XXL Nutrition

He's alive (3 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Hele mooie fysiek, niet zo bloated zoals je tegenwoordig vaak ziet.
 
Ziet er huge uit :)
Kun je niet een foto maken van hoe je fysiek nu is? Ik vraag me altijd af hoe ver zoiets terug valt.
 
benchMarc zei:
Ziet er huge uit :)
Kun je niet een foto maken van hoe je fysiek nu is? Ik vraag me altijd af hoe ver zoiets terug valt.

Inderdaad!
 
Heerlijk dat "ouderwetse" fysiek echt top.
 
sodekreukels... mooie fysiek hoor !.
 
damn dat is nu echt men streeffysiek, ik denk dit wel (ooit) te behalen met de nodige hulpmiddelen toch. hoe oud ben je dan nu als ik vragen mag en blijft er nog iets over van de toen prachtige fysiek? en dat is inmiddels bijna 20 jaar geleden, hoe was het toen met het gebruik, namen jullie al GH en van die monsterkuurtjes?

greetz en hoop wat van je te leren! echt een beest was je!!!
 
ik vind het een prachtfysiek .weet alleen niet of het anno 2005 nog veel te weeg brengt
 
Dank jullie....

Dank jullie allemaal voor de positieve reakties. Laat me het zo zeggen, in de eerste plaats was het heel hard werken, 7 jaar om precies te zijn. Dan is er moeder natuur, genetisch zat het blijkbaar wel goed met mij. Op de derde plaats is er de voeding en de nachtrust. Ik leefde voor mijn sport, zeven dagen op zeven. Drie dagen hardcore, elke vierde dag gunde ik mezelf iets (uitstapje, etentje enz...).
Dan was er de supplementatie, ik heb echt universiteitsmateriaal bestudeerd, over vitaminen en de kracht van voedselsupplementen kon je mij nog maar weinig leren. En ja hoor, GH hoorde er bij, maar enkel vanwege de voorbereiding van de finale. Verder zeer licht gedoseerde anabolen (Deca, primo). Als ik zeg licht dan bedoel ik ongeveer 10 maal minder dan de professionele Amerikaanse body-buildsters in die tijd. Dus geen monsterkuren (ja ik ook ken die underground litteratuur van pushers - hoe meer hoe beter - als je snel in je graf wil tenminste). Vergeet niet dat ik 2 x vice-Mr. Belgium ben geweest op zowat 100 mg. per week - zonder GH. En dan nog enkel vanaf 8 weken voor de wedstrijd. Ik werd begeleid door een Amerikaans geneesheer, waar ook Stallone en dergelijke naartoe trokken in volle voorbereiding van een film. Ik ben nu GH aan het bestuderen als middel tegen veroudering, ik ben tenslotte al 46. Ik toon geen foto's over hoe ik er nu uitzie, ik vind dat iets te freakerig, laat me het zo stellen, ik woog op de dag van mijn overwinning 76 kg. droog (2,5 % vet). Nu weeg ik 74 kg (10 % vet). Een deel van de spieren is gebleven. Waar ik vanhuiver zijn de body-builders die paraderen in stad, en voortdurend op zoek zijn naar blikken van anderen. Lekker wijde latspread inbegrepen. Niet goed voor de sport zou ik zeggen. Ik heb steeds het Grieks ideaal nagestreefd, en mijn lichaam echt gebeeldhouwd.
Vergeet tenslotte niet dat er heel wat jongens in de kliniek belanden door ovematig gebruik van vanalles en nog wat. Hersenbloeding inbegrepen. Laat het zover niet komen, ook zonder verboden spul zou ik ver zijn geraakt. Stel je de vraag waarom je het doet, body-builden bedoel ik. Voor mij was het een springplank om weg te geraken uit een getto, weg uit de anonimiteit. Dat is nu wel gelukt, ik ben nu een min of meer succesvol schilder (werk momenteel samen met Roger Hodson van Supertramp).
Ik heb trouwens in de tijd van mijn body-building-exploten veel vrienden gemaakt in Nederland. Wat me toen wel opviel is dat er in het algemeen, veel meer werd gebruikt bij jullie dan bij ons. Nogmaals, pas daar mee op, je lichaam is in een delicaat chemisch evenwicht, spullen van buitenaf toegediend, verstoren dat evenwicht. En dan ... licht uit ...
 
Dat valt me nu altijd zo erg op hè. Ex-bodybuilders die zeggen tegen iedereen dat ze van de middelen moeten afblijven, maar het zelf wel hebben gebruikt. Vraag me toch af waarom ze dat altijd zeggen, want eerlijk is eerlijk: zonder die middelen waren ze zelf ook nooit zo hoog geëindigd.
 
benchMarc zei:
Dat valt me nu altijd zo erg op hè. Ex-bodybuilders die zeggen tegen iedereen dat ze van de middelen moeten afblijven, maar het zelf wel hebben gebruikt. Vraag me toch af waarom ze dat altijd zeggen, want eerlijk is eerlijk: zonder die middelen waren ze zelf ook nooit zo hoog geëindigd.

ze hebben het zelf ondervonden, misschien denken ze "shit, it aint all that" en dus waarschuwen ze maar even van te voren. Wel goed van em vindik.
 
desalniettemin vind ik het een mooi stukje. Karma!
 
jantjes zei:
Dank jullie allemaal voor de positieve reakties. Laat me het zo zeggen, in de eerste plaats was het heel hard werken, 7 jaar om precies te zijn. Dan is er moeder natuur, genetisch zat het blijkbaar wel goed met mij. Op de derde plaats is er de voeding en de nachtrust. Ik leefde voor mijn sport, zeven dagen op zeven. Drie dagen hardcore, elke vierde dag gunde ik mezelf iets (uitstapje, etentje enz...).
Dan was er de supplementatie, ik heb echt universiteitsmateriaal bestudeerd, over vitaminen en de kracht van voedselsupplementen kon je mij nog maar weinig leren. En ja hoor, GH hoorde er bij, maar enkel vanwege de voorbereiding van de finale. Verder zeer licht gedoseerde anabolen (Deca, primo). Als ik zeg licht dan bedoel ik ongeveer 10 maal minder dan de professionele Amerikaanse body-buildsters in die tijd. Dus geen monsterkuren (ja ik ook ken die underground litteratuur van pushers - hoe meer hoe beter - als je snel in je graf wil tenminste). Vergeet niet dat ik 2 x vice-Mr. Belgium ben geweest op zowat 100 mg. per week - zonder GH. En dan nog enkel vanaf 8 weken voor de wedstrijd. Ik werd begeleid door een Amerikaans geneesheer, waar ook Stallone en dergelijke naartoe trokken in volle voorbereiding van een film. Ik ben nu GH aan het bestuderen als middel tegen veroudering, ik ben tenslotte al 46. Ik toon geen foto's over hoe ik er nu uitzie, ik vind dat iets te freakerig, laat me het zo stellen, ik woog op de dag van mijn overwinning 76 kg. droog (2,5 % vet). Nu weeg ik 74 kg (10 % vet). Een deel van de spieren is gebleven. Waar ik vanhuiver zijn de body-builders die paraderen in stad, en voortdurend op zoek zijn naar blikken van anderen. Lekker wijde latspread inbegrepen. Niet goed voor de sport zou ik zeggen. Ik heb steeds het Grieks ideaal nagestreefd, en mijn lichaam echt gebeeldhouwd.
Vergeet tenslotte niet dat er heel wat jongens in de kliniek belanden door ovematig gebruik van vanalles en nog wat. Hersenbloeding inbegrepen. Laat het zover niet komen, ook zonder verboden spul zou ik ver zijn geraakt. Stel je de vraag waarom je het doet, body-builden bedoel ik. Voor mij was het een springplank om weg te geraken uit een getto, weg uit de anonimiteit. Dat is nu wel gelukt, ik ben nu een min of meer succesvol schilder (werk momenteel samen met Roger Hodson van Supertramp).
Ik heb trouwens in de tijd van mijn body-building-exploten veel vrienden gemaakt in Nederland. Wat me toen wel opviel is dat er in het algemeen, veel meer werd gebruikt bij jullie dan bij ons. Nogmaals, pas daar mee op, je lichaam is in een delicaat chemisch evenwicht, spullen van buitenaf toegediend, verstoren dat evenwicht. En dan ... licht uit ...

bedankt voor je openhartigheid!! Hoe zag je trainingsschema er uit?
 
ziet er errug goed uit!! :thumbs:
 
Dit vind ik nu echt super!

De foto's, je verhaal en adviezen! :thumb:

Hier kunnen mensen echt een voorbeeld aan nemen.
 
SageFrancis zei:
ze hebben het zelf ondervonden, misschien denken ze "shit, it aint all that" en dus waarschuwen ze maar even van te voren. Wel goed van em vindik.
I know, maar zonder dat waren ze ook niet gekomen waar ze nu zijn. Dus er moet een goeie reden zijn.
 
Gevaar...

Het doel heiligt de middelen... Neen, niet altijd dus. Als body-building een obsessie wordt, is er wel iets mis. Alle extremen zijn op zich niet zo gezond. Kijk toch even naar de Ronde van Frankrijk, denk je dat je meer dan 200 km bergop kan rijden op een aspro.. Forget it. Mijn huisarts vroeger was een sportarts, en zijn beste klanten waren ... wielertoeristen... Een trappist en een decaatje gingen er wel in... Elke vorm vantopsport (bijna elke ...) gaat gepaard met dopinggebruik, altijd geweest en zal altijd zo blijven. Ik zeg niet - gebruik niet - ik zeg - WEET WAT JE DOET - en wees bewust van de risico's, deze laatste worden in het vuur van de strijd wel eens vergeten, winnen, kost wat kost ... Zoek een dokter die gebruik afremt... eerder dan ééntje dieeender wat voorschrijft van schrik om een klant te verliezen.

Mijn trainingsschema was vrij simpel, zeer kort maar zeer intensief... supersets - trisets - gewicht bijhangen, naar 90% van je max, en terug afbouwen, tot je bij wijze van spreken geen 1 kg meer kan heffen. Ik had geen zin om uren in de gym te verblijven, kwaliteit boven kwantiteit.

En jongens, ook leuk, ik heb mijn huidige vrouw ontmoet in de gym, nu reeds 18 jaar mee samen, en 15 jaar getrouwd, met een zoontje van 7. Zij was het die me zegde, waarom ga je niet weg bij die lichtgewichten, je moet telkens weeer kilo's massa afbouwen, ga toch gewoon door naar de middengewichten, en ja hoor - BINGO - het eerste jaar reeds Belgisch Kampioen.

Vrouwen, wat zouden we zonder ze doen...

Pas ook op met die al te androgene drugs, je wordt er razend agressief van, je bent jezelf niet meer... Amfetaminen, daar wordt je psychotisch van ... met andere woorden op den duur zie je ze vliegen.

Probeer eerst het maximum uit je lijf te halen, en gebruik geïsoleerde aminozuren, de 8 essentïele, de rest maakt je lichaam zelf aan... Krachtig spul aminozuren, en vrij onschadelijk.

Nogmaals, als je de genen niet hebt, dan kom je er niet, dan mag je je volproppen met een halve apotheek...gebeurt er nog niets. Zoek dan een andere sport, een meer sociale sport misschien ...

Hoe het voelt om een Nationale titel binnen te slepen? Hoe denk je, na 7 jaar wroeten... Ik heb geweend als een kind, en ik was niet langer mister Nobody.

Spijt? Neen, ik had wel net na mijn titel moeten stoppen, de druk van buitenaf om wedstrijden te draaien wordt te groot, en je wordt bijna verplicht om vaker en meer te gaan gebruiken. Arnold zijn lever aan flarden ... dan nog liever in de politiek moet hij gedacht hebben...

Dat laatste moet voor mij nu ook weer niet.. Mijn mooiste trofee tot op heden is mij gezin... Soms nog veel moeilijker dan een wedstrijdvoorbereiding, maar het uitzicht op het podium is veel leuker en bevredigender...

Hoed je voor het typische body-builder-syndroom, denken dat je middelpunt van de aarde bent, lekker egoïstisch...

Als jullie nog vragen hebben, stel ze gerust... Sportieve groetjes ...
 
[Link niet meer beschikbaar]

Zo zie ik er nu uit, samen met Roger Hodgson van Supertramp...
 
[Link niet meer beschikbaar]

Eén van mijn schilderijen, ik exposeer eind deze maand, 50 van mijn werken zullen worden getoond, groetjes ....
 
niet alleen foto's, maar ook nog eens een verhaal: top!

schilderen gaat je ook goed af zo te zien. ;)
 
Uitermate interessant dit ga ik volgen. Post morgen nog wel wat vragen die ik op dit tijdstip niet meer kan ordenen. Stiekemmm... is dit een tvp terugvindpost zodat ik dat niet vergeet. :rolleyes:
 
Back
Naar boven