

Stats
Gewicht: 63.02kg
Lengte: 178
Leeftijd: 27

Goals
1. Gezond en actief leven
2. 100kg bench
3. Vast contract op werk
4. Eindelijk op mezelf wonen :)
5. Rustige bulk, minimale vet% verhoging
 
2764 calorieen

-2x pak maiswafels
-1x pak smeerkaas light
- 100g kalkoen broodbeleg

-havermout
-Ghost whey shake
- blauwe bessen

- 200g airfry aardappeltjes
- ijsbergsla
- beenham +honing mosterdsaus

- appel
- 500g vanillekwark
- 40g spelt cereal
- 50gram bbq protein chips

(Kleine day of eating)

Voor de rest rustdag, voetbal kijken en een nieuw snowboard outfit @dakasport gekocht.

Morgen Push pull legs loggen
 
Xxlnutrition heeft de grote flessen hiervan nu op voorraad;)
Nu niet nodig, nog zo'n 15 flessen voorraad:p
20220124_181229.jpg
 
Ochtendgewicht: 63.7kg

Schouder+ cardio dag

2x 30 mins crosstrainer

4x10x16kg dumbell shoulder press

4x10x10kg dumbell upright row

4x10x10kg one arm standing shoulder press

5x15x35kg kneeled rope crunch

Calorieintake: 2673

Nog te eten vanavond:
-Bak kwark + fruit en mueslie
- Pak rijstwafels + 100g casselerib

Avondeten was spruiten + kip (zie foto)

Morgen overigens spannende dag. Om 12:00 functioneringsgesprek op werk. Hopelijk meer duidelijkheid wat betreft volgend jaar. Hopelijk neemt het leerlingaantal fors toe, en maak ik kans op een vaste aanstelling. Hoop rond 17:00 van werk te kunnen vertrekken en een chestday neer kan zetten
 

Bijlagen

  • 20220124_181146.jpg
    20220124_181146.jpg
    164,2 KB · Weergaven: 55
Klein schrikmomentje. Vanmorgen: 65kg

Stond om 8:00 in de gym voor een chestday:

Benchpress: 5x5x65kg

Incline dumb chestpress: 4x10x24kg

Fly machine: 4x10x79kg

Dumbell side raise: 3x12x8kg

Cable side raise: 4x10x3.4kg

Cable fly (superset) cable chest press 2x10x12.5kg

Biceps rope curl: 4x10x17kg

Hammer curl: 4x12x14kg

Ez stang biceps curl: 4x10x25kg

Crosstrainer: 20 minuten
20220125_175549.jpg

Vandaag calorieinname: 2573

Avondeten +- 800 calorieen (zie foto)

Wel geschrokken van gewichtstoename. Lang geleden dat ik 65+ heb gewogen. Abbs zo goed als verdwenen. Kijk het nog even aan voordat ik wat aanpas qua calorieinnamen
 
Morning weight: 64.7kg


Pullday

Cable pulldown 4x10x52(+2.5kg)

Cable low row 4x10x42.5kg

Rope triceps extension 4x12x17.5kg

V-Bar triceps pushdown 4x12x21.5kg

Overhead dumbell triceps extension 4x15x15kg

Facepulls 3x12x21.5kg

Reverse cable fly 3x12x3.4kg

Standing lat pushdown 4x10x21.5kg

Cable abb crunch 5x15x32.5kg

Crosstrainer -- 20 mins --
----------------------------------------------------------------------------------------------

Alles binnen uur gedaan (behalve de crosstrainer) door gebrek aan tijd. Hard doorknallen wat resulteerde in een prima pomp en lekker hoog hardslag.

Totaal (geplande) calorie intake: 2634
 
leuk dat je weer een log hebt dukezanddoos.

maar toen ik las schrikmoment, dacht ik echt ff dat je was afgevallen, maar de schik was dat je 65+ woog en dat het te veel is :mad:
jij moet toch gewoon 75 kg wegen om een ''gezond'' gewicht te hebben?
 
Is ruim 2600kc niet veel voor iemand van 65 kilo?
 
leuk dat je weer een log hebt dukezanddoos.

maar toen ik las schrikmoment, dacht ik echt ff dat je was afgevallen, maar de schik was dat je 65+ woog en dat het te veel is :mad:
jij moet toch gewoon 75 kg wegen om een ''gezond'' gewicht te hebben?
Thanks voor de follow :p

Ik schrok omdat het binnen een week tijd best een erge stijging is. Tussen de 60 en 82 is een gezond gewicht voor mij, 65 is inderdaad als nog aan de lage kant en ik mag best aankomen. Alleen hopelijk iets minder snel :o
 
Ja best wel. Zit zelf op 2850 en ben 20 kilo zwaarder. Maar zie net dat je ook een stuk jonger bent, kennelijk heeft dat ook best wat invloed.
 
Ja best wel. Zit zelf op 2850 en ben 20 kilo zwaarder. Maar zie net dat je ook een stuk jonger bent, kennelijk heeft dat ook best wat invloed.
Vergelijking puur op basis van gewicht is onzin. Je kent de ander z’n stofwisseling en activiteitsniveau niet.
 
Zoals floris.sp al zegt, ik denk niet dat je iedereen met elkaar kan vergelijken.
In mijn geval:

- Ik fitness (bijna) iedere dag
- Vaak +- 20 minuten aan cardio dagelijks
- Ik ben gymleraar in het voortgezet onderwijs (actief beroep)
- Ik gebruik geen gear etc (nooit gedaan)

Macro's staan nu op:
170 eiwit <-- teveel, i know. Persoonlijke voorkeur
370 carbs
50 vet
 
Vergelijking puur op basis van gewicht is onzin. Je kent de ander z’n stofwisseling en activiteitsniveau niet.

Ja, had tot nu toe natuurlijk alleen m'n eigen leeftijd in zo'n calculator ingevuld, maar kwam er achter dat leeftijd ook een behoorlijke invloed had. En dat je gymleraar bent scheelt natuurlijk ook al een hoop in vergelijking met mijzelf. Ik zit 8 uur per dag op m'n zolderkamer stof te happen.
 
Onzin, prima hoeveelheid
Mwa, lees je niet overal dat je aan 1.5-1.8x je lichaamsgewicht voldoende zou hebben? In mijn geval kom je dan rond de 100g eiwit uit. Ik ben groot fan van eiwitrijke producten (zuivel etc.) en die wil ik niet laten staan. Eet ik liever minder vetten (ookal zeggen ze dat dit beter is voor je hormoon huishouden?) Heb er geen studie voor gevolgd, maar deze verhoudingen zie ik vaak terugkomen.
 
Mwa, lees je niet overal dat je aan 1.5-1.8x je lichaamsgewicht voldoende zou hebben? In mijn geval kom je dan rond de 100g eiwit uit. Ik ben groot fan van eiwitrijke producten (zuivel etc.) en die wil ik niet laten staan. Eet ik liever minder vetten (ookal zeggen ze dat dit beter is voor je hormoon huishouden?) Heb er geen studie voor gevolgd, maar deze verhoudingen zie ik vaak terugkomen.
Ik zou toch minimaal 2 gr/kg lichaamsgewicht aanhouden. En volgens mij eet je ook regelmatig proteine soepjes/donuts/chips/whatever en dat zijn nou niet de beste eiwitbronnen dus dan kun je beter maar wat erboven zitten.
 
Ik zou toch minimaal 2 gr/kg lichaamsgewicht aanhouden. En volgens mij eet je ook regelmatig proteine soepjes/donuts/chips/whatever en dat zijn nou niet de beste eiwitbronnen dus dan kun je beter maar wat erboven zitten.
Zeker waar. Een groot deel van mijn eiwitinamen komt uit proteine chips / toetjes / kwark en broodbeleg. Eet wel elke avond bij het diner vlees. Over het algemeen haal ik weinig eiwitten uit kip / vis etc. Maar domme vraag, zijn eiwitten niet gewoon eiwitten? :eyes: Ik neem aan dat je doelt op de kwaliteit van de eiwitten w.b.t de bron waar het vandaan kom?
 
Morning weight: 65kg

Vandaag was het hem niet helemaal. Vergadering op werk ging niet door, en dus stond ik om 15:30 al in de sportschool. Dubbele maisboterham + smeerkaas en kalkoenfilet als Pre-workout in de auto richting de sportschool.

Het was de bedoeling legs en schouders te trainen, maar na 5 minuten op de crosstrainer (w.u.p) kreeg ik enorme buikkrampen. Geen idee waar dit ineens vandaan kwam :o

Ik ben geen Quiter dus ben doorgegaan met crossen. Helaas werd het erger en erger. Heb alsnog wat dingen kunnen doen, maar het sloeg eigenlijk nergens op. Tussendoor nog naar het toilet gegaan (diarree)...

Eindstand:
40 mins cross
Dumbell shoulder press 4x10x16kg
Dumbell upright row 4x10x10kg
Seated shoulder press (smith machine) 4x10x30kg

Leg extension 4x20x20kg
Leg curl 4x20x25kg

Toen maar gestopt.. en je raadt het al.. ik stap mijn huis in en buikpijn direct vervlogen. Nergens meer last van gehad.

Morgen EHBO examen + chestday

Calorie intake vandaag: 2680

Afbeelding MFP macro's vandaag
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220127-220412_MyFitnessPal.jpg
    Screenshot_20220127-220412_MyFitnessPal.jpg
    70,5 KB · Weergaven: 49
Back
Naar boven