AndroidHealthClinic

HertogSandBox - Road to 100KG BenchPress

Bezoekers in dit topic

HertogSandBox

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
22 sep 2017
Berichten
4.132
Waardering
8.282
Lengte
1m78
Massa
64kg
Vetpercentage
12%
Beste mede- fitness liefhebbers,

Na bijna een jaar lang actief te zijn op dit forum heb ik de "stoute" schoenen aangetrokken en besloten een eigen log te starten. Ik ben de laatste tijd steeds actiever op dit forum en hoop dit zo te houden.

Ik zal mezelf allereerst even voorstellen;

Sander - a.k.a. HertogSandBox
Leeftijd; 24
Lengte; 178 cm
Gewicht; 64
Trainingservaring; +- 2 jaar fitness
Doel; Spiermassa opbouw richting 70kg (bulk) oja en ik wil in 2019 1x100 bench kunnen :p

Op dit moment train ik 6 - 7x per week zonder echt vast trainingsschema. Ik probeer bench / borst 3x per week te pakken, en de overige spiergroepen 2x per week waarbij ik +- 36 uur rust tussen getrainde spiergroepen probeer te houden.

Dit ga ik veranderen, ik ga PPL for beginners beginnen : http://archive.is/gMUfM

Ga er maandag 4-2-2019 mee beginnen, start gewichten krijgen jullie dus nog.

Ik probeer elke dag 2500 kcals te eten. Ik zal regelmatig maaltijden en recepten delen. Ook hou ik alles bij in myfitnesspall en volg iffym.

Ik hanteer hierbij de volgende macrosplit: 340 kh / 160 eiwit / 60 vet (2500 cals)

Begin fotos en progressie fotos komen nog.

Veel plezier met volgens (als je wilt :p) en tips zijn altijd welkom!
 
Ik lees af en toe mee,
Maar 2500kcal. terwijl je wilt aankomen en 6-7x traint? Klinkt in eerst instantie niet als heel veel. Natuurlijk slow and steady aankomen maar dit lijkt me wel heel weinig.
 
Ik lees af en toe mee,
Maar 2500kcal. terwijl je wilt aankomen en 6-7x traint? Klinkt in eerst instantie niet als heel veel. Natuurlijk slow and steady aankomen maar dit lijkt me wel heel weinig.

Leuk dat je mee leest! Ik begin even op 2500 en kijk wat het doet met mijn lichaam. Volgens calculaters moet ik tussen 2400 en 2600 eten om aan te komen, dus ik begin inderdaad slow en steady, maar zal uppen als gewicht stagneert
 
Ik kan je nu al vertellen dat je op 2500 niet gaat aankomen maargoed kijk het gewoon een week aan.

IN
 
Morgen starten met het nieuwe 5x5 schema. Ik ga buiten mijn kracht training af en toe wat cardio erbij doen voor mijn conditie, de focus blijft uiteraard op de kracht training.

Heb een vraag aan de kenners, in het hierboven beschreven 5x5 schema die ik wil gaan volgen staat op pullday 1 het volgende;

Deadlifts 1x5+/Barbell rows 4x5, 1x5+ (alternate, so if you did deadlifts on Monday, you would do rows on Thursday, and so on)

Betekend dit nou dat ik maar 1x5 deadlift doe, en vervolgens 4 setjes van 5 Herhalingen voor de barbell row?

Heeft die 1x5 deadlift dan wel nut of stel ik nu een hele domme vraag? Alvast dank voor de reactie!:help:
 
Nee. Of je doet 5 setjes rows. Of 1 setje deadlift. Is gewoon gecopied van stronglifts. En heeft prima nut aangezien je genoeg carryover hebt van andere lifts op de deadlift. De reden dat je maar 1 setje doet is dat het te belastend schijnt te zijn op je cns is als je te veel sets er van doet.
 
Nee. Of je doet 5 setjes rows. Of 1 setje deadlift. Is gewoon gecopied van stronglifts. En heeft prima nut aangezien je genoeg carryover hebt van andere lifts op de deadlift. De reden dat je maar 1 setje doet is dat het te belastend schijnt te zijn op je cns is als je te veel sets er van doet.

Oke, bedankt voor je reactie!
 
200g ah basic frietjes uit de oven, 150gram kip en wat random veggies ;D

Oja en xxl sausss

20190203_174659.jpg
 
Nou daar gaan we dan. Dag 1. Het begin van een nieuw avontuur.

Morning weight: 63.1
Kcals inname vandaag 2500 (156 ei/ 344 carb/ 56 vet)

Pullday 1:

Deadlift
1x6 (90kg)

Lat pulldown
1x 12 (61.3 kg)
1x 12 (61.3 kg)
1x 11 (61.3)

Cable row
1x 12 (52 kg)
1x 12 (52 kg)
1x 12 (52 kg)

Facepulls
1x 20 (19.3 kg)
1x 18 (19.3 kg)
1x 18 (19.3 kg)
1x 18 (19.3 kg)
1x 18 (19.3 kg)

Preacher curl
1x 10 (30 kg)
1x 8 (30 kg)
1x 8 (30 kg)

Dumbell curl
1x 12 (14 kg)
1x 12 (14 kg)
1x 12 (14 kg)

Cable rope crunch
1x 15 (35.3 kg)
1x 15 (35.3 kg)
1x 15 (35.3 kg)

Crosstrainer
30 mins (350 kcals)

Done


Moet eerlijk zeggen dat het wel even wennen is op deze manier trainen..
Voor mijn gevoel weinig volume op de deadlift en dan opeens eeerrggg veel volume op de facepull. Maarja, ik ga niet eigenwijs zijn en volg het schema gewoon zoals het er staat.

Zoals jullie zien zijn het niet echt spannende gewichten, maar goed. Iedereen op zijn niveau toch?

Ik vind het iniedergeval super leuk dat er mensen zijn die meelezen! Ik sta altijd open voor feedback en of vragen.

Nu even preworkout ; xxl milkshake en 15 gram branflakes

Morgen pushday 1; Cant wait!

20190204_155937.jpg
 
Waarom die crosstrainer, dat moet jr allemaal weer bij eten.
 
Waarom die crosstrainer, dat moet jr allemaal weer bij eten.

Eerlijk gezegd om meerdere redenen;

- Wil conditioneel "fit" bliiven
- Heb het gevoel dat de trainingen zo kort duren anders door het weinige volume op de krachtoefeningen
- Vind het lekker

Denk jij dat het mijn progressie op de krachtoefeningen negatief beinvloed? Ik doe kracht altijd sws als eerst, en cardio zie ik nooit als een "must". Doe het als tijd over heb / zin in hebt.
 
Eerlijk gezegd om meerdere redenen;

- Wil conditioneel "fit" bliiven
- Heb het gevoel dat de trainingen zo kort duren anders door het weinige volume op de krachtoefeningen
- Vind het lekker

Denk jij dat het mijn progressie op de krachtoefeningen negatief beinvloed? Ik doe kracht altijd sws als eerst, en cardio zie ik nooit als een "must". Doe het als tijd over heb / zin in hebt.
Geen idee maar ik weet wel zeker dat het als hardgainer enorm lastig is om aan te komen als jijzelf nog meer gaat gebruiken.
 
Geen idee maar ik weet wel zeker dat het als hardgainer enorm lastig is om aan te komen als jijzelf nog meer gaat gebruiken.

Dat is ook zeker een punt.. ga het meenemen. Thx voor de tip
 
Back
Naar boven